![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nå er muligens litt av utfordringen med å analysere effektene av forbudet innenlands at man ikke har en benchmark med bonusopptjening som er såpass ny at man kan si noe konkret om effekten innenlands (men for alt jeg vet går de tilbake til før innføringen for å sjekke prisnivå og lojalitet opp mot dagens situasjon). Mye har jo skjedd siden 2002, og bl.a. har SAS innført 25% opptjening som jo ikke akkurat bidrar til lojalitetsbygging. Kanskje var det hele tiden et ledd i å vise at bonusprogrammer ikke er lojalitetsbyggende...? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Var for øvrig sikker på at jeg tjente dobbelt så mye på å fly FBU-Bodø som FBU-BGO da jeg var i militæret. Ikke utenkelig at SAS gjeninnfører to soner i Norge da vel Sør-Nord koster dobbelt av Sør-sør? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Husker du når det var opptjening etter omsetning? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Mener å huske jeg fikk det 1994/95
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker! Det er på mange måter en mer rettferdig tilnærming, så jeg lurer på hvorfor man gikk bort fra dette.. Regner med at årsaken er at det var mer oversiktlig med soner, men det er uansett synd at man gikk bort fra opptjening basert på omsetning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Enig, selv om jeg profitterer på dagens ordning hvis jeg flyr SAS TATL i C (dvs. jeg får ofte mer enn 1 poeng pr. krone). For vanlige kunder blir det i tillegg mye letter å forutsi poengopptjening.
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da ser det ut til at Konkurransetilsynet vil gjøre en bredere vurdering av bonusforbudet, og indikerer at man kommer med en anbefaling til FAD i februar 2012.
http://www.konkurransetilsynet.no/no...bonusforbudet/ Last edited by TOS; 17-12-2011 at 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mon tro om vi (les= frequent flyers) kan uttale oss i saken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ifølge Travelnews.no er en avgjørelse ventet 19. februar
http://www.travelnews.no/no/Fly1/Flybonus-utsatt-igjen/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Trangsynt
|
![]()
Helt ufattelig at det kan gå så tregt. Kun i Staten sier jeg bare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Flysitter
|
![]()
Kanskje vanskelig å besvare men sitter å skal bestille noen billetter for sommeren 2012. Bør jeg vente til avgjørelsen eller vil jeg få poeng på flightene om jeg bestiller nå å saken går i SAS sin favør?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det skal jo være reisetidspunktet som har betydning, så om du bestiller nå, og dette går i gjennom, så får du selvsagt poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har du eksempler på private aktører som driver med den typen aktiviteter som Konkurransetilsynet her gjør? Du skal vite at konsultasjonsprosessene i denne typen saker er nokså omfattende, noe som naturlig nok gjør at ting tar tid. I tillegg er det ikke akkurat "hyllevarer" det er snakk om. Private aktører kan fatte beslutninger raskere blant annet fordi de i liten grad trenger å tenke på alle mulige presedensvirkninger av beslutningene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Selvfølgelig har det en slik effekt. Det er jo strengt tatt en del av poenget. Og nettopp derfor taper SAS en hel del kunder fra distriktene, som nå ikke gidder reise via Oslo, men via FRA eller AMS i stedet for. AMS er jo det verste for SAS, ettersom de da fort mister kunden totalt (konkurrerende allianse).
På akkurat samme måte vil Norwegian binde opp sine kunder med sitt program. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Forslag til reiser for å få Eurobonus-status innen utgangen av april? | AirCanada | Reiseforum | 12 | 08-01-2016 23:18 |
Mulig comeback for innenriks fra Rygge? | Glenn | Flyforum | 13 | 04-07-2015 21:43 |
Eurobonus snuser på samarbeidspartner innen byggevare? | chrisljo | Reiseforum | 3 | 15-08-2012 15:24 |
EuroBonus med innenriks tilslutnigsbillett? | orhel | Reiseforum | 9 | 16-10-2010 12:25 |