Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-01-2020, 07:56   #21
88charlie
ScanFlyer Blue

Default Hotel i Los Angeles

Avslutter en jobbreise med å fly fra SEA til LAX kvelden før avreise til CPH med SK (14:00).

Det vil si at vi får tid til noen skarpe etter innsjekking samt noe sightseeing/spasertur formiddagen før vi må dra tilbake til LAX.

Det optimale hadde vært et hotel med en fancy bar i umiddelbar nærhet, en strandpromenade eller tick-box severdighet rett rundt hjørnet, grei avstand til LAX og tilhørende Marriott Bonvoy.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2020, 09:54   #22
OttoL
ScanFlyer Crusty

Default Re: Hotel i LA

Har bare bodd på Marina del ray Mariott, og det er helt ok men ingenting å rope hurra for. Vet ingenting om hotellbar ettersom jeg aldri bruker tid på slikt. 20 min i tett trafikk fra LAX ca.

Er flere andre hotell i det området, så bare å sjekke ut. Kort vei til Venice Beach.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2020, 02:53   #23
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

OBB 80 Re: Los Angeles-tråden

Helikoptertur over et stille Los Angeles.

https://www.youtube.com/watch?v=AzD5u_fLo70
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 08:27   #24
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Los Angeles-tråden

Nå sitter reisefeberen fra topp til tå.. To måneder igjen og gaven fra Dragen var langhelg i LA hvor hun betaler og jeg orger.. LA er en by jeg slet litt med å like, men etter to turer der siste tiden så begynner det å bli noe magisk over hele stedet.

Preliminært program er (og tar meget gjerne imot innspill):
26 oktober (fem dager etter fødselsdagen) sete 1A og 2A på SAS sin deilige A350. Føler faktisk at man kommer langt mer uthvilt frem med denne enn A330 osv.

Booket leiebil og da BMW 4 serie cab med Sixt – Her håper jeg som vanlig på en oppgradering, og de har blant annet 8 serie og M4 cab.

Har så langt booket cabana room Hollywood Roosevelt grunnet god kritikk ,kul pool og «gull» fordeler med hotels.com.

Middag første kvelden blir Ocean Prime i Beverly Hills (Har prøvd de i DC og Tampa – supre sjapper)

Første morgen blir frokost på Mels Drive In Santa Monica og langtur langs hele promenaden til Marina Del Ray (Dragen mente vi skulle rollerblade, noe som er superdust da jeg helt sikkert har promille og skader meg bare jeg bøyer verb for tiden)

Lunsjen blir på selveste Nobu Malibu og middagen på Frank & Musso
Dagen etter blir råning i hele området og mulig lunsj på Hooters Long Beach og middagen på Casa Vega (Begge de siste middagene har jeg dessverre vært på før, men digger de – begge er i Once upon a time in Hollywood)

Siste dagen blir det frokost i nabolaget og sete 20A 0g 20B hjem med 350en.. Det ble plus på returen da dette ikke er poengtur og man må jo vise litt moderasjon i diss dyr-tider.

Pokker jeg gleder meg – men er inmari usikker på hotellet.. Jeg likte ikke Hollywood særlig bra og vurderer litt Bevery Hills som ligger litt midt på og har OK prisede hoteller.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 14:15   #25
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Jeg og merker stor forskjell bare på 7-8 timers turen over atlanteren. På 350 og 787 føler jeg meg mye piggere etter landing.
Når det kommer til LA er jeg glad for at folk ikke deler min mening. For meg er det en dynge med alt det negative fra SF uten noe av det positive. San Diego er mye finere og kan by på alt en stor by kan by på.
Men om det kommer flammer ut av nesen på kona om det ikke blir LA, så vær forsiktig med og legge opp for tett program. Om du holder deg i nærheten der bussene til kjendis husene kjører så går det greit. Men trafikken kan være helt jvlig. 405 og 710 kan fort bli parkerings plass, så vær sikker på at du har god tid om du skal til Long Beach. Det er sikkert 10 Hooters nærmere. Men LB og sørover er flott, Orange County med Newport Beach etc. Litt mer casual vibe på de strand byer nærmere LA. Manhattan B, Hermosa, Redondo, Huntington osv, men de er mer fish tacos og mindre fine dining. Selv om Manhattan Beach har minst like dyre hus.
Santa Monica og Santa Barbara om du vil nord for LA, men de er heller ikke BH om det er det man vil ha.
Midtiblinken is online now   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 17:20   #26
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Er det bare benlengden som er problemet med rad 20 A330?

Sjekk at det er vann i bassenget på Roosevelt i slutten av oktober. Vi hadde en Cabana der for 15 år siden. Den var kul, men mørk og uten vann i bassenget endte vi må å flytte til hovedbygget.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 23:02   #27
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nå sitter reisefeberen fra topp til tå.. To måneder igjen og gaven fra Dragen var langhelg i LA hvor hun betaler og jeg orger.. LA er en by jeg slet litt med å like, men etter to turer der siste tiden så begynner det å bli noe magisk over hele stedet.

26 oktober (fem dager etter fødselsdagen) sete 1A og 2A på SAS sin deilige A350. Føler faktisk at man kommer langt mer uthvilt frem med denne enn A330 osv.

Booket leiebil og da BMW 4 serie cab med Sixt – Her håper jeg som vanlig på en oppgradering, og de har blant annet 8 serie og M4 cab.

Har så langt booket cabana room Hollywood Roosevelt grunnet god kritikk ,kul pool og «gull» fordeler med hotels.com.

Middag første kvelden blir Ocean Prime i Beverly Hills (Har prøvd de i DC og Tampa – supre sjapper)

Første morgen blir frokost på Mels Drive In Santa Monica og langtur langs hele promenaden til Marina Del Ray (Dragen mente vi skulle rollerblade, noe som er superdust da jeg helt sikkert har promille og skader meg bare jeg bøyer verb for tiden)

Dagen etter blir råning i hele området og mulig lunsj på Hooters Long Beach og middagen på Casa Vega (Begge de siste middagene har jeg dessverre vært på før, men digger de – begge er i Once upon a time in Hollywood)

Siste dagen blir det frokost i nabolaget og sete 20A 0g 20B hjem med 350en.. Det ble plus på returen da dette ikke er poengtur og man må jo vise litt moderasjon i diss dyr-tider.

Pokker jeg gleder meg – men er inmari usikker på hotellet.. Jeg likte ikke Hollywood særlig bra og vurderer litt Bevery Hills som ligger litt midt på og har OK prisede hoteller.
Dette er jo utmerket !! Ser ut til at Kampanjen «CnausenGoesWestAndFindLoveOnTheWestCoast» begynner å trenge inn Som Elefanten ville ha sagt (etter å ha gjentatt at han er Best) US West Coast is Best!!!

Jeg er 100% enig i Beverly Hills vs Hollywood, trives betydelig bedre i Beverly Hills - tilbrakte mye tid der i gamle dager - den gang en satt på kontor langt unna heimen og reiste til kundene (de betalte til og for våre reiser !) Hadde kontor hos noen som drev med noe Motion Pictures greier (SentrumsReven) så ned på InterContinental (så ut som et greit Inn )

Ville absolutt ha base i hos a Beverly (Det er kanskje mulig at Cnausen som Nedre Cnausen har sett Barbie - deler er filmet i Westfield Century City Mall - litt høyere BentleyFaktor enn CC-West) Totalt ubrukelig funfact
Old 21-08-2023, 01:32   #28
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Når det kommer til LA er jeg glad for at folk ikke deler min mening. For meg er det en dynge med alt det negative fra SF uten noe av det positive. San Diego er mye finere og kan by på alt en stor by kan by på.
Men om det kommer flammer ut av nesen på kona om det ikke blir LA, så vær forsiktig med og legge opp for tett program. Om du holder deg i nærheten der bussene til kjendis husene kjører så går det greit. Men trafikken kan være helt jvlig. 405 og 710 kan fort bli parkerings plass, så vær sikker på at du har god tid om du skal til Long Beach. Det er sikkert 10 Hooters nærmere. Men LB og sørover er flott, Orange County med Newport Beach etc. Litt mer casual vibe på de strand byer nærmere LA. Manhattan B, Hermosa, Redondo, Huntington osv, men de er mer fish tacos og mindre fine dining. Selv om Manhattan Beach har minst like dyre hus.
Santa Monica og Santa Barbara om du vil nord for LA, men de er heller ikke BH om det er det man vil ha.
Jeg deler vel ikke helt Midtiblinken’s oppfatning av LA, har i grunn vært forelsket i LA siden første besøk i 1964, bodde dengang på Hotel Casa del Mar i Santa Monica, et hotel som eksisterer den dag i dag.

Men Senor Midtiblinken har et meget godt poeng, for all del ikke kast bort tid på motorvei ned til Long Beach, om det er en favoritt så sitt noen dager i kø fra Asker til Oslo Sentrum! Manhattan B, Hermosa, Redondo er alle betydelig bedre enn LB, ja det det koster Cnausen 10x for en sliten 2 roms der, men det er verdt det !!
Old 21-08-2023, 08:48   #29
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg deler vel ikke helt Midtiblinken’s oppfatning av LA, har i grunn vært forelsket i LA siden første besøk i 1964, bodde dengang på Hotel Casa del Mar i Santa Monica, et hotel som eksisterer den dag i dag.

Men Senor Midtiblinken har et meget godt poeng, for all del ikke kast bort tid på motorvei ned til Long Beach, om det er en favoritt så sitt noen dager i kø fra Asker til Oslo Sentrum! Manhattan B, Hermosa, Redondo er alle betydelig bedre enn LB, ja det det koster Cnausen 10x for en sliten 2 roms der, men det er verdt det !!
Jeg likte nå Long Beach ganske godt jeg da etter at jeg like før pandemien inntraff kjørte litt rundt LA området en ukes tid.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2023, 10:51   #30
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Her er det ingenting som er overlatt til tilfeldighetene .. Men ser ut som en bra plan!
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2023, 16:35   #31
oy-viv
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Jeg er enig med dig! Har været i LAX to gange og jeg mener, at man kan leve et rimeligt lykkeligt liv uden at have besøgt byen! Derimod var også jeg begejstret for San Diego! Marina del Rey så dog fancy ud, og Santa Monica virkede som et sted med sin egen “ koselige” atmosfære! Det mest “ fancy” jeg oplevede, var en fest hos en danskfødt millionær, som boede i et svinedyrt “Gated community” i Newport Beach. Det var et fint område! Men det er en anden historie…..
Nu vil jeg dog ikke tage glæden fra Sud og hans familie.. og blot ønske dem en tur med gode oplevelser!
oy-viv is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules