![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,210
|
![]()
Fikk litt smaken på rapportskriving før jul, men har rett og slett ikke fått ut fingern til å skrive en rapport før nå. Dere får ha meg unnskyldt at dette ikke er en rapport fra et fjernt himmelstrøk som for mange er en kuriositet. Jaja. Tar jo alltid mye bilder når jeg er ute på tur så tenkte å skrive en liten rapport uansett. Hvis du ikke orker alt bullshittet jeg kommer med er det fritt frem for å se på bildene og la mine kommentarer ligge
![]() Yes. Da var det til Sandefjord for helgen pluss feiring av nasjonaldagen. WF har fått tilbake monopolet sitt på ruten til Sandefjord, så prisene har etter min mening gått i taket. Dette går utover konsumentene, mens kassen til WF fylles opp. Jaja, det er frivillig å sette seg på flyet så vonde tunger skal vel ha det til at vi forbrukere ikke bør klage. Uanz, fly er jo kjekt og Sandefjord er jo kjekt så da var etterspørselen min etter billetter såpass høy at kontoen ble tømt for 4-sifret beløp. Dato: 16. Mai Rute: WF409 Fly: LN-WDJ Parkerte bilen i P2 og gikk mot terminalen. På vei møtte jeg crewet fra sesongens første rute til JFK, som rett og slett så litt månebedotten ut. Kanskje noen hadde glemt de? ![]() Slengte fra meg kofferten og gikk mot sikkerhetskontrollen. Siden jeg ikke er sånn derre statuskunde var det bare å gå rett frem istedenfor å snu i døren og gå opp fast-tracken. Jaja, hadde ikke vært så gale om det var et sett av noen som går eller har gått på ulovlige substanser fremfor meg. De skulle på død og liv ikke legge fra seg mobilen eller lommeboken før de gikk gjennom sikkerhetskontrollen, så det ble man jo stående. I den andre køen var det en dame som ikke hadde fått med seg at rødvin ikke kan gå gjennom sikkerhetskontrollen, så køen ble jo til slutt veldig lang. Jaja, man kom seg nå gjennom til slutt. Gatene på BGO er så jysla stygg at jeg gremmes. Welcome to the 80s ![]() Skranglebuss med vinger ![]() Ble strengt håndhevet at cabinbagasje måtte stå igjen utenfor, noe jeg av en eller annen grunn forventet. ![]() Uten å tenke så veldig over det valgte jeg et 11A da jeg sjekket inn. Jaja, det var jo vm i dårlig idè. ![]() På toppen av det hele var det en over snittet bred kar som mente at han hadde rett på hele armlenet og litt av setet mitt også, som resulterte i at det ble ekstremt trangt for undertegnede. ![]() Da alle var på plass fikk vi klar beskjed om at vi ble stående på bakken en god halvtime som følge av ”slot-restriksjoner”. Tydeligvis noen et eller annet sted som hadde tatt en oval weekend. Da mr.big i setet vedsiden av meg mente at Pearl Jam var noe jeg også skulle få høre på var tålmodigheten slutt, og jeg ba han pent om å jekke både lyden og den territorielle provokasjonen av setet mitt. Han gryntet men aksepterte. Til slutt kom man nå seg til TRF, hvor det kun var et fly fra DAT som stod parkert. Antar at det var charter. ![]() Kort vei til hangaren ![]() På Torp er det kun ett bagasjebånd. Det er vel egentlig greit nå når DY er gone, men har stått samme sted samtidig som to maskiner fra DY og 3 maskiner fra WF landet innen et meget kort tidsrom. Det var på kanten, mildt sagt. ![]() Overlevde gjorde man, og dagen etter viste Sandefjord seg fra den hyggelige siden. ![]() Etter å ha dyttet i seg både det ene og det andre av usunnheter samt ”kjeket” litt på toget var det tilbake til virkeligheten og retur til byen mellom de syv fjell og honorert arbeid. Dato: 18. Mai Rute: WF404 Fly: LN-WDL Rett og slett blytungt å komme seg opp om morgenen, men sånn er nå livet. På TRF har WF kun tre innsjekkingsautomater, men de tre siste turene dit har kun to av de virket noe som har resultert i rimelig lange køer ![]() Ble plutselig akutt sulten, så 119 kroner for en tørr baguette med litt roastbeef samt lunkent vann var rett og slett en for god deal til å si nei til. ![]() Jaja, nydelig dag for å flakse litt. Fikk ruslet bort til flyet etterhvert som i dag da som nevnt var LN-WDL ![]() I dag var setet 9D, noe som ikke var så veldig mye bedre enn 11A. Knyttnevetesten orket jeg ikke å ta en gang. ![]() Frokosten til WF ![]() Man kom seg avgårde på rutetid. Take-off nordover før vi vred vestover over notodden. Ved innflygning kom det litt is på vinduet så fikk ikke tatt så mange gode bilder før vi passerte nordhordalandsbroen: ![]() Og plutselig husker man hvorfor man elsker å fly. For en innflygning ![]() ![]() Selv om det var mange gater ledig ble det buss til terminalen. Jaja, måtte jo ventet på bagasjen lell! Vi ble sluppet av i det jeg tror er gate 33-35 eller noe slik. En ”ny” midlertidig gate. ![]() Jaja, det var alt. Håper at det gikk greit å lese min versjon av i-landsproblemer. Det er forøvrig verdt å nevne at de to som jobbet i kabinen begge veiene utviste særs hyggelig oppførsel samt effektivitet av høyeste klasse. Kanskje noen av de surpompene i SK skal gå på kurs hos WF? Last edited by OttoL; 19-05-2015 at 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Hjertelig takk for en super rapport OttoL :-)
Hverdagsrapporter kan også være trivelige - jeg humret meget godt av dine beskrivelser. Særlig kommentaren med "månebedotten" og bildene av deg + din sidemann synes jeg var særdeles treffende her. Det er tydelig at rad 11 er noe man skal styre unna på Q-400 varianten. Jeg håper å se flere rapporter fra deg!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
|
![]()
Takk for fin rapport. Den frokosten til WF ligna veldig på matpakka mi
![]() Noe som er laget i all enkelhet, men det er ofte det greieste av og til |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Location: Bærum
Posts: 169
|
![]()
Fin rapport
![]() Hvor ofte den går er jeg derimot usikker på, den var vel daglig tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Kun fredag og søndag. Ruten legges helt ned 31.mai!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,210
|
![]() Quote:
![]() ![]() Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,533
|
![]()
Når du fjerner så mange billigseter fra markedet, er det uungåelig at snittprisene vil gå opp. Det er enkel matte.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Grimstad
Posts: 221
|
![]()
Morsom rapport! Har liten eller ingen forståelse for at Pearl Jam skal plasseres i kategorien "støy", breial sittestilling i smale flyseter derimot, der har du min fulle og hele sympati!
__________________
Bom viagem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,210
|
![]() Quote:
Quote:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
WF driver ikke veldedighet. De skal tjene penger akkurat som Apple, Microsoft, Audi og andre som tar ut det som er forsvarlig og mulig. Og da blir "matten" uinteressant. Det hadde vært mer sjokkerende om det ikke hadde skjedd. Da hadde noen ikke gjort jobben sin.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,210
|
![]()
Nå må du ikke blande mellom bedriftsvelferd og samfunnsvelferd. Det WF gjør er fullt forståelig, men årsaken til at de gjør det er for meg et problem. Her er det konsumenten som står igjen som taperen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,910
|
![]()
Nå kan de jo ikke prise seg helt ut heller da det ikke er så fryktelig langt til en annen flyplass med vesentlig flere og rimeligere avganger til Bergen
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY479 TRF-BGO request | CapeFL | Register- og ATC-Forum | 5 | 09-02-2014 21:48 |
11/8 DY478 BGO-TRF div. OSL | Glenn | Register- og ATC-Forum | 4 | 11-08-2013 21:38 |
BGO-TRF med WF | jb1 | TripReports | 1 | 18-08-2010 22:03 |
Spotter alert BGO! DK717/718 BGO-AYT-BGO | LN-RRA | Flyforum | 22 | 21-08-2008 21:26 |
Astraeus kommer tilbake på BGO | LN-HAT | Flyforum | 1 | 13-03-2005 12:24 |