Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-05-2015, 18:52   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
OBB 8 Traumatisk nedgradering til 1A


Begynner 17. mai pent og pyntlig. Har allerede sjekket inn 72 timer før avgang så jeg aner fred og ingen fare.


Falkemannen går fredelig ved bassenget og skremmer måker.


Får noen siste solstråler ved det iskalde bassenget før jeg må sjekke ut og pelle meg til flyplassen. Oscar Niedermeier lager ikke bare skrekkelige ting. Kunne godt tenkt meg å slappe av her noen dager etter å ha fartet og gått i ett i 3 dager.


Nedenfor ligger fiskebåter i alle størrelser.


Så er det farvell til Funchal og Pestana Casino Park Hotel.


Flyplassen er laget på stylter ned en skrent ved havet.


For de som ønsker det er det en stor terrasse for å se på flyene, men det er ikke så mange å se på.


I loungen kunne man se at de hadde litt mer spennende fly da de åpnet. Ellers hadde loungen 4 sittegrupper, varme soft-drinks og peanøtter og sikkert noen alkohol- og kaffe-greier for de som går på denslags. Toalettene til loungen lå før man kom til inngangssjekken.

Da boardingen startet kom sjokket. Det peip i maskinen når de scannet mitt boardingkort og det er aldri gode nyheter. Damen kunne fortelle at jeg var nedgradert til sete 1A pga. fullt fly. Det var bare slik det var og siden det var fullt hadde jeg ingen andre valg om jeg ville være med flyet.


B-setet var et ubrukt barnesete for de 3 første radene, ulikt motsatt side hvor det var 3 fulle seter.

Heldigvis var det en langbeint danske på 2A som frivillig ville bytte sete med meg.

Og så begynte forviklingene:
-Dansken reiste sammen med en sløv dame som ikke skjønte forskjell på 2C og midtsetet 2E som hun hadde satt seg på.
-Dette oppdaget han da en svenske som hadde fått 2E kom ombord. Han var imidlertid mer enn villig til å heller sitte på 2C.
-Dansken begynte å skjønne at han egentlig skulle sittet ved siden av dama, men ante ikke helt hvordan rydde opp i dette. Her var det jo flere faktorer involvert.
-En portugiser med 1C kom og ei søt flyevertinne som hadde oppfattet at dansken var forvirret spurte om portugiseren ville bytte plass med dama slik at paret kunne sitte sammen. Flere pustet lettet ut da han aksepterte dette.


Vi tar av.


Helt øst i landet.


Var på den klippen igår.


Og antagelig på en av de toppene.

Flere forviklinger følger....
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	frokost.jpg
Views:	3061
Size:	55.8 KB
ID:	38571   Click image for larger version

Name:	IMG_2429.jpg
Views:	3061
Size:	39.2 KB
ID:	38572   Click image for larger version

Name:	IMG_2449.jpg
Views:	3053
Size:	76.3 KB
ID:	38573   Click image for larger version

Name:	IMG_2441.jpg
Views:	3038
Size:	87.5 KB
ID:	38574   Click image for larger version

Name:	IMG_2464.jpg
Views:	3034
Size:	62.1 KB
ID:	38575  

Click image for larger version

Name:	IMG_2486.jpg
Views:	1648
Size:	45.4 KB
ID:	38576   Click image for larger version

Name:	IMG_2492.jpg
Views:	1647
Size:	66.1 KB
ID:	38577   Click image for larger version

Name:	IMG_2496.jpg
Views:	1646
Size:	45.2 KB
ID:	38578   Click image for larger version

Name:	IMG_2567.jpg
Views:	1654
Size:	45.4 KB
ID:	38579   Click image for larger version

Name:	IMG_2505.jpg
Views:	1656
Size:	58.5 KB
ID:	38580  

Click image for larger version

Name:	IMG_2516.jpg
Views:	1647
Size:	31.0 KB
ID:	38581   Click image for larger version

Name:	IMG_2526.jpg
Views:	1650
Size:	44.9 KB
ID:	38582   Click image for larger version

Name:	IMG_2533.jpg
Views:	1654
Size:	32.0 KB
ID:	38583  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 18-05-2015 at 15:52.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2015, 19:16   #2
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A


Så deler de ut menyer, men hvorfor dele ut menyer når det ikke er noe valg?


For de som drikker alkohol og koffein var det riktignok litt utvalg a velge i.


Ser greit ut, men fisken var delvis rå inni så det var ikke så lurt å spise den. Og desserten var heller dvask.


Viadukt i Lisboa?

Etter landing fikk vi beskjed om å vente på at trapp kom. Det stod 2 rett ved siden av flyet. Vi busset så 2 ganger rundt flyplassen så alle skulle se hvor stor den var. Og så åpnet de bare 1 av de 3 dørene på bussen slik at alle skulle se hvor lang den var.

Det stod ingen skilt med retning til loungen, men jeg fant den likevel til slutt. Igjen lå toaletter, og dusj, før innsjekk til loungen så her er det muligheter for å snike seg til en dusj.


I loungen så jeg en flimsnutt fra "eksotiske Oslo". Det var en av artiklene i ombordmagasinet. Der kunne man lese at "i Oslo går menn i lange hvite kjortler".

Får se hvilke overraskelser som venter meg ved neste gate.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_2537.jpg
Views:	1614
Size:	46.4 KB
ID:	38584   Click image for larger version

Name:	IMG_2538.jpg
Views:	1605
Size:	55.2 KB
ID:	38585   Click image for larger version

Name:	IMG_2539.jpg
Views:	1607
Size:	54.5 KB
ID:	38586   Click image for larger version

Name:	IMG_2561.jpg
Views:	1616
Size:	102.9 KB
ID:	38587   Click image for larger version

Name:	IMG_2572.jpg
Views:	1616
Size:	42.6 KB
ID:	38588  

__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2015, 00:46   #3
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Ved neste gate ble 2 nordmenn kalt inn på teppet. De måtte ta skikkelig rennafart for å uttale navnene deres. Med et fårete glis fikk begge to nye boardingkort. Som å se sauene bli dratt inn i slakteriet uten å skjønne hva som skal skje. De hadde visst status hos TAP begge to. De i Biz-køen med andre gullkort slapp unna.

Stinn brakke og ingen ledige midtseter å se baki flyet. Vi fikk ingen meny og måtte selv ta plasten av maten, men den var klart bedre enn hva jeg fikk på Biz selv om det ikke var noen høydare.

Drikkeserveringen var den samme.

Fikk plutselig dilla på å lytte til julemusikk under flighten. Sikkert en ubevisst trang til å være i motfase. Julemusikk fra Venezuela om noen lurte.


Vi landet 10 minutter før tiden.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 18-05-2015 at 15:48. Reason: autokorrekt
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2015, 10:14   #4
semmern
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,706
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Var i Lisboa selv forrige uke. Fløy LH via FRA. Ja, det er en viadukt, kjørte forbi den på vei til vielse i den norske ambassaden

Spiste en pen dose bakverk, blant annet på Pasteis de Belem..aiaiai, så kriminelt godt! Drakk mye god vin og spiste mye god mat. Vil tilbake!
semmern is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2015, 10:23   #5
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Quote:
Originally Posted by semmern View Post
Var i Lisboa selv forrige uke. Fløy LH via FRA. Ja, det er en viadukt,
Mea culpa, det er selvsagt en aquaduct. Får skylde på autokorrekt igjen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2015, 10:30   #6
semmern
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,706
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Hah, der kan du se. Autocorrect slo til her også Auqeduto das Aguas Livres heter den.
semmern is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2015, 14:19   #7
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,786
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Takk for fine bilder og rapport tatt i betraktning i den traumatiske opplevelsen det må ha vært å bli nedgradert så til de grader.
Skriv klagebrev til TAP
krølle is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2015, 15:29   #8
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,210
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Noen burde ringe FN!

Uanz, bra rapport! Skal selv til LIS senere i uken så det blir stas. Dog står jeg ikke i fare for å bli nedgradert slik som deg siden jeg flyr de med rød nese nedover.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2015, 15:47   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,541
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Mea culpa, det er selvsagt en aquaduct. Får skylde på autokorrekt igjen.
https://www.youtube.com/watch?v=ExWfh6sGyso



__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2015, 16:14   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,213
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

"Nedgradert" til 1A må vel være ironisk ment.
De fleste andre ville ha jubla.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2015, 17:20   #11
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
"Nedgradert" til 1A må vel være ironisk ment.
De fleste andre ville ha jubla.
Jeg skjønner heller ikke hva som var traumatisk?
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2015, 18:31   #12
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Morsom rapport, fine bilder. Du som er så mye på tur burde lage en slik rask en for hver tur.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2015, 19:42   #13
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
Default Re: Traumatisk nedgradering til 1A

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
"Nedgradert" til 1A må vel være ironisk ment.
De fleste andre ville ha jubla.
Mange glemmer at "de fleste" ikke er det samme som "alle".

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Jeg skjønner heller ikke hva som var traumatisk?
Bulkhead. Noen elsker det, og noen hater det.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Refusjon ved nedgradering ThePassenger Reiseforum 9 26-03-2015 22:38
Nedgradering av Security? Brev til SD Farmer Flyforum 12 06-06-2012 23:59
Skitur til Canada! SAS biz til Chicago og UA/AC til/fra Calgary Eriksan TripReports 6 26-02-2009 23:09


All times are GMT +2. The time now is 00:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.