![]() |
|
![]() |
#921 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Da har man vel tenkt å fjerne taxiway F, men det reduserer kapasiteten til/fra østre rullebane.
Når det gjelder bussing på Non-Schengen så er det vel eneste alternativet, ulempen er at politiet er veldig lite begeistret for det, spesielt på ankomster. Og for ikke å nevne hvordan det blir for passasjerene når flere widebodies skal busses fra området. Men OSL har vel som vanlig en plan. ![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Scanflyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
|
![]()
Hva er det som skjer med gate 53?
__________________
Upcoming flights: Tja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#923 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#924 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Via en melding fra OSL, har jeg fått som svar at det ikke vil bli gjort klar for Airbus A380 i denne omgang, men at det eventuelt kan bli aktuelt ved neste byggetrinn. Altså etter 2017. Som altid er Norge treigt ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#925 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,388
|
![]()
Tja, hvis de ikke har fått noen signaler fra EK som at det kommer noen A380 med det første så er det en heller dårlig investering og sløs av penger og bruke flerfoldige millioner på dette nå
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]()
I tillegg greier de nok å snu seg rundt ganske fort om det er behov, hvertfall på det som må gjøres ved gate. Så er det kanskje en drøss andre ting som må fikses på flyplassen? Hva er status på rullebaner, taxebaner og havaritjenesten? Om man trenger å bygge om taxebaner og slik så tar nok det vesentlig lenger tid enn å få på plass en ekstra bro.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,388
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]() Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2013
Location: Oslo
Posts: 83
|
![]()
Hva er det de driver på med på den ene rullebanen. Ser de har stengt av halve rullebanen og driver å graver langs med banen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() Quote:
Både Emirates og Thai Airways kan være aktuelle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jeg er ikke direkte uenig, og synes det er mye 12-time løsninger. Men i forhold til utvidelsen nå så er løpet kjørt. For neste fase så man også være klar over at en eller flere dedikerte kat. F parkeringer tar mye plass, og da må noe annet vike så lenge man skal utvide pir øst. Det man kan derimot gjøre er å gjøre klart for kat. F ved å planlegge en kat. E pluss naboparkeringen til å også kunne ta i mot kat. F fly (men hvor man da blokkerer naboparkeringen mens flyet er parkert). Siden det neppe kommer til å regne A380'er over flyplassen så er nok det et av de bedre kompromissene. Skal man ha dedikerte kat. F og samtidig utvide kapasitet så må man utvide andre steder enn ved dagens østlige pir.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#934 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2013
Location: Oslo
Posts: 83
|
![]()
http://www.vgtv.no/#!/video/111476/e...n-reisehverdag
Ny video fra i dag. I videoen sier de at det er i hovedsak norwegian som skal bruke den nye avgangshallen. Noen som vet no mer om dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
VG har laget en reportasje om "nye Gardermoen" også kalt "flyløvens hule..." Der kommer det hvertfall frem at den nye delen av avgangshallen er hovedsaklig tenkt dedikert til Norewegian. Betyr det også at DY sin handeling agent "får" den ny piren til sin PMZ og slikt? Tror dere de har fåtte en "god deal" av osl eller er det at SAS ikke ønsker/har råd til å bruke penger på å flytte/gi kundene en litt freashere reiseopplevelse?
Har også sett PMZ`en på OSL og den er ikke mye å skryte av. Slitt og møkkete og dårlig kapasitet i peak. Håper SAS får noe nyte av den nye terminalen også, men OSL favoriserer vel DY pga den konstante ekspansjonen de driver med i motsetning til andre ![]() http://www.vgtv.no/#!/video/111476/e...n-reisehverdag
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Bonusjeger
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
|
![]() Quote:
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,388
|
![]() Quote:
Og når det kommer til PMZ så er jo det fint for de ansatte, men som passasjer merker man ikke noe til det. Bruken av passasjerområdene blir vel uansett mixed som i dag Ser man forresten på trafikkveksten på OSL de siste par årene er det ganske jevnt mellom de to største |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 307
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#940 |
*A-flyer
Join Date: Jun 2010
Location: Oslo
Posts: 80
|
![]()
__________________
***** LN-RJJ ***** |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingen av non-Schengen på OSL - ferdig 2022 | SBT | Flyforum | 244 | 15-05-2025 11:41 |
Utbyggingen av Helsinki Vantaa | Someone | Flyforum | 5 | 22-08-2023 23:50 |
Noen bilder fra OSL - 08 Okt 2017 | LN-MOW | Bilder & foto | 1 | 20-10-2017 17:27 |
LN-IDB i hendelse ved avgang OSL 11. januar 2017 | viking737 | Flyforum | 3 | 14-02-2017 09:07 |
Effekten på trafikken når OSL øker kapasiteten i 2017 (splittet) | Cockpitview | Flyforum | 7 | 19-07-2014 19:56 |