It sounds so nice (The vinterferiehæljetur 2015)

Re: It sounds so nice (The vinterferiehæljetur 2015)

AEE65856-08A2-4614-9794-CF2FE8B9BE8A.jpg
"

Takk for kjemperapport, gleder meg til resten! :up:

Fikk bronsekort på min tur med BA i oktober 2013. Hvor lenge varer den høye statusen?

På mitt som jeg fikk i 2013 står det 05/15 på...har ikke strevet så mye for å opprettholde statusen så er vel helt blå om ikke så lenge

OSL-LHR.gif

26. Januar 2015
London Heathrow (LHR) – Oslo Lufthavn (OSL)
British Airways 768
Airbus A319
G-EUOH
Sete 3A
Club Europe

Så var det på tide å komme seg hjem.

Våknet sånn passe tidlig - bl.a. av at en vaskedame ville inn å vaske - og etterhvert ned til frokost. Var en buffet som jeg fikk forsyne meg av, uten at noen tok noe som helst betalt for det. Etterpå fikk jeg pakket med meg det som skulle pakkes med, fikk sjekkt ut, og rakk Hotel Hoppe-bussen klokken 09:40. Kom meg opp til Terminal 5, hvor jeg fikk oppbevart kofferten, før jeg tok meg en kjapp tur inn til London, litt sånn på måfå. Ble bl.a. en lunch på Garfunkels rett ved Paddington:

C3BE5857-C20D-49C5-B286-6C2C46665460_1.jpg

Deretter fant jeg toget tilbake til Heathrow, og fikk hentet igjen kofferten, som så ble levert igjen i en bagasjeskranke, og fant vegen videre gjennom fasttracken i sør. Det gikk sånn passe kjapt. Var forøvrig bygget om litt siden sist jeg var her. Fasttracken var nå mer adskilt fra den ikke fullt så fasttracken.

Videre fant jeg Galleries Club South, og slappet av der i noen timer. Egentlig ikke noe feil sted å slappe av i noen timer (med mindre man har tilgang til de litt mer ekskusice loungene, selvsagt.

Så.. plutselig poppet det opp en notifikasjon på iPhone'n. Den var fra BA-appen. Gaten var klar. Fra C-piren :8:

Tror det er første gang jeg har flydd shorthaul derfra, så det var plutselig ingen tid å miste. Fikk pakket med meg alt, og fant så vegen ned i kjelleren, der jeg akkurat mistet et tog. Noen minutter senere dukket det opp et nytt tog, og vi var hele to stykker i den fremste vogna, så det var ikke akkurat trangt om plassen. Kom meg av C-piren, og fant vegen opp noen etasjer, og bort til riktig gate. Her var det allerede en liten kø i fasttracken, så jeg stilte meg bakerst i den. Boarding begynte, og jeg kunne komme meg ombord og plante baken i 3A.

15AA21E1-88B3-4212-BD8B-DF64A9B1C752.jpg

Dette var de gamle setene igjen, og de opplevdes nå som litt trangere - antageligvis fordi de har sluttet å "skvise inn" B-setet.

Vi kom oss av gårde omtrent på rute, og satte kursen mot Oslo, CSM'en satte i gang servicen alene.

0D18C770-BAD9-4CEC-AE32-0E7822293620.jpg

Champis med serviettpynt :p

32337a12-4b6f-4530-aac3-ceac1f5e54d5.jpg

Afternoon Tea

675A4803-22E6-44D6-80CA-168B6DACF3F5_1.jpg

Scones med jam og clotted cream - Om nom nom nom ^_^

Videre ble det bare slappet av med musikk på ørene. Da CSM'en kom og ryddet brettet, lurte han på om det skulle være noe mer. Jeg tenkte det ville være godt med en cola, og fikk så spørsmål om det skulle være is og sitron, noe jeg takket ja til. Han skulle bare rydde ferdig, så skulle han finne en i galley. Det tok dog litt tid før noe skjedde, og da han til slutt begynte å gå med tax free-brosjyren for å høre om noen ville ha noe av den, gav jeg opp hele colaen.

Videre landet vi ganske på rute, og parkerte kjapt på en av de ytterste gatene. Klokken var nå 19:55, og jeg ville helst rekke bussen 20:18. Å ikke rekke den ville ikke bare bety at jeg måtte vente en time ekstra, men også en kilometers gange i andre enden, så jeg kunne godt tenke meg å rekke den første ^_^

Fant ganske kjapt vegen til bagasjebåndet, og da klokka viste at det var 11 minutter til bussen skulle gå, begynte båndet å gå. Og jagge kom ikke min koffert nesten først, og jeg rakk bussen med passe god margin og kom meg hjem etter en ganske så fin tur ;)

Så ut som en heidundrende reise. Ikke dumt å avslutte med litt scones :) Godt å ha deg tilbake på jobb! Sikkert flere piller på vei som du skal ekspedere ;)

Back