Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-11-2014, 10:53   #81
apeks
ScanFlyer Silver

Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon og andre ting?

Quote:
Originally Posted by peterfox View Post
Hei
Er det I-klasse som booking klasse for busIness award hos TK også?
Ja, det stemmer.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2014, 10:54   #82
peterfox
Peter Fox

peterfox's Avatar

Kjenner du til om det er noe YQ charges på TK?
Old 18-11-2014, 11:42   #83
apeks
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by peterfox View Post
Kjenner du til om det er noe YQ charges på TK?
Nei, det husker jeg ikke dessverre.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 15:27   #84
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Noen som vet hva som typisk serveres på flyvningene fra Oslo til Istanbul i økonomi? Sitter og vurderer om jeg skal bestille barnemat eller ikke, men serveres det pasta funker jo det. Vil ikke redusere vår 1% kjangse for en oppgardering ved å bestille barnemat om det ikke er nødvendig.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 15:37   #85
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Dette er to år siden.

http://forum.flyprat.no/showthread.p...light=Istanbul
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 18:42   #86
geirfugl
ScanFlyer Blue

Jeg riser ofte mellom IST og OSL,det er gjerne valg mellom køfte og pasta i Y,dog IKKE bestandig.Du har for øvrig ikke 1 pct sjangse til upgrade,men ca 0.001,med mindre du har gull eller bedre hos TK,jeg har "bedre" og 1 pct sjangse,med mindre flyet er betydelig overbooket,og selv da oppgraderer TK helt tilfeldig.Har opplevd å ikke få med topp status,mens helt stausløse som kommer seinere til gaten får.TK har betydelige YQ,bonusbiletter i Y koster omentrent det samme som billigste revenue og anbefales ikke.

For "tilleg/skatter" hos TK,jeg bestilte en bonusbilett i C, LIS-IST-(SO)- NRT-IST-LISi går,totale skatter ca 550 Euro,som ikke er veldig langt under hva jeg kunne fådt en billett i Y for på samme strekningen.

Samtidig,i C, ADB-IST-OSL.enveis,ca tilsvarende Nok 700,billigste billett her ligger på under 2000 Nok T/R.

Last edited by geirfugl; 11-12-2014 at 18:56.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 22:15   #87
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by geirfugl View Post
Jeg riser ofte mellom IST og OSL,det er gjerne valg mellom køfte og pasta i Y,dog IKKE bestandig.Du har for øvrig ikke 1 pct sjangse til upgrade,men ca 0.001,med mindre du har gull eller bedre hos TK,jeg har "bedre" og 1 pct sjangse,med mindre flyet er betydelig overbooket,og selv da oppgraderer TK helt tilfeldig.Har opplevd å ikke få med topp status,mens helt stausløse som kommer seinere til gaten får. (...)
Hei,

Jeg har ikke blitt oppgradert på OSL-IST strekket, derimot IST-PEK senest i august til sete 1A i en flott B77W (er EBG og hadde Y+ billett, og de hadde mange å velge av...). Maten ombord er nesten grunn nok til å velge TK, og det lille som trekker ned er tilfeldigheten av flytyper på rutene, ekstremt med folk på IST nesten hele døgnet, spesielt rundt midnatt, og lite informasjon fra de fremme (irriterer nok ikke mange, men så er ikke alle flynerds heller )
Old 12-12-2014, 02:25   #88
geirfugl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Hei,

Jeg har ikke blitt oppgradert på OSL-IST strekket, derimot IST-PEK senest i august til sete 1A i en flott B77W (er EBG og hadde Y+ billett, og de hadde mange å velge av...). Maten ombord er nesten grunn nok til å velge TK, og det lille som trekker ned er tilfeldigheten av flytyper på rutene, ekstremt med folk på IST nesten hele døgnet, spesielt rundt midnatt, og lite informasjon fra de fremme (irriterer nok ikke mange, men så er ikke alle flynerds heller )
Gratulerer,da var du heldig,jeg har blitt opgradert en gang,er E+ hos TK,da pga overbooking i Y.Tror ikke TK overhodet oppgraderer folk bortsett fra ved overbooking,da,og jeg reiser mye med TK,både kort og langt og i alle klasser!!

Du kjenner ikke tilfeldigvis noen langt oppe i TK systemet ?,hvet at de som gjør det blir regelmessig oppgradert,det er sånt det er her i Tyrkia!

Jeg enig i at de har bra mat hos TK,vinen derimot er så som så,og servicen er ofte helt forferdelig.
Old 16-12-2014, 19:16   #89
Chriscross
ScanFlyer Rusty

I går bestilte jeg barnemat gjennom Widereo på turen vår til Dubai. I dag er vi flyttet fra rad 9 og 8 til 27, og Wideroe klarte ikke flytte oss. Vet noen om det er barnematen som kan trigge at vi ble flyttet? Har sendt e-psot og bedt om å bli flyttet til de gamle setene våre. Noen som har blitt "tvangsflyttet" bakover I flyet når de reiser med barn hos TK?

Edit: Krøp til korset og ringte Turkish på norsk nummer nederst på siden. Fikk svar etter 3 min og ser på expertflier at vi nå har fått de ønskede setene.

Last edited by Chriscross; 16-12-2014 at 19:39.
Old 18-12-2014, 10:28   #90
geha
ScanFlyer Blue

Ligger på en solseng i Thailand etter en tur med TK fra Oslo i økonomi. Eviglang og kaotisk innsjekk i Istanbull. 10 minutter busstur til flyet. En time forsinket avgang i en velbrukt A343. Ødelagt låsemekanisme på seteryggen, underholdningssystem som ikke fungerte og utrolig treig servering. Fire timer fra avgang til lysene ble slukket. Men fram kom vi.
geha is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2014, 18:43   #91
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Nok en TK-oppdatering her. Forledrene mine mistet connection i IST selv om de i utgangspunktet hadde 3 t. Flyet var forsinket 2 t fra Oslo pga av at vannet hadde frosset. De hadde fortsatt god tid da de ankom ISt. Imildertid var inngangen til transfer sperret med bånd og alle ble geleidet til "domestic". De måtte da gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll på nytt, samt løpe gjennom halve flyplassen. Da de kom frem stod det fortsatt "gate closing", men alle hadde forsvunnet med bussen ut til flyet. Ble en lang kø for transfer hotell uten noe "star gold" service. Fikk Double Tree hotell og samme flight neste dag. Uansett utrolig at TK klarer å geleide en A330 full av tranferpassasjerer feil fire dager før jul... Om andre kommer i samme situasjon er kan en gå 20 m tilbake der det er heiser som fører opp til internasjonal transfer (om du ankommer fra bussgate).
Old 30-12-2014, 08:36   #92
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Noen som har tips til hvor en finner star gold skranke i Ist når en misser transfer? Kan en ringe vanlig Tk nummer for å bli routet om? Foreldre er minst tre timer sene fra dxb. Har funnet alternativer fra Ist for dem, men de må ha noen som gidder booke om. Billett booket direkte med tk.

Vi reiser på wf billettenummer. Kan wf hjelpe om vi får problemer?
Old 30-12-2014, 09:00   #93
3tflyer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Nok en TK-oppdatering her. Forledrene mine mistet connection i IST selv om de i utgangspunktet hadde 3 t. Flyet var forsinket 2 t fra Oslo pga av at vannet hadde frosset. De hadde fortsatt god tid da de ankom ISt. Imildertid var inngangen til transfer sperret med bånd og alle ble geleidet til "domestic". De måtte da gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll på nytt, samt løpe gjennom halve flyplassen. Da de kom frem stod det fortsatt "gate closing", men alle hadde forsvunnet med bussen ut til flyet. Ble en lang kø for transfer hotell uten noe "star gold" service. Fikk Double Tree hotell og samme flight neste dag. Uansett utrolig at TK klarer å geleide en A330 full av tranferpassasjerer feil fire dager før jul... Om andre kommer i samme situasjon er kan en gå 20 m tilbake der det er heiser som fører opp til internasjonal transfer (om du ankommer fra bussgate).
Har opplevd både og med TK. De er stort sett (kraftig) forsinket fra OSL til IST, de må være elendig på tournaround? Nå i jula mistet vi forbindelsen til AYT, men var booket om til en senere avgang og ingen krise. I februar i år skulle vi OSL-IST-BKK og ble kraftig forsinket fra OSL. Men ved landing i IST ble vi hentet av en TK representant og geleidet rundt hele flyplassen og videre forbindelse til BKK ventet på oss. Det hører med i historien at vi stort sett flyr C og er TK Elite/SK Diamond. TK BUsiness må vel når det gjelder mat og seter være noe av det beste i Europa?? Hadde regulariteten vært noe bedre så hadde det vært helt topp! Prismessig er de også veldig bra, betaler ca. 11 000 i C OSL - BKK t/r.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2015, 22:03   #94
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Et spørsmål fra en kollega av meg. Han skal reise til India (tror det er Dehle) på lørdag med Turkish. Han lurer på om det finnes noe muligheter for å kjøpe oppgraderinger hos dem ala det SAS tilbyr gjennom OT. Så langt som jeg har sjekket har jeg ikke funnet noe om det, men jeg har ikke lett så veldig grundig. Er det noen av dere som vet noe om dette?
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2015, 07:24   #95
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Har ikke funnet noen mulighet for dette. Det er flere lounger i ist, googler du finner du sikkert noen en kan kjøpe seg inn i. Prioritypass og Diners har begge loungemuligheter. Maten i eco er veldig god, og de serverer ferskpresset appelsinjuice.
Old 02-01-2015, 12:53   #96
geirfugl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Et spørsmål fra en kollega av meg. Han skal reise til India (tror det er Dehle) på lørdag med Turkish. Han lurer på om det finnes noe muligheter for å kjøpe oppgraderinger hos dem ala det SAS tilbyr gjennom OT. Så langt som jeg har sjekket har jeg ikke funnet noe om det, men jeg har ikke lett så veldig grundig. Er det noen av dere som vet noe om dette?
TK tilbyr betalt oppgradering ved innsjekk,det er vanligvis ganske rimelig,har selv oppgradert fra IAD for 500 usd,tror jeg har sett ned i 300 til DEL på FT.TK tilbyr IKKE "oppgradering ala OT".
Old 02-01-2015, 20:03   #97
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Takk for tilbakemeldinger. Jeg har brakt dette videre til min kollega så får vi se om han har hellet med seg og får kjøpt en oppgradering til en fornuftig pris.
Old 03-01-2015, 13:01   #98
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Jeg ser forresten at TK1752 i dag går med en A330. Er det vanlig at slike en slik maskin brukes til Oslo?
Old 03-01-2015, 13:18   #99
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Jeg ser forresten at TK1752 i dag går med en A330. Er det vanlig at slike en slik maskin brukes til Oslo?
Ifølge en annen tråd er det ikke helt uvanlig, og det skjedde visst før jul et par dager og nå ifm retur etter nyttår også et par dager. Ellers i type høst- og vinterferier, trolig. Ganske moro! Turkish er for øvrig såpass god på mat og drikke (begge klasser) at de kommer høyt opp på lista også neste gang, selv om jeg fortrekker å variere litt.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2015, 15:57   #100
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Noen som vet om det er mulig å sjekke inn/Bag-Drop på CPH med TK kvelden før? Er Aviator som har handlingen. Har et tidlig fly ut.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules