![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Peter Fox
|
![]()
Kjenner du til om det er noe YQ charges på TK?
![]() |
#83 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Noen som vet hva som typisk serveres på flyvningene fra Oslo til Istanbul i økonomi? Sitter og vurderer om jeg skal bestille barnemat eller ikke, men serveres det pasta funker jo det. Vil ikke redusere vår 1% kjangse for en oppgardering ved å bestille barnemat om det ikke er nødvendig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg riser ofte mellom IST og OSL,det er gjerne valg mellom køfte og pasta i Y,dog IKKE bestandig.Du har for øvrig ikke 1 pct sjangse til upgrade,men ca 0.001,med mindre du har gull eller bedre hos TK,jeg har "bedre" og 1 pct sjangse,med mindre flyet er betydelig overbooket,og selv da oppgraderer TK helt tilfeldig.Har opplevd å ikke få med topp status,mens helt stausløse som kommer seinere til gaten får.TK har betydelige YQ,bonusbiletter i Y koster omentrent det samme som billigste revenue og anbefales ikke.
For "tilleg/skatter" hos TK,jeg bestilte en bonusbilett i C, LIS-IST-(SO)- NRT-IST-LISi går,totale skatter ca 550 Euro,som ikke er veldig langt under hva jeg kunne fådt en billett i Y for på samme strekningen. Samtidig,i C, ADB-IST-OSL.enveis,ca tilsvarende Nok 700,billigste billett her ligger på under 2000 Nok T/R. Last edited by geirfugl; 11-12-2014 at 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Jeg har ikke blitt oppgradert på OSL-IST strekket, derimot IST-PEK senest i august til sete 1A i en flott B77W (er EBG og hadde Y+ billett, og de hadde mange å velge av...). Maten ombord er nesten grunn nok til å velge TK, og det lille som trekker ned er tilfeldigheten av flytyper på rutene, ekstremt med folk på IST nesten hele døgnet, spesielt rundt midnatt, og lite informasjon fra de fremme (irriterer nok ikke mange, men så er ikke alle flynerds heller ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Du kjenner ikke tilfeldigvis noen langt oppe i TK systemet ?,hvet at de som gjør det blir regelmessig oppgradert,det er sånt det er her i Tyrkia! Jeg enig i at de har bra mat hos TK,vinen derimot er så som så,og servicen er ofte helt forferdelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I går bestilte jeg barnemat gjennom Widereo på turen vår til Dubai. I dag er vi flyttet fra rad 9 og 8 til 27, og Wideroe klarte ikke flytte oss. Vet noen om det er barnematen som kan trigge at vi ble flyttet? Har sendt e-psot og bedt om å bli flyttet til de gamle setene våre. Noen som har blitt "tvangsflyttet" bakover I flyet når de reiser med barn hos TK?
Edit: Krøp til korset og ringte Turkish på norsk nummer nederst på siden. Fikk svar etter 3 min og ser på expertflier at vi nå har fått de ønskede setene. Last edited by Chriscross; 16-12-2014 at 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ligger på en solseng i Thailand etter en tur med TK fra Oslo i økonomi. Eviglang og kaotisk innsjekk i Istanbull. 10 minutter busstur til flyet. En time forsinket avgang i en velbrukt A343. Ødelagt låsemekanisme på seteryggen, underholdningssystem som ikke fungerte og utrolig treig servering. Fire timer fra avgang til lysene ble slukket. Men fram kom vi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nok en TK-oppdatering her. Forledrene mine mistet connection i IST selv om de i utgangspunktet hadde 3 t. Flyet var forsinket 2 t fra Oslo pga av at vannet hadde frosset. De hadde fortsatt god tid da de ankom ISt. Imildertid var inngangen til transfer sperret med bånd og alle ble geleidet til "domestic". De måtte da gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll på nytt, samt løpe gjennom halve flyplassen. Da de kom frem stod det fortsatt "gate closing", men alle hadde forsvunnet med bussen ut til flyet. Ble en lang kø for transfer hotell uten noe "star gold" service. Fikk Double Tree hotell og samme flight neste dag. Uansett utrolig at TK klarer å geleide en A330 full av tranferpassasjerer feil fire dager før jul... Om andre kommer i samme situasjon er kan en gå 20 m tilbake der det er heiser som fører opp til internasjonal transfer (om du ankommer fra bussgate).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som har tips til hvor en finner star gold skranke i Ist når en misser transfer? Kan en ringe vanlig Tk nummer for å bli routet om? Foreldre er minst tre timer sene fra dxb. Har funnet alternativer fra Ist for dem, men de må ha noen som gidder booke om. Billett booket direkte med tk.
Vi reiser på wf billettenummer. Kan wf hjelpe om vi får problemer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et spørsmål fra en kollega av meg. Han skal reise til India (tror det er Dehle) på lørdag med Turkish. Han lurer på om det finnes noe muligheter for å kjøpe oppgraderinger hos dem ala det SAS tilbyr gjennom OT. Så langt som jeg har sjekket har jeg ikke funnet noe om det, men jeg har ikke lett så veldig grundig. Er det noen av dere som vet noe om dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har ikke funnet noen mulighet for dette. Det er flere lounger i ist, googler du finner du sikkert noen en kan kjøpe seg inn i. Prioritypass og Diners har begge loungemuligheter. Maten i eco er veldig god, og de serverer ferskpresset appelsinjuice.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for tilbakemeldinger. Jeg har brakt dette videre til min kollega så får vi se om han har hellet med seg og får kjøpt en oppgradering til en fornuftig pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg ser forresten at TK1752 i dag går med en A330. Er det vanlig at slike en slik maskin brukes til Oslo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet om det er mulig å sjekke inn/Bag-Drop på CPH med TK kvelden før? Er Aviator som har handlingen. Har et tidlig fly ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) | K3nn7 | Reiseforum | 357 | 05-03-2024 18:03 |
Generelt om reise og bonusprogram - United | TGjr | Reiseforum | 245 | 03-02-2024 00:57 |
Generelt om å reise med Finnair | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 14 | 03-03-2017 08:08 |
Erfaringer med å reise med Turkish Airlines | Fnate | Reiseforum | 19 | 28-06-2016 19:49 |
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? | chaglen | Reiseforum | 2 | 20-07-2011 17:00 |