Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-10-2014, 12:00   #1
OEH
ScanFlyer Gold

oneworld Finnair aller Japan Airlines til Tokyo?

Er i ferd med å booke en tur til Tokyo, og har bestemt meg for å reise via HEL.
Bør jeg velge JAL sin Dreamliner eller Finnairs A330? Jeg vet ikke om Finnair har innstallert liggeseter i alle Long haul maskinene enda?
Noen som vet hvordan JAL sitt produkt ombord i Dreamlineren er? Har kun flydd JAL innenriks i en 767, og ble imponert over full servering på en kort HND-ITM flight, så det frister litt å teste de ut på long haul.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2014, 12:03   #2
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Default Re: AY aller JL til Tokyo?

Jeg har ikke fløyet AY eller JAL, men jeg hadde nok valgt JAL.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2014, 12:19   #3
AN0510
ScanFlyer Blue

JAL har såkalte Angle flat seats i Dreamlineren, dvs ikke helt flate. Så dersom AY har flat beds, ville jeg gått for det. Spesielt hvis det er en nattflygning.
Jeg har flydd JL fra LHR til NRT i en B773, og produktet de tilbyr der er et helt annet, med flat beds i en såkalt åpen suite. Fantastisk service, fullt på høyde med både CX og SQ. Maten er kanskje den aller beste jeg har fått i business noen gang, både japansk og vestlig mat er tilgjengelig. Topp kvalitet og ditto viner og annen booze.
AN0510 is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2014, 14:10   #4
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Hva med ANA ?
Old 22-10-2014, 14:18   #5
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Hva med ANA ?
Setene til ANA ser ikke så fristende (mulig det bare er fordi de ser så plastikk ut) ut i mine øyne, men mulig de er gode og ligge i?

Jeg var ikke klar over at JAL ikke hadde denne ( http://www.seejapan.co.uk/Libraries/...seat.sflb.ashx ) businessklassen på 787ene, så da ville jeg også valgt AY om de er helt flate på aktuelle flight.

Noen grunn til at du vil via HEL?
Old 22-10-2014, 14:19   #6
OEH
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Hva med ANA ?
Poenget er at det må være et Oneworld selskap, da det er der jeg liker å samle poengene og milene mine, og jeg foretrekker å reise via HEL
Old 22-10-2014, 14:22   #7
OEH
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Noen grunn til at du vil via HEL?
Jeg liker å connecte der, lett og greit, og oftest kortest reisetid. Dessuten er Oneworld den alliansen jeg bruker mest.
Old 22-10-2014, 14:28   #8
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Jeg liker å connecte der, lett og greit, og oftest kortest reisetid. Dessuten er Oneworld den alliansen jeg bruker mest.
Ville slått et slag for CX, men det vil jo gi en ekstra mellomlanding som kanskje ikke er ideellt?

Om du er en del på HEL - jeg vurderer og fly AY til Hong Kong fra London, får opp en connection på 40minutter. Er din erfaring at dette er uproblematisk på HEL?
Old 22-10-2014, 14:36   #9
OEH
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Ville slått et slag for CX, men det vil jo gi en ekstra mellomlanding som kanskje ikke er ideellt?

Om du er en del på HEL - jeg vurderer og fly AY til Hong Kong fra London, får opp en connection på 40minutter. Er din erfaring at dette er uproblematisk på HEL?
Jeg er en CX fan, men denne gangen er det viktig at reisen er så tids-effektiv som mulig. Med CX, må jeg connecte på en av de store hubene i Europa med back tracking og det som følger med en slik connection.
En 40 minutters connection i HEL går fint uten forsinkelser, men det vet man jo aldri. AY er som regel punktlige, iallefall fra OSL, men jeg vet ikke om jeg hadde tatt sjansen. Jeg hadde en tight conncetion til BKK i fjor, landet på HEL 30 minutter før avgang til BKK, men rakk det. Crewet sa de hadde ventet på meg da de visste at jeg var på vei. Er ikke så sikker på om du hadde opplevd det på f.eks FRA eller LHR.
Reply

Posting Rules