![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, min skyld er det i alle fall ikke. Jeg har brukt selskapet ekstremt mye det siste året, både for reiser til Berlin og andre steder. For meg er dette nærmest en traumatisk nyhet. Jeg har vært veldig fornøyd med servicen og det har også gjort underverker for opprettholdelse av min emerald status i Oneworld. Jeg har lite lyst til å gå over til SAS og Star, mulig jeg faktisk kommer til å bruke AY på endel Euro destinasjoner fremover.
Hvis AB har gått med store tap på OSL, lurer jeg på hva DY har gjort. AB har jo generelt ligget en del over DY i pris, de gangene jeg har sammenlignet har DY bestandig vært "billigst". Nå får man jo gratis bagasje og mat hos AB, så hvor mye billigere DY egentlig er er jeg i grunnen usikker på. Nei, dette var triste nyheter en mandag morgen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sjekker tidtabellen dems og kan finne avganger helt frem til oct15, eneste forskjellen er at de skal begynne å fly på nye flightnummer fra dagens AB8243/8245/8247 til AB8091/8093/8097, vi får se hvordan det blir, men kan hvertfall bekrefte at belegget på denne ruta har vært 75-90% jevnt over linja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.airberlin.com/en-NO/fligh...show_timetable |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Huff, hvis dette stemmer er det utrolig kjipt. Men håper fortsatt at det ikke stemmer til jeg evt leser en bekreftelse fra AB.
Kunne det være en ide for AB å switche til OSL-DUS istedet? DY har jo flyttet til CGN, så SK er alene om å fly dit. AB har jo også flere connection muligheter derfra enn fra TXL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
AGP-TXL 2269-TXL-OSL AB8090 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Flygningene mine fra TXL til TFS er forøvrig heller ikke mulig å booke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor mange daglige flyvninger er det mellom Oslo og Berlin i dag og hvilke selskaper står for disse? Noen som vet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
AB bekrefter at ruten legges ned: http://travelnews.no/2014/10/13/fly/...tene-pa-norge/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er vanlig at flightene blir liggende, men som stengt for booking, inntil alle passasjerer er overført til andre avganger eller kansellert/refundert. Hvis man gjør dette for tidlig, 'ødelegger' man bestillingshistorien og skaper problemer med refusjon eller ombooking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det står at AB skal øke satsingen i de andre nordiske landene. Har ruten til OSL gått så mye dårligere enn til andre nordiske destiansjoner altså? Virker litt merkelig. Eller er nordmenn mer lojale overfor SK og DY noe som gjør det vanskeligere for utenlandske selskaper på OSL? Jeg ser jo at f.eks AF flyr noen små Embraer på OSL nå. For få år siden var det A320. Hva skjer? Er det DY som priser andre aktører ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
AB sitt problem var vel først og fremst yielden. Og når AF fløy A32x (og før det 737) på OSL var det 2x daglig, mens de økte til 3x daglig når de byttet til Embraer (primært E-190) hvilket innebar en reell økning i kapasiteten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() Og som det er påpekt; Berlin er jo en rute med lav yield og da var det vel uunngåelig at det gikk slik med AB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Yielden er bra på AF til OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er selvsagt kjedelig men det har vært tøff konkurranse på Berlin med DY, SAS, FR i tillegg til at DY også flyr fra SVG, BGO og TRD.
Lurer på hvor stor transfer del AB har hatt på ruter til USA. Har noen venner som har benyttet de til MIA men det er ikke så interessant lengre etter at DU begynte å fly til FLL/MCO. Tipper det er en del andre ruter i AB sitt nettverk som blir fjernet da de er under sterkt press og ikke er i nærheten av å vise til sunn drift ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SUN-AIR legger ned BLL-BMA | MD90 | Flyforum | 2 | 14-12-2013 20:12 |
Air France legger ned ni nye ruter | FlightDeck | Flyforum | 5 | 01-08-2012 11:13 |
CSA legger ned på OSL? (Bekreftet) | Boeing_fan | Flyforum | 61 | 15-03-2012 15:48 |
Sun Air legger ned OSL-AAL | Blubird | Flyforum | 7 | 04-04-2010 14:38 |
Cimber air redusere og legger ned fra CPH | MartinL | Flyforum | 2 | 10-07-2008 12:00 |