![]() |
|
![]() |
#881 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
#882 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Location: Son, Vestby, Norge
Posts: 313
|
![]()
Kanskje de har skjerpet seg :-)
|
![]() |
![]() |
#883 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Location: Son, Vestby, Norge
Posts: 313
|
![]() Quote:
Hadde bestillt standard rom, og fikk junior suite. Gave var på plass. Det har nok noe med at jeg har klaget på tingenes tilstand før, og at dagens rom er booket igjennom hotellsjefen, men gir topp karakter i dag ja. Nå har jeg ikke tid til å se på filmer på rommet i dag, men er det ikke slik at business+ rom har gratis in-house filmer? TV'n mener at jeg må betale for det. |
|
![]() |
![]() |
#884 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]() Quote:
Skal sies at de ikke sjekket opp bestillingen før jeg viste kortet. |
|
![]() |
![]() |
#885 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,213
|
![]()
Hotell: Radisson Royal Dubai
Status: Concierge Oppgradert: JA, tidlig innsjekk ja (kl 11 på formiddagen) Velkomstgave: Sa i fra, fikk en boks sjokolade og et kort Øvrig: Fikk 20% rabatt på mat og drikke med kun kortet i mobilappen. Det var litt motvillige, men gav meg det tilslutt. Vanligvis kreves det jo fysisk kort. (Jeg tror policyen sier 15%) |
![]() |
![]() |
#886 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Congierce-statusen utløper februar 2015, og idag booket jeg en uke i NYC på Radisson Martinique on Broadway. Noen som vet om det er soft landing på status hos CC?
Telles Congiercestatusen min med i denne bookingen da jeg booket som Congierce? |
![]() |
![]() |
#887 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
To erfaringer fra forrige uke, har sølv-status, der man kan få oppgradering:
Radisson Blu OSL: Ved innsjekk spør jeg mannen om han har sett at jeg har sølv-status. Det hadde han ikke. Da sier jeg at jeg har rett på oppgradering, hvis tilgjengelig. Han knotter på maskinen og finner et Business-rom. Greit for meg, får Nespresso på morgenen. Radisson BLU Resort, Gran Canaria: Sjekker inn for en ukes opphold, har booket standard hotellrom. Ved innsjekk spør jeg om han har sett at jeg har sølv-status. Det hadde han ikke. Da sier jeg at jeg har rett på oppgradering, hvis mulig. Han vet jeg har rett, men tør ikke uten å spørre sin overordnede. Hun sier et kort og kontant "NO", uten å sjekk noe som helst. Han overbringer avslaget til meg, med begrunnelsen at neste nivå, suite med et soverom ikke er tilgjengelig. Det vet jeg ikke er sant, for jeg sjekket tilgjengeligheten på rom med ClubCarlson-app'en dagen før, og alle romkategorier var wide open for booking. Men fyren er meget hyggelig og trivelig, så jeg sier ingenting og mottar et standard-rom. Men innsjekken får jeg også et velkomstbrev fra hotelldirektøren, som forøvrig er nordmann, med oppfordring om å ta direkte kontakt hvis det er noe jeg er misfornøyd med. Jeg er misfornøyd med avslaget på oppgradering, som jeg mener er begrunnet med en bløff og basert bare på vrangvilje. Men ettersom dette er en lørdag, antar jeg at direktøren ikke er på jobb før mandag, så jeg venter til da. Både på søndag og mandag formiddag sjekker jeg tilgjengelighet på rom, og fortsatt er alle kategorier ledige for booking for resten av oppholdet vårt. Mandag formiddag går jeg i resepsjonen og ber om å få møte direktøren, slik han sier i velkomstbrevet han undertegnet, og han kommer og møter oss i resepsjonen. Jeg forklarer min opplevelse av innsjekken og viser ham at appen viser ledige rom. Jeg har også med en print-out av siden i brosjyren om medlemsfordeler, der det står tydelig at man skal kunne nyte bekvemmeligheten av oppgradering ved tilgjengelighet. Jeg printet denne siden og tok med forsi jeg hadde fulgt med på denne tråden her på Flyprat, og sett at endel hoteller tydeligvis oppfatter at forpliktelsene hotellene har i lojalitetsprogrammet ikke alltid er så viktig. Direktøren er en hyggelig kar, hører på hva jeg sier og tar med seg print-outen min og sier han skal se på det. Vi snakker også litt løst og fast om andre ting. vi går tilbake til rommet og etter en stund ringer de fra resepsjonen og sier at de har et annet rom vi kan få, om vi vil komme å se på det, om det er OK. Vi går og ser, og det er en suite med et soverom. Selvfølgelig takker vi ja, og flytter. Vi får også to flasker vann som velkomstgave. Ironien er at det er samme dame som sa "NO" som nå viser oss det nye rommet og hjelper oss med flytting og oppgradering. Jeg tenker i mit stille sinn at nå blir hun sikkert sur på oss som har "opponert", men hun er både blid og hyggelig under hele resten av oppholdet.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() Last edited by Wig-wag; 29-09-2014 at 10:56. |
![]() |
![]() |
#888 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,103
|
![]()
Du var nok heldig her for du har ikke rett på oppgradering til neste romkategori, men innen samme kategori noe som vel betyr at du skal få rom med utsikt eller høy etasje etc.
Men grattis med suiten, har hatt en sånn selv. |
![]() |
![]() |
#889 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
Enjoy the comfort of a room upgrade, offered at check-in when available."
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#890 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Rødtvet i Oslo + Filtvet i Hurum
Posts: 355
|
![]() Quote:
http://goo.gl/7Vo2Qe |
|
![]() |
![]() |
#891 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,213
|
![]()
OBS OBS: Radisson hoteller i Russland ser ikke automatisk status. Radisson Royal i St Petersburg oppretta en konto for meg de, men da stussa jeg på det og slang appen med kortet på bordet og de krediterte poengene dit til min egentlige konto. Radisson ROYAL i Moskva så heller ikke status ved innsjekk, men da hadde jeg appen klar pga tidligere nevnte erfaring. Fikk da oppgradering som vanlig! OBS OBS, viktig å være klar over dette, ha klart app eller kort.
|
![]() |
![]() |
#892 |
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Location: Oslo
Posts: 25
|
![]()
Hei. Booket rom på Radisson Martinique on Broadway i NYC gjennom SAS/expedia, der gikk det ikke an å legge inn CC#. Finnes det noen egen mailadresse for concierge? vil få lagt inn nummeret i bestillingen!
|
![]() |
![]() |
#893 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2009
Posts: 605
|
![]()
Du får i utgangspunktet ikke status/poeng etc. når du booker via expedia osv.
|
![]() |
![]() |
#894 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
|
![]()
Tror ikke du får gjenkjent CC status når du booker gjennom 3 parts sider
|
![]() |
![]() |
#895 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,810
|
![]()
Hotell: Radisson Blu Scandinavia, Oslo
Min status: Concierge Rom booket: Advance prepaid rate, standardrom Oppgradert: Business class rom Andre fordeler: Imsdal og et rødt eple
__________________
![]() Last edited by Cecilie; 03-10-2014 at 15:42. |
![]() |
![]() |
#896 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,810
|
![]()
Hotell: Radisson Blu Downtown, Dubai
Min status: Concierge Rom booket: Standardrom Oppgradert: Ja. Junior suite (luktet røyk) - byttet til en annen junior suite (luktet også røyk) - så sa jeg: bare gi meg ett rom. Fikk så et business class rom i 13.etasje med utsikt mot Burj al Khalifa. Helt greit! Andre fordeler: Naj, forventet ikke det heller. Booket rommet via Club Carlson-appen i taxien på vei fra flyplassen til hotellet. Eller jo... Jeg fikk jo sjekket inn klokken 10. Hun som sjekket meg inn, var forøvrig riktig så stolt. Hun var ny i jobben, og var stoooorfornøyd med å ha sjekket inn 5 Concierge medlemmer allerede den dagen. Skal si, skal si, ikke dårlig!
__________________
![]() Last edited by Cecilie; 03-10-2014 at 15:43. |
![]() |
![]() |
#897 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,810
|
![]()
Hotell: Radisson Blu Airport Hotel Gardermoen
Min status: Concierge Rom booket: Standardrom, 2-for-1 Oppgradert: Jeeeepp, juniorsuite! 5502 Andre fordeler: Vann, fruktfat, frokost på rommet på søndagen, og sen utsjekk (kl. 18.00)
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
#898 | ||
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Location: Oslo
Posts: 25
|
![]() Quote:
Quote:
Det var jo litt kjipt å høre, men takk for svar! ![]() Kanskje jeg får noen EBpoeng per natt pga booking via SAS? |
||
![]() |
![]() |
#899 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Location: Son, Vestby, Norge
Posts: 313
|
![]()
Noen som har gode erfaringer med Radisson Blue på værnes? skal dit snart
|
![]() |
![]() |
#900 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,103
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer med Strawberry (tidl Nordic Choice Club) | Bergern | Reiseforum | 98 | 02-04-2024 10:22 |
Automatisk Gold Elite Status med Club Carlson! | WooAa | Reiseforum | 41 | 23-02-2017 18:44 |
Club Carlson - statusmatch | zico77 | Reiseforum | 75 | 10-12-2013 18:18 |
Club Carlson: 50% bonus på poengkjøp | nime | Reiseforum | 0 | 01-10-2012 10:54 |
Tilbud Club Carlson | Chriscross | Reiseforum | 0 | 31-03-2011 09:34 |