Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det viktigste for enkelte er å komme hjemmefra til hvorsomhelst på kloden for NOK 399,- [punktum]
Er det noe galt i å ville betale så lite som mulig for en tjeneste?
Hva om det går utover arbeidsforhold og sikkerhet? Sålenge du betaler lite, så er det ett fett hvordan de som produserer varen/tjenesten har det, right?
Det har jeg absolutt ikke sagt. Men man kan vel ikke skylde på forbrukerne for dårlige arbeidsforhold i flybrasjen....
Det viktigste for enkelte er å komme hjemmefra til hvorsomhelst på kloden for NOK 399,- [punktum]
Meninsgsløs tråd siden kommentaren var til foregående posting i AOC tråden.
Utsagnet var vel like meningsløst i AOC tråden vil jeg tro....
Tja , hvem vet, foregående poster i AOC tråden er jo borte , så derfor helt meningsløst.
Men det er jo slik her at man ikke skal ha noen som helst sympati for hverken FD eller Cabinansatte da passer man ikke inn i et flyprat forum...
Flyselskapenes ansvar: Gi forbrukerne best mulig tilbud innenfor de reglene som gjelder
Myndighetene ansvar: Regulere blandt annet sikkerhet og arbeidsforhold
Flyselskapenes ansvar: Gi forbrukerne best mulig tilbud innenfor de reglene som gjelder
Kundenes ansvar: Velge det tilbudet som ser ut til å passe dem best
Uansett er det ikke kundenes ansvar å sørge for flyselskapenes overlevelse. Men man ser jo at ansatte innen bransjen selv velger bort de dyreste billettene, selv om de vet at dette er med på å redusere selskapenes mulighet til å tilby de ansatte gode vilkår.
Vidar
Flyselskapenes ansvar: Gi forbrukerne best mulig tilbud innenfor de reglene som gjelder
Jeg tolker deg dithen at du mener at prisene til Ryanair er for høye og prisene til SAS er altfor lave.Er ikke helt enig med deg. Flyselskapenes ansvar er etter mitt syn å prise sine tjenester slik at de først og fremst møter myndighetenes krav, men også skaffe størst mulig overskudd for sine eiere slik at de får best mulig avkastning på sine investeringer. Begge disse kravene kan by på utfordringer i en konkurransesituasjon, men konkurransen fritar ikke flyselskapene for å prise sine tjenester slik at de tjener penger.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.