![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som United gjør om opptjeningsreglene for MilagePlus ved at man fra neste år tjener poeng basert på hvor mye billetten din koster, og ikke hvor lange du flyr som i dag
Statuskunder vil fortsatt oppnå bonus, og det er ingen forandringer på opptjeningen av status. Men for de som reiser på billige billetter og primært bruker poengen på uttak av reiser og ikke status er dette dårlig nytt http://mileageplusupdates.com/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Vil det også ha betydning for opptjening av EB-poeng med United?
![]() |
#3 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Ser ikke ut som de vil endre opptjening med SAS-billetter..
Edit: Ser nå på reglene at for de billettene som IKKE er utstedt av United selv, vil det fortsatt gjelde antall miles du flyr med UA! Kim Last edited by kimpe; 10-06-2014 at 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så da får man regne på sakene før man handelr - billigbilletter kjøpes hos wideroe.no mens dyre billetter kjøpes på united.com
![]() |
#5 |
Up in the air ✈
|
![]()
Ja jeg har fått med meg dette også i dag. Har knast litt på tennene pga dette, men det er ikke før 1.mars 2015 det hele skjer. Får heller ta en hel haug med turer som jeg har planlagt før den datoen. Ellers ja,...så er det bare å handle på wideroe.no
Har lest det store stykket på flyertalk. Sykt mange som er rasende og det kan jeg forstå. Det er virkelig bad business for UA. Trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Skal fly en vei med gamle regler og en vei med mye regler, og skal samle poeng til Eurobonus. Lurer på hvordan det vil se ut. Med opptjening hos United vil opptjeningen bli mer enn halvert, men det er vel ut fra billettpris uten skatter og avgifter man skal beregne poeng så det blir vel enda færre poeng enn som så.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
I USA er det jo lite taxes, så om jeg ser rett så er nesten hele billetten tellende.
Kjøper du enveis til f.eks USD200, så er nesten USD180 billett og Uniteds egne avgifter og du får da nesten 1000 miles. Det er da ikke så urimelig det, om det stemmer? Om man har blitt 1K på MR så skjønner jeg jo at man er sur, men ellers...
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hadde de ikke noe slikt i år også, men gjaldt ikke de som bodde i andre land ?.... Man kjøper billetter i NOK, regner man da om til USD ? Husker Tommy777 hadde en kommentar til dette...
Hva når en flyr til Asia med SQ/TG på billetter som gir MP ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det var statusopptjening, hvor det for de bosatt i USA også var forbrukskrav
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da følger i med andre ord etter Delta som også gikk over til forbrukbasert inntjenning ved inngangen til 2014.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
For amerikanske medlemmer er det vell inskrenkningene ift til sølvnivå som er det verste,og de er faktisk ikke så ille hos UA,tror det hvar 4 miles pr dollar med basic kort uten status,det betyr at sølv i USA har gådt fra 25.000 miles,som kunne fåes for 1000 usd,til 6250 dollar,og det er naturligvis en rimelig kraftig prisøkning. Tror nok UA kommer til å røske ut en del E+ seter,jeg!! For øvrig tror jeg nok at ALLE programmer går samme vegen,om de gjør om intjeningen til 25 pct for billigbiletter eller lager reint forbruksbaserte systemer har kanskje litt med forskjellen på europeisk og amerikansk kultur å gjøre,amerikanere har en tendens til å være litt ærligere på at det tross alt er penga som gjør utslaget. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Alle FF programmer kommer til å bli gjort om til forbruksbasert,og noe av grunnen til dette er nettop at det er blidt ganske mange som har lært å bruke disse systemene,status blir forbeholdt folk som reiser mye i jobb på dyre biletter,SAS blir også forbruksbasert om etpar år,hvis de IKKE går konken da,UA er bare litt ærligere fordi de lager et rent forbruksbasert program. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
For oss som stort sett tjener opp med kredittkortbruk, er egentlig dette en fordel. På sikt vil det trolig føre til større tilgjengelighet på bonusreiser, selv om de øker prisene på disse og.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Bonusopptjening for de som flyr United endres fra 1. mars.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
OT, men gjelder ikke de endringene bare for Mileage Plus?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ruter med best inntjening | Discus | Småprat | 1 | 06-07-2018 14:56 |
United med nye websider beta.united.com (kun for inviterte) | SQ 777 | Småprat | 4 | 13-05-2015 19:05 |
United med problemer... | LN-MOW | Flyforum | 5 | 13-09-2013 20:39 |
LH poeng med United | Klette | Reiseforum | 2 | 24-02-2013 16:25 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |