![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Ble plutselig usikker men min ESTA utløper 12.februar 2014. Jeg reiser til USA 13.jan 2014 og hjem 20.jan 2014. Jeg er da innafor ift min nåværende ESTA?
Utløpsdato på ESTA er siste dag for innreise under VWP? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHel...elp_1.htm#ata7 Quote:
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Advance Passanger Information (System).
De ønsker rett og slett å få passinformasjonen din på forhånd. Samme til Storbrittannia. Holder fint å fylle ut rett før avreise. Tipper det går bra uten også, men den skal ingen få skyte meg for ![]()
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Secure Flight information skal være i din reservasjon minst 72 timer før avreise. Det er fullt navn, kjønn og fødselsdato. Normalt legges dette inn når du bestiller. APIS (passinfo etc) ordnes ved innsjekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Drar også denne opp igjen
![]() Jeg lurer på om det spiller noen rolle fra hvilken by man reiser i Norge og over til USA? Vil dette kunne skape "problemer" i immigration? Undertegnede vurderer å legge inn en helgetur til Stavanger, og reise til/fra Stavanger i stedet for Bergen. For øvrig kan det nevnes at reise til/fra Stavanger gir et par mer eksotiske kombinasjoner for overfarten. Veldig takknemlig for svar ![]()
![]() |
#28 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Reiseinformasjon er visst ikke nødvendig i det hele tatt iflg det norske skjemaet.
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Discus; 04-02-2014 at 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() Last edited by Discus; 04-02-2014 at 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Last edited by Discus; 04-02-2014 at 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Og som nevnt over - bruk KUN denne: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 03-02-2014 at 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har et spørsmål vedr. ESTA og turistvisum.
Madam'en og jeg skal reise til Mexico i september. På både ut og hjemreisen skal vi mellomlande i henholdsvis New York og Houston. Vi har derfor søkt innreisetillatelse på ESTA's nettside og denne er blitt godkjent for begge. Spørsmålet er om vi trenger å foreta oss noe ytterligere eller om ESTA godkjenningen er tilstrekkelig? Ser at både Norge og England (som er mitt hjemland) er med på listen over land der man (tilsynelatende) ikke trenger turistvisum. Kjempetakknemlig for svar! :-) Noen som forøvrig har noen erfaringer med United på OSL-EWR ruten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Har bare gode erfaringer med UA39 OSL-EWR ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da kan du reise til USA-krampa tar deg i to år, bare husk passet på turen. God tur
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og husk at ESTAen gjelder kun dersom du reiser med det passet du oppga i søknaden. Overraskende mange som ikke tenker logisk nok til å skjønne det. Ikke at jeg på noen måte påstår at du ikke er et logisk tenkende menneske! :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Peter Fox
|
![]()
Hei,
Ankom MIA 15-07-2014, med LH fra FRA. Det var noe ESTA krøll på OSL, men dette løste seg. Je var så fem dager i MIA, før kursen gikk til CUN. I ettermiddag, da jeg skulle sjekke inn på CUN, fikk jeg melding om at ESTA var trøblete. Jeg landet DFW- midt i cowboy stripen av Texas. Først var alt OK, ble deretter forevist til et avhørsrom. Jeg holdt på min forklaring om at jeg hadde gyldig ESTA, CBP offiseren fylte da etter en halvtime ut ny ESTA søknaden for meg, og belastet AMEX kortet mitt med USD 14, har jeg vært heldig eller bare trukket ut i et lotteri ? Når jeg kommer hjem lørdag, skal jeg saumfare samtlige AMEX kvitteringer og innboks av mottatte mail fra ESTA gov. En litt guffen situasjon, men det løste seg uten de aller største problemene.
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tur att det löste sig. Vad jag vet har flygbolagen tillgång till en databas där de kan kontrollera om du har ESTA.
Är det möjligt att du har sökt ESTA men aldrig fick ok? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |