![]() |
|
![]() |
#21 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Pri-tag er ikke på innland nei. Fungerte fint for meg sist tur med TK til CMB, SQ til SIN, SQ til EWR, US til ATL, US til SEA og LH til OSL. Heldigvis går det alltid et flytog
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
EBG FBG
|
![]() Quote:
"Om bagasjen din kommer først ut på båndet, avhenger av hvordan bagasjen ble lastet på avreisestedet. Hvis du ikke får bagasjen din først ut når du reiser fra Lisboa til Oslo, er det altså måten bagasjen er lastet på i Lisboa som er årsak til det. Får du bagasjen først ut når du lander i København eller London på reiser fra Oslo, er det fordi stuerne i Oslo har lastet bagasjen slik at den ligger ytterst i lasterommet og dermed kan leveres først. Det er altså ikke håndteringen på ankomststedet som avgjør om du får bagasjen din raskt eller ei. Mange faktorer kan påvirke lastingen av bagasje. Normalt vil man holde tilbake Prioritybagasje og laste den helt til slutt. Det hender likevel at vi blir nødt til å laste Prioritybagasjen før den siste bagasjen blir levert ved flysiden kort tid før avgang, for å unngå forsinkelse. Hvis flyene til passasjerer som kommer inn med andre fly og skal videre med ”ditt” fly er forsinket, vil bagasjen deres bli levert sent ved flysiden. Punktligheten skal alltid gå foran servicemessige faktorer og all Prioritybagasje må derfor være lastet før denne siste bagasjen kommer ut til flyet. Når vi må laste Prioritybagasjen før den siste leveransen med bagasje, blir Prioritybagasjen liggende bak alle de sist ankomne kolli og kan derfor bli levert senere på ankomststedet enn den ellers ville ha blitt. Dette skjer oftest på reiser fra de større knutepunktene. Vær også oppmerksom på at transittbagasje som tilhører passasjerer som skal videre innenriks normalt vil komme først ut på bagasjebåndet. Dette for å sikre at passasjerer som må tollklarere sin bagasje før de reiser videre innenriks rekker sine fly. Du kan kanskje si at vi burde fjerne Prioritymerking hvis det ikke er mulig å gjennomføre det 100 %. Imidlertid fungerer det som regel bra, selv om det i blant ikke er mulig å levere produktet slik vi ønsker at det skal være fordi andre hensyn må gå foran ønsket om å levere denne bagasjen først. Vi vurderer det vel også slik at det uansett vil være bedre for kunden at det fungerer bra for eksempel 7 av 10 ganger enn at vi fjerner merkingen helt, og vi ønsker derfor ikke å ta bort produktet. Vi er selvfølgelig klar over de problemene som er knyttet til leveransen av produktet" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hm hm, hvorfor får andre det til på jordkloden.... ? Ev. OSL UA ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg følger ellers titt og ofte med på lastingen av bagasje når jeg sitter i flyet, og mitt inntrykk er at på både FRA og MUC er de flinke til å laste prioritybagasjen helt til slutt. Likevel ender den opp bak transferbagasjen og hvermannsenbagasjen på OSL. Merkelig det der ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fløy med SAS i Wrap-klasse til AMS for etpar uker siden, og det samme gjaldt der som det nesten hver gang gjør på OSL - bagasjen kommer langt uti leksa, og taggen er bortimot null verdt. Kan knapt huske å ha sett at bagasjen som kommer først fra noe fly på OSL (eller andre steder der OSL har vært avgangsflyplass) har priority, og tror aldri min har kommet først når den har hatt priority. Hva er egentlig problemet handlingselskapene på OSL har, holdning eller manglende kompetanse og systemforståelse?
![]() |
#26 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg fløy nettopp OSL-SVG-OSL. Fikk pri-tag begge plasser. På SVG kom bagasjen ut først, mens i Oslo kom den laaaaangt bak i leksa.
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Reiste med Plus KEF-OSL for et par måneder siden. Bagasjen kom ikke først, ikke midt i og egentlig heller ikke sist. Båndet stoppet (last bag on belt), både min og reisemakkers bagasje manglet. Etter noen minutter, rett før vi skulle gå for å etterlyse, startet båndet igjen med en pulje til, inkludert vår. STRÅLENDE jobbet, OSL.
Til sammenligning reiste jeg til KUL i går, og etter en lang og kronglete rute, inkludert overnight transit i India, kom kofferten min ut som nummer to.
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Rødlapp på flight fra OSL til TRD lørdag, første bag ut.
Ingen rødlapp i dag fra TRD til BGO, laaangt bak i rekken av bagger på båndet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Powder hound
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Powder hound
|
![]()
Alltid var på båndet, med/uten pri-tagg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
|
![]()
Litt avsporing siden tråden egentlig omhandler innland, men uansett.. Tre SK-flights (som EBG) i løpet av uka, hvor av to i PLUS og en i GO. OSL-ARN og LHR-OSL(GO) gav ingen pri-tag. På ARN-LHR fikk vi pri-tag. Forstår ikke hvorfor de har så vanskelig med å harmonisere praksis rundt dette.
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det skjedde meg igjen senest på tirsdag i Bergen. Når det er siste avgangen, vil jeg ha bagasjen først ut. Hun bak skranken spurte grettent, hvorfor jeg sjekket manuelt inn. Når hun fikk vite at det var pga. Pri Tag, så sa hun at det får du ikke av oss lengre.
Det ble en diskusjon, og det endte med at jeg måtte spørre henne om SAS fortsatt var medlem av Star Alliance. Jeg fikk til slutt, men kundeopplevelsen var ikke helt bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Newcomer
|
![]()
På TRF kommer priority først på båndet.
Hei, forresten! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Svar fra EuroBonus på spørsmål om hva som gjelder:
Hej, Det är tydligen så att det ännu inte finns prioriterad baggaghantering inrikes i Norge. Jag har bett dem att uppdatera den här informationen på vår hemsida. Frågan har varit uppe flera gånger så vi får hoppas att vi snart ser en ändring på detta. Med Vänlig Hälsning Marie Bergström SAS EuroBonus Medlemsservice
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg sendte en liten henvendelse til SAS på hvorvidt de anerkjente priority tag i forhold til ervervet gullstatus.
Jeg må si at jeg ble litt overrasket av svaret. Se under: Tack för ditt svar. De guldbagagetaggarna som jag skickade länken till kan endast beställas av guldmedlemmar och de ger prioritet i bagagehanteringen. Jag har kollat med eurobonusavdelningen och det är dessa som ska användas och vi har inte tillgång till några andra typer av prioritets taggar. Ha en trevlig eftermiddag Så vidt meg bekjent er det bare SAS som praktiserer en policy hvor gull bagasjelappen også er en Pri Tag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
.. og det er en pritag som ikke blir brukt på innland.
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
Hehehehehe HÆÆÆÆ? Dette er vel bortimot det snåleste jeg noen gang har hørt fra SAS. Fikk senest i går kveld fine orange lapper med PRIORITY printet på begge sider, på en flight mellom OSL og KRS. Aldri hørt at gulltaggene skal gi prioritet. Hvis så er tilfelle, funker det sæææærdeles dårlig.
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette vitner om total mangel på produktforståelse. Svaret er i seg selv grunn nok til ny klage - denne gang på manglende kompetanse hos de som skal besitte ekspertkunnskaper om bolaget. Kjør på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priority bagasje tag | cbcb | Reiseforum | 53 | 06-06-2015 17:22 |
Priority tag hos BA | KristianSk | Reiseforum | 3 | 01-08-2014 11:30 |
OSL: Utenlandsflyvninger fra innenland? | Star Flyer | Småprat | 7 | 09-07-2014 14:06 |
Blokkering av seter hos Norwegian innenland? | Someone | Småprat | 11 | 21-08-2011 17:59 |