![]() |
|
![]() |
#381 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansan...y-2401514.html Quote:
Watch my videos at: www.youtube.com/user/ThePlanespotter1 <a href="https://www.facebook.com/groups/449511585120244/"> Sørlandets flyspotterforening</a> på Facebook Last edited by ThePlanespotter1; 28-04-2013 at 19:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Nytte ikke å linke til fvn.no her inne. Vil tro de fleste av oss ikke betaler Fvn noe som helst.
![]()
![]() |
#383 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Spør du meg virker det litt snodig dersom maskinen må flys til Nederland hver gang den trenger en service/ettersyn. Kan bli dyrt i lengden dersom det må chartres inn reservemaskin en gang i uka...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Det som var bra var jo at Direktøren selv var på flyplassen å informerte om at det ble annet fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
De har vel ingen hangar på KRS. skal de gjøre alt vedlikehold utendørs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
FlyKirurg
|
![]()
Hangaren vår er ikke dimensjonert for så store fly som E-190 serien. Både høyden og bredden på hangarportene samt lengden på oppstillingplassene der inne er for korte.
Dessuten driver Luftforsvaret egen utdanning av teknikere i Hangar 1. Det hade aldri vært muligheter for noen andre å drive vedlikehold der inne.
![]() |
#389 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flynonstop vil bygge hangar.
Sitat fra http://m.fvn.no/okonomi/Flynonstop-v...l#.UX60zGQazCQFVN.no KRISTIANSAND: - Vi har mekaniker og nødvendig utstyr i Kristiansand, men trenger et sted hvor vi kan utføre vedlikehold innendørs. Hadde vi hatt hangaren nå, ville vi ikke trengt å sende flyet til Amsterdam søndag, sier Flynonstop-eier Espen Hennig-Olsen. Han forteller at selskapet allerede har fått tildelt en leietomt av Avinor inne på selve flyplassområdet, og at det er søkt om lån fra Innovasjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvor lang tid bruker man på en linjesjekk? Hadde det ikke vært billigere å legge dette til en utestasjon? F.eks Berlin....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Begynner å bli dyrt for iskrem kongen dette. Ny hangar og tur til London med 100 gjester. Jaja, faller de utfor stupet, så gjør de det nå hvertfall med 10 i stil
![]() Nei, vi får håpe det glir seg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
FlyKirurg
|
![]() Quote:
Men en A-sjekk tar omtrent en natt, og en B-sjekk tar tar grovt beregnet 1-3 dager.
![]() |
![]() |
#393 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er vel A-sjekk som gjøres oftes. Så i hovedsak den. Elias har jo ikke akkurat høy utilization, så kanskje det holder med en A-sjekk ei gang i uka. Og da må det vel være billigere å ha et nattstopp på en flyplass der de tilbyr A-sjekk enn å bygge egen hangar.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
FlyKirurg
|
![]() Quote:
Hvis det skulle komme en teknisk snag på flyet mens det er på Kjevik, er det veldig tidsbesparende å ha både teknikere og utstyr på plass så feilen kan fikses så raskt som mulig. I verste fall i dag må dem søke om dispensasjon til å fly flyet til Nederland for så så gyve løs på problemet, eventuelt sende utstyr/deler fra Amsterdam. Og KLM flyr ikke akkurat 1 gang i timen til KRS.
![]() |
![]() |
#395 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Ting jeg ville vært bekymret for hvis jeg var sjef i FNS: 1) Sett bort fra at satsningen i seg selv er risky, gjelder det særlig den tunge orienteringen mot fritidsmarkedet, som overlater ubehagelig mye til den mest konjunkturutsatte delen av markedet. 2) At programmet for kommende sesong ennå ikke er lagt ut for salg er en forretningsmessig skandale. Her i huset er utfluktene i høst/vinter booket for lengst. 3) Fokuset på de såkalte “verdiene” om å “sprudle” og være fargerike og glade, gjerne litt humor og sang. Slike “verdier” er tomme og helt uforpliktende for eierne. De hviler dessuten helt på den enkelte ansattes skuldre. Dag etter dag etter dag. 4) Skal ikke si særlig om design/ produktinnpakning – er jo litt smak og behag, det der. Men etter mitt syn signaliserer FNS et LCC-image, mens de ikke skal være dét. (I parentes, forresten: hvordan skal vertinnene bli “sprudlende” stolte av jobben sin i disse ufikse, nesten ydmykende, arbeidsklærne – som kunne vært 7-11 eller Narvesen?) 5)Å søke også etter verter (loven tillater ikke annet) for deretter å utelukkende ansette vertinner avdekker en provinsiell mentalitet, som lett blir sand i maskineriet på den profesjonaliserte internasjonale luftfartsarena. Nettsidene er blitt flikket litt på, men var lenge skjemmet av dårlig språk og floskler. Fortsatt trengs opprydning. Slikt undergraver seriøsiteten (eller understreker amatørpreget). Men pytt – joviale og sprudlende! 6) At FNS ikke var å finne på absolutt alle relevante nettsites selv etter oppstarten er skandaløst. Hva har de prioritert å bruke tiden på der nede? Var jeg sjef ville det blitt månelyst. Har flere kommentarer, men det holder vel nå. :-) Jeg håper og tror de vil vokse med oppgaven. I mellomtiden får vi glede oss over den vakre E190’en! Last edited by Altitude; 30-04-2013 at 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Per i dag er det kun LCY som er brukende for forretningsreisende, iallfall til noe annet enn firmaturer. Hvilke andre business ruter kunne vært aktuelle? 2) Du bestiller tidlig, jeg har ikke booket inn sommerferien ennå. ![]() Vinterprogrammet er fra november, det er lenge til...men det kommer nok snart. 3) Ja, litt fjollete med synging osv, men de ansatte er firmaets ansikt utad og bør være positive og høflige. Det gjelder også personalet på kontoret (butikken). 4) Mener du liveryen ser "billig" ut? For meg ser det innvendige meget bra ut, og langt fra DY eller FR med sitt reklamefrie og rene interiør + gode benplass. Uniformene fra de første turene (Dressmann polo-shirts) var midlertidige og erstattes av designeruniformer, som etter mitt syn er litt "over the top". Smak og behag. ![]() 5) Jeg vet ikke hvor mange mannlige "flyvert" søknader FNS mottok, men jeg antar at det var en stor overvekt av kvinner som søkte. Jeg stoler på at FNS har valgt de best kvalifiserte til jobben, kjønnskvotering er ingen god løsning. Det er helt greit med kun flyvertinner, men så er det vel ikke annet å vente fra en sørlending. ![]() FNS vil klare seg helt utmerket på den "profesjonaliserte internasjonale luftfartsarena", jeg har ingen grunn til å tro noe annet. 6) Nonstop er søkbare på finn.no (Bravofly). Jeg finner alle destinasjonene, med unntak av Dubrovnik, men jeg tok bare et kjapt søk på flighter i mai (DBV i juli). Det er helt klart et "must" å være søkbare på de store, internasjonale søkemotorene. Hvis ikke - ingen returtrafikk. Jeg synes Flynonstop har klart seg meget bra til å være et nytt (fly)selskap, se på Air Sweden hvor useriøst et oppstartsselskap kan være. Last edited by JowDones; 01-05-2013 at 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
1) Ikke sant! ![]() 2) Vi er kun to. Men representer trolig mange flere, også jeg. Det er poenget. En ny business har ikke råd til å være nonchalante med kundegruppene og velge bort de som shopper rundt etter turer i god tid. 3) Å være høflige, vennlige og imøtekommende er selvfølgeligheter. 4) Bra! Foreløpig ser de stakkars "ansiktene utad" ut som de jobber nattevakt på storkiosken på Birkeland. Enig. Kabinen er det best utførte ved hele produktet (og det FNS har hatt minst medvirkning i?) - helt til de hang opp de gyselige, bråkete nakketrekkene :-) Smak og behag, absolutt og selvsagt ![]() 5) Nettopp - "det er vel ikke annet å vente av en Sørlending"... ![]() 6) Ja. Og de har sikkert bortforklaringer i alle retninger. Men dette burde funket for lenge siden. ![]() Bare så det er sagt: Vil gjerne se FNS som en dundrende suksess! Foreløpig er jeg noe spørrende... ![]() P.S. At enkelte andre oppstartselskaper var håpløst kaotiske (som Air Sweden) har jo ingen betydning for om FNS vil bli en suksess eller ei. Last edited by Altitude; 01-05-2013 at 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg liker hele flyet, flott livery og meget bra interiør, klart blant de bedre i bransjen.
Det er slettes ikke værst til å være et nytt selskap! Flynonstop vurderte å kjøpe en F-70 i begynnelsen til 5 millioner, men de valgte en ny E-190 og har med det den nyeste flåten. ![]() Interiøret er også valgt av FNS, mener å huske avisskriverier om at Hennig-Olsen var i USA for å bestemme stoler. Flynonstop har fått en god start synes jeg, det er viktig å bygge tillit i begynnelsen, som når flyet skulle på service og Estonian dukket opp på tiden med back-up. Om FNS velger flyvertinner eller flyverter er en bagatell som kun blir lagt merke til i det kjønnsfokuserte Norge (en liten provins i den store verden). Når jeg skal på tur så er det reisetid og pris som er viktigst, god komfort og service er selvsagt også et stort pluss. Jeg betaler heller kr 2500 for en direkte reise enn 2000 for en tur via OSL eller AMS. Tid er penger! ![]() Jeg får også en større loyalitetsfølelse mot selskaper som satser fra min flyplass, slik som KL og FNS som gjør det enkelt å komme seg ut i verden herfra. Så får vi se etterhvert om det blir nødvendig å bytte ut enkelte ruter, jeg tror markedet er her hvis destinasjonene er riktige. Jeg tror iallfall på konseptet om å satse med litt mindre fly på litt mindre flyplasser. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det klages på via AMS, men man lovpriser KLM? SAS/WF tilbyr da vitterlig like mye via CPH som KLM gjør via AMS(ja AMS kan ha bedre tilbud videre ) 3 daglige etter hva jeg kan se MEN FNS har på kun 1 avgang til CDG (LCY teller ikke helt her). ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men jeg foretrekker KLM foran SAS fordi jeg synes de har bedre ruteutvalg og bedre service. Jeg har aldri måtte dra kortet for en kopp kaffe på mine reiser rundt om i verden, selv ikke med LCC som Airphil Express, Fly540 eller Wizz Air (mulig de ikke hadde kaffe, men fikk juice). Det var helt til vi bordet SK fra CDG - CPH - KRS på vei hjem fra Brasil i 2009...kaffe kr. 20,- Jeg kjøpte en kopp uten å sutre selvfølgelig, hadde allerede svart "ja takk" da jeg trodde det var gratis som vanlig. ![]() Det er ingen big deal, men jeg ble overrasket over "servicen" til vårt hjemlige fullprisselskap. Det er mulig SK kjører gratis kaffe nå, det vet andre bedre enn meg. Dette er jo egentlig bagateller og jeg boykotter ikke SK, men foretrekker andre som f.eks. KL som alltid byr på en kopp + litt snacks. Det gjør turen hyggeligere! Jeg klager ikke på AMS, det er en bra flyplass for oss som liker å reise langt. Men det er bedre å fly direkte til London enn å fly dit via AMS, selv om AMS er en bra flyplass! ![]() Mange på Sørlandet har savnet flere direkteruter ut i Europa, og det er derfor Flynonstop ble født. Flynonstop har minst to ukentlige turer til alle sine destinasjoner inkl. CDG., og det er tilstrekkelig for leisure markedet. Tiden får vise om nederlagsdømte Elias har livets rett, men ting ser iallfall lysere ut for KRS med de nye rutene og Wizz Air som starter opp Gdansk om et par uker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap til Kjevik: Wizz Air | Northrider | Flyforum | 22 | 16-07-2019 18:02 |
Det å starte nytt flyselskap (FlyNonstop og AirSweeden) | roger | Småprat | 1 | 01-05-2013 20:44 |
Nytt tårn på Kjevik | LN-GBM | Flyforum | 1 | 18-06-2009 23:32 |
Nytt KLM-fly på Kjevik | FlyTAP | Bilder & foto | 0 | 01-04-2009 20:07 |
Ny utenlandsrute -og nytt flyselskap til Kjevik | X-BU | Flyforum | 17 | 08-09-2006 11:21 |