![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,703
|
![]() Quote:
http://media.norwegian.com/#/pressre...selskap-858237
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Spennende. Så ikke den komme sånn helt med det første. Men med tanke med oppstart av langruter med større fly så blir det jo sannsynligvis en god del større kapasitet. Og da er det sikkert lurt å a egne folk som tar seg av slikt.
Er vel ingen grunn til å tro at Norwegian med tiden vil starte med egne fraktefly, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Location: Stockholm
Posts: 322
|
![]()
Kanske vi får se de egen ägda B733 som KKX, KKW osv som framtida ombyggda till fraktflyg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 185
|
![]()
Er det flere LCC eller andre sammenlignbare selskaper som har opprettet eget selskap for frakt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,703
|
![]()
Southwest har hvertfall egen avdeling/firma: http://www.swacargo.com/
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Jeg synes det er positivt at DY satser mer på Cargo. Men er det noen som har noen gode hypotser om hvorfor man oppretter et eget AS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Jeg ville tippet på det åpenbare: Enklere å se resultater eller mangel på resultater. Lettere å kjøre heile avdelinga i dass uten for store konsekvenser for øvrig drift, dersom det går dårlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]()
Man trenger ikke en egen legal enhet for dette
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Urifra de marginer som nok bla THAI har på cargo så kan det nok være lønnsomt å frakte Cargo til Østen, men den andre vegen og ikke minst til/fra USA er svært mye vanskligere. Mye kapasitet ledig og pressede priser.
Å være GSA og å selge cargo til "DY priser" kan sikkert være en lett jobb men det koster å ha med cargo på flyet i form av ground handling, frakthåndtering etc og ikke minst mere fuel. Men i god gammel DY ånd så blir dette sikkert sett på som tilvalg i prisen ( som kofferten din, kaffe etc>) ![]()
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() Er ganske saa overrasket over at de ikke har startet dette allerede. Ikke noe revolusjonerende enn at de oensker aa starte ett selskap for aa selge egen og annen kapasitet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]() Quote:
Last edited by Frequent Traveller; 23-04-2013 at 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,881
|
![]() Quote:
![]() Når det gjelder Norwegian og A320NEO er det på ingen måte sikkert at DY kommer til å operere disse - det har lenge vært Kjos sin plan å fortsette den virksomheten han har drevet i Advokatfirmaet med "Asset Utleie, Megling, Salg" og A320NEO passer utmerket inn i disse planene.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Kanskje vi snart får se slike i Norwegian farger da:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,881
|
![]()
Uansett farger - så er det ingen tvil om at det mye bedre laks ombord i Alaska sin 737 Salmon enn det noengang kan bli en DY 737 Salma. Snart er det Copper River run
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,545
|
![]()
Det kan hende at de en gang kommer med egne cargofly, men denne sattsingen var først og fremst opprettet fordi når deres LH-fly kommer, har de litt lastekapasitet som de kan bruke på frakt, og da var det ''naturlig''(?) å starte sitt eget fraktselskap...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
TUIFlyNordic och Thomas Cook Scandinavia tar också med cargo i sina 767 & A330 på interkontentala charterlinjerna till bla Thailand och Karibien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian kutter cargo sammarbeidet med Road Feeders | MartinL | Flyforum | 18 | 17-08-2008 21:13 |
Norwegian Air Cargo? | CK | Flyforum | 0 | 23-08-2006 14:30 |
Nytt amerkansk fraktselskap | VC-10 | Flyforum | 7 | 02-02-2006 22:45 |