![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Det har vært noen intensive langhelger de siste årene og vi tar en skikkelig igjen nå i Juli… Dragen blir selvfølgelig ikke med – men er meget åpen for sin dårligere halvdels reise fetisjer..
![]() Slik ble reiseruten som ble bestilt i dag: DXB - CMB Business A330 – Sri Lankan Airlines CMB - BKK Business A330 – Sri Lankan Airlines BKK - HKG First A380 - Emirates HKG - PVG Business A320 – China Eastern PVG - KMG Business B767 – China Eastern KMG - DXB Business B767 – China Eastern Det blir en natt i Bangkok, to netter i Hong Kong og en Shanghai. Det er fra Torsdag til Tirsdag som jeg mener er langhelg ![]() Tar gjerne i mot tips og innspill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og hvor meget koster en slik billett da?
Mitt beste tips: Sørg for å ha væskebalansen i orden til enhver tid! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
De fra Oslo faar en ekstra utgift paa ca 13.000 med Swiss Biz og kompisen i Hong Kong slipper unna med 1700 NOK for HKG-BKK. Ser ut som det blir Jumeirah i Shanghai - og Hangover II hotellet i Bangkok. I Hong Kong bor vi hos kompisen/kollegaen som ogsa har sendt hjem kone og unger for sommeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan får du til det til den prisen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Emirates - emirates.com - 4000 NOK
Sri Lankan og China Eastern - Ebookers - multiple city. - 6600 NOK Men jeg tror China Eastern er ganske slitent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Fløy samme på lørdag som var. STRÅLENDE. Møt opp tørste og sultne, er det eneste rådet jeg kan gi. Betalte forøvrig omtrent akkurat det samme.
Anders
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gleder meg - lager du en liten rapport?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
4000 en vei?
T/r koster bare en flaske DP ekstra jo! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hangover II hotellet er slitt, overpriset og harry, men hvis målet kun er en fyllahelg så duger det jo. God utsikt fra baren på toppen er det i alle fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det kan du trygt gjøre. Hadde ikke planlagt eller preparert for rapport, men så at jeg har et par bilder som jeg kan lage en ørliten rapport av.
Om du gir gass er de ikke redde for å servere hele flaska som pre-departure champagne. Jeg måtte stoppe dem fra å fylle opp tredje glasset.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jumeirah tok hyggelige 1200. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Tør vi be om skjerpings her ved neste anledning, ellers kan du bare pakke deg bak på toiletclass! Du skjemmer jo ut oss andre F reisende på det der viset!! ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Koster knappe 1000 baht mer enn TG i biz BKK-MNL t/r.
Kunne vært artig med en slik utskeielse på en tur. Ta en dagstur. Trenger jo ikke sjekke ut av hotellet i BKK engang. Hva gjør man i en HKG lounge i fire timer? Drikker sjampis?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
evig optimist
|
![]()
enda bedre utsikt fra baren på toppen et par hoteller bortenfor, bayoke sky hotel ;-)
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Floey med Sri Lankan for litt under ett aar siden, helt kurrant, hadde en trivelig flight med en litt tilaarskommen 340. Ikke lieflat paa den maskinen vi hadde (CMB-BKK, saa samme ruten du skal fly), men de har en del som har blitt reconfiget med lie flat. Grusom redeye som lander i 5-6 tiden paa morran. Spiste ikke mat, men de hadde Carlsberg husker jeg.
Bra lounge i CMB. Gammel, men masse alkohol fra midterste hylle, mer enn jeg hadde forventet. Ser ut som du allerede har booket hotell. Jeg liker St. Regis i Bangkok, best i byen tll rundt 180-220 dollar natten. Bodde i dag/gaar/whatever paa GH som ligger ett par hoteller bortenfor siden St. Regis var fulle for 112 dollar natten. Meget bra eiendom med flott lobbybar som var skikkelig livat. I Shanghai er det Park Hyatt som gjelder. Byens hoeyeste bygning, herlig bar med utsikt over all smogen (og bundten ![]() Floey med China Eastern ett lite hopp med en 320, kjipklasse fra PVG-HRB. Helt OK servering ogsaa bak gardina. Paa Longhaul er de garantert litt mindre stoedig, men saa lenge de har dugelig drikke og man sitter behagelig, er de garantert kurrante paa en slik tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen bra forslag på en impulstur? | Dushbag | Reiseforum | 13 | 20-09-2012 22:09 |
Hotell i Roma i sommer -noen forslag? | bhen | Reiseforum | 3 | 24-06-2012 11:45 |
Rullestol-spotting, noen forslag? | Harald Oanes | Bilder & foto | 20 | 18-11-2009 19:31 |
Noen store fra Heathrow siste helg i august | LN-KGL | Bilder & foto | 17 | 11-09-2009 23:53 |
Noen som fikk med seg Tylden flyplasser i dagens VG Helg? | LN-KGL | Flyforum | 1 | 31-01-2009 22:23 |