![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Siden jeg ikke skriver tripreport, får jeg komme med noen kortfattede bemerkninger siden det har vært skrevet noe tidligere om tilfeldig service hos TG ofte grunnet ungt uerfarent crew..
MUC-BKK HS-TGA 744 nytt F, 7 ut av 9 seter tatt.. Her var det spesielt to CA, mann og kvinne med meget grått hår og grå uniform.. Kanskje nesten opp i mot min alder.. ![]() Sen avgang MUC, meget grei service, sovnet og sov grei service frokost... Så ellers ingen andre detaljer... BKK-FRA 773ER, Jet airways, med 8 "hytter", herav 7 besatt. Dagflight. Meget god service, meget erfarent crew... Har 4 til øppkømming fra 16. mars, 2X380 og 2X744. Vil skrive litt senere igjen.. MEN: OZ ligger et godt stykke foran.. Også foran LH... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skriver heller ikke trip report's. Men her er mitt inntrykk fra turen min i januar.
Ruten min var : OSL-BRU med SN i C, BRU-BKK med TG i F og BKK-MNL med TG i C. Nå er ikke jeg så reisevant i førsteklasse. Dette var faktisk min første tur i førsteklasse. Jeg hadde også Jet airways, så jeg hadde min egen lille hytte :-) Det var to ledige suiter på denne flygningen. Jeg hadde midtgang og kona hadde vindu. Jeg var veldig fornøyd med servicen. Jeg har har lest at maten på TG kan være litt rart sammensatt, og at maten skulle være dårlig fra BRU. Regner med at dem har fått orden på maten ut i fra BRU nå, for jeg var veldig fornøyd med maten. Jeg valgte en kaninstek av noe slag til hovedrett. Jeg husker ikke detaljene lenger. Hadde jeg fått litt mer mat på turen så måtte jeg ha blitt rullet ut av flyet ved ankomst. Så frokosten i loungen i BKK som jeg hadde planlagt ble avlyst. Gikk på toalettet for å ta på meg pysjen jeg hadde fått, og jeg hadde omtrent ikke fått reist meg opp før ei flyvertinne kom bort og lurte på om hun skulle re opp sengen for meg. Noe jeg takket ja til :-) Når jeg kom tilbake var alt klart til å legge seg. Hun hadde også kjørt opp deleveggen selv om det ikke satt noen i nabosetet. Når jeg hadde lagt meg ned så lukket hun igjen dørene og alt var klart for noen timer søvn før frokosten rett før landing i BKK. Jeg likte veldig godt suiten til TG. Det eneste som var negativt var at jeg ikke fikk bruke fast track i Brussel. Man kunne scanne boardingpasset ved inngangen til fast track. Men Thai airways var ikke på skiltet som opplyste hvilke flyselskap som kunne bruke fast track. Men jeg måtte jo prøve, så jeg scannet mitt boarding pass men fikk dessverre rødt lys. Så da var det å bare og stille seg opp i den lange køen. Litt på siden av dette så var innsjekken i fra OSL til BRU med SN i Biz en litt spesiell opplevelse. Først så begynte hun og lese om visumregler til Manila. Siden jeg skulle være der i 6 uker så begynte hun å sperre opp øynene, men før hun rakk å si noe så forklarte jeg henne at jeg hadde billetter ut fra MNL innen 21 dager, og la arket med E-billetten på skranken. Den brydde hun seg ikke om, hun bare spurte om avgangen var innen 21 dager. Ja, sa jeg, og da var alt i orden. Jeg sikrer meg alltid med en billigbillett selv om jeg får ett års visum ved ankomst MNL siden kona er filippinsk. Men dette er faktisk aller første gang jeg har fått bruk for den. Men hun sa at hvis kona hadde sitt gamle Filippinske pass så hadde det vært nok. Fint å vite, men jeg vet ikke om jeg tar sjansen i fremtiden på at det holder. Når dette med visum var unnagjort så lurte hun på om jeg hadde bagasje som skulle sjekkes inn. Ja, sa jeg. Jeg har tre stykker. Da ble hun igjen opprørt, og begynte å taste på maskinen sin. Etter litt peking på skjermen og enda mere tasting og enda mere lesing så beklaget hun og sa at det ikke stod noe om hvor mye baggasje jeg kunne ta med meg på billetten min eller i systemet hennes. Så tok hun opp telefonen, og forklarte til en eller annen i den andre enden at hun hadde Hr og Fru Belle som skulle ut å fly med tre stk bagasje. Jeg hørte hun svarte den andre personen med "javel, men så lenge det er innen for 20 kg så er det i orden?" og så etter en pause "ok" Så la hun på og henvendte seg til meg og sa at det dessverre bare var lov å ta med seg en koffert på 20 kg per person. Hmmm, tenkte jeg og ble litt opprørt. Så jeg sa til henne "Seriøst? Business og førsteklasse billetter, og så kan jeg bare ta med en bag?" "oi" sa hun da, "jeg viste ikke at dere skulle fly business." Og plutselig så var vist alt i orden igjen. Jeg hadde veldig lyst til å se litt strengt på henne og si "Ser jeg virkelig ut som en som flyr i turistklasse?" Men jeg tok ikke sjansen. Det er ikke alle som tar en spøk. Og siden innsjekk nå hadde tatt så lang tid så rakk jeg heller ikke sjekke ut loungen til SAS heller. Vi valgte å heller glane litt i taxfree og så gå rett til gaten. Så får jeg se hva OZ har å tilby til søndagen når jeg skal hjem. Jeg får vel dessverre ikke pysj i fra ICN til FRA med OZ da det vel er å regne som dagfly. Beklager at det ble litt langt svar... , MB |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skiller OZ på dag og nattfly når det gjelder pysj? De selskapene jeg har flydd med i F på dagtid, har delt ut pysj (på oversjøiske flighter).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mener å huske de utdelte pysj på OZ på dagflighten også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Glemte maten som var topp... Begge valgte special meal fra den store webmenuen... Begge veier... Neste tur dropper vi det... Joda, dagpysj og OZ hvis jeg ikke husker feil... Bruker ikke den.
Men morsom detalj fra OZ... Selvfølgelig vasker de dassen etter hvert besøk, men de låser den også siden bak gardina er økonomiklasse på 744 kombi. Slik at ingen sniker seg inn. Så når en går dit, kommer de ut fra gardina og åpner for deg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Uten aa ha proevd dem selv, som jeg kan se det er OZ bedre enn Thai paa Champagne og kaviar. Flymat er flymat og kan selvsagt variere.
At de fikser opp dassen hver gang noen er innom (det gjoer ogsaa japanske flyselskaper) eller om de har saapass idiotisk design at F dassen ligger i oekonomi er ihvertfall noe jeg gir beng i. Det som for meg er viktig i F er -- At sengen er bred og privat -- Her har JL garantert den beste loesningen med Tempurpedic madrass og pute. Det virker ikke som setene til OZ er private overhodet, JL er hakket bedre, men ikke optimalt. Thai er over hele kartet. Selskapet er liksom litt paa halvaatte. Jeg synes Jet setene er bra, men har ikke proevd det setet paa annet enn BKK-NRT, saa rundt 6 timer. De gamle setene til Thai er.. vel.. gamle. Det gjelder begge de gamle versjonene. Lufthansa sitt nye sete er komfortabelt, men jeg er ikke helt solgt paa hvor lite privat de er. De klarer liksom ikke helt aa bestemme seg for hva nye F skal vaere. Naa er det lenge siden jeg har flydd SQ F, men har jo en flight paa fredag. Skal bli spennede aa se hvor de lander paa kartet naar det gjelder seter mv. Naar det gjelder mat synes jeg spesialiteter er kult. Kaviar er en del av det klassiske i F og boer etter min mening vaere med i servicen. Det aa peise paa med Dom er selvsagt en crowd pleaser, saerlig for de som ikke vanligvis drikker champers i denne klassen. I mine vinskap finnes den en flaske Dom som var en gave. Jeg drikker mer enn gjerne Dom, men foretrekker andre champers i samme prisklassen, saa der scorer OZ hoeyt, det samme gjoer CX og SQ som kjoerer Krug. (som en sidekommentar, synes jeg SAS var kjempe gutsy og utrolig smarte som satset paa Henriot istedetfor merkenavnene alle har hoert om. Hen riot som de sier her ![]() Feel -- vel, akkurat som mat kan selvsagt crew variere noe voldsomt. Det selskapet jeg har hatt suverent flest F turer med er Lufthansa. Jeg har ikke hatt en eneste daarlig flight med dem. Digger tonen, kontinental gjennomfoert service, feelingen og bortsett fra en daarlig champers av og til og at de ikke har skikkelig whiskey, er helhetsopplevelsen meget god baade ut av ORD og selvsagt fra Europa. UA sin F lounge er meget bra. Loungene til LH i Tyskland er de beste som finnes paa planeten. Hele servicen er gjennomfoert. Der faller OZ og alle selskaper bortsett fra Singapore (og selv Private Room er ikke i naerheten av det LH leverer) i Asia alt for kort. Loungene til OZ, Thai og de japanske selskapene er helt blah.. Konkluderer med at man er velsignet at man faar flydd internasjonal F ofte. Det er de eneste flightene jeg gleder meg til. Den mest positive overraskelsen i det siste var JAL. Men jeg holder fortsatt en knapp paa Lufthansa som min favoritt. Det er maaten aa bevege seg over atlanteren paa. Saa faar det bare staa sin proeve at jeg maa dele dassen med opptil 7 andre, dog var ikke det noe problem paa siste LH F flight i januar da jeg var eneste passasjer ![]() Skal bli spennende aa se paa fredag om Singapore leverer varene. Gleder meg ihvertfall som en unge til de flightene |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai starter Thai Smile Air | FlightDeck | Flyforum | 25 | 05-04-2013 10:59 |
SAS and Thai expand code-share agreement to include Thai nonstop flights Scandinavia | sail4fun | Flyforum | 27 | 13-03-2013 19:09 |
WF service | roy | Flyteknisk forum | 4 | 09-02-2010 22:21 |
Best service | jb1 | Flyforum | 10 | 01-06-2007 07:07 |
Service Nivå | storg | Flyforum | 5 | 01-07-2006 02:39 |