• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

NSB tar opp kampen mot flyselskapene.

hahaha, helt genialt! :) Bussjåførene gjør jo jobben min når de kjører buss for tog! Godt jeg kan "ta igjen" og kjøre tog for buss for tog ;) hehehe
 
Selv om jeg kan si at jeg er så heldig at jeg konstant har benyttet meg av tilbudet tog-for-buss-for-tog, var dette dagens latter! :)
 
Hvis NSB VIRKELIG skal ta opp kampen mot flyselskaper som DY og FR, så anbefaler jeg at de kun ansetter sitt personell på kontrakter fremover (helst utenlandsk arbeidskraft), som leier seg selv ut via et enkeltmannsforetak, og uten sosiale rettigheter ved sykdom etc.
Regjeringen åpner via "utlendingsregelverket" for at disse kan hentes fra ikke-EØS land (f.eks Thailand, jfr. Norwegian), så da burde det ligge til rette for et solid kutt i diverse omkostninger for NSB.

Tally-Ho
 
Tally-Ho: Det er noe ala det som har skjedd med jernbanen i Sverige. Der leier lokomotivførerene seg ut som arbeidskraft på kontrakter som enkeltmannsforetak. Disse foretakene er riktignok ikke registrert i utlandet, men i Sverige. Men dog, det har rasert arbeidsvillkårene der desverre. Så får vi håpe at det samme ikke skjer i Norsk jernbane. Heldigvis ikke like globalisert næring som det luftfarten er.

Men buss for tog for buss er jo en fin løsning som burde bli permanent :D
 
Regjeringen åpner via "utlendingsregelverket" for at disse kan hentes fra ikke-EØS land (f.eks Thailand, jfr. Norwegian), så da burde det ligge til rette for et solid kutt i diverse omkostninger for NSB.

Gjelder kun flygende personell. Er nok regjeringa sin nye strategi for at det skal lønne seg å bygge maglev på nye jernbaneprosjekter i Norge :colgate:
 
Jeg likte spesielt hun som klarte aa holde masken da hun sa at "buss for tog" er blitt endel av vaar identitet. hehe
 
Det er jo betryggende at tilbudet ikke skal gå utover forsinkelsene som skal gå som nprmalt
 
Back
Top