![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ikke veldig overraskende når man vet hvordan både de og konkurrentene holder på. Men Skytrax har fått seg en smekk av britiske reklamemyndigheter, som vel egentlig fastslår man skal ta det de skriver med en stor klype salt
http://www.asa.org.uk/Rulings/Adjudi...DJ_196416.aspx Det samme kan jo sies om f.eks Tripadvisor og hotell anmeldelsene hos Hotels.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jo, man må lese alt sånt med en bullshit-lupe. Nå syns jeg Skytrax er rimelig stusselige greier og har aldri brukt det til noe som helst. Virker bare halvseriøst og kronglete.
Tripadvisor bruker jeg MASSE, men man må selvfølgelig lese det med utgangspunkt i at det er en del fake reviews. Og så må man trekke fra høyeste og laveste. Noen har aldri bodd på hotell i hele sitt liv og skryter uhemmet av hvilken som helst rorbu på Beitostølen. Så har man den typiske "The staff was extremely rude and served me Coke when I wanted Pepsi. I also specifically asked for two straws but when I got the glass there were clearly three of them." Sånn bortsett fra det synes jeg imidlertid Tripadvisor er bra, mens de to andre er litt "ma ma hu hu"
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Min første erfaring med TA var et hotell hvor de første par kommentarene var svært positive og prisen var god. Vi hoppet på, og endte opp midt i horestrøket i Montreal på et helt OK hotell - men langt fra det nivået TA kom opp med. Etter det lærte jeg meg å lese litt mer grundig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror min favoritt-review på TA var de som mente at Radisson Blu Plaza i Helsinki var dårlig, fordi det var brostein i gatene mellom hotellet og jernbanestasjonen, så det var vanskelig å trille kofferten
![]() Jo, også var det for langt å gå fra stasjonen til hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
De som gir laveste karakter fordi glassene er feil osv. blir litt søkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
TA er ikke en side jeg stoler på i det hele tatt når det gjelder hotell-anbeaflinger. Jeg føler at det er mye falske anmeldelser ute og går der.
Senest i forrige uke bodde jeg på et hotell i Seoul som lå blant de fem øverste på TA.com. Hvordan noe så middelmådig men dyrt kan få slike lovprisninger kan man jo bare spekulere på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
TA funker til å finne ut hvordan hotellet er, men rankingene dems er ikke brukbare. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Bare rister av hodet på reviews med påstander om at noe er "byens beste hotell". Hvordan i alle dager kan noen som kun har vært der en helgetur vite det?
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Bortsett fra det bruker jeg også lit tid på bildene folk legger inn, da ser man også litt ting og tang (hvis man fjerner de som bare skal ta bilde av støv på badet...)
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Sånn sett enig med Robertaas også. (kryss i taket ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skytrax 2019 | Bongo-Anders | Flyforum | 9 | 01-10-2022 15:20 |
Skytrax Awards 2018 | Alpha | Småprat | 14 | 21-07-2018 21:37 |
Den britiske regjeringen får eget privatfly | Upsaker | Småprat | 0 | 19-11-2015 13:43 |
Smekk til Norwegian fra Flyklagenemnda | jb1 | Flyforum | 22 | 31-10-2008 00:12 |
Ryanair får smekk for annonse - igjen! | CK | Flyforum | 8 | 18-07-2005 13:45 |