Lufthansa Fasttrack OSL

Utrolig ^_^ i dag meget laang kø til Security. Damen i gullskranken anbefalte oss å ta Fast Track som vi lenge har droppet grunnet dragene . Man blir irritert hver gang. Hun sa at LH i økonomi og UA * G vil gå. Hvis ikke hent henne. Det gikk som en drøm. Norsk dame sjekket oss.

For første gang viste UA *G på boarding passet fra SK. Før UA *B. Samme var det alltid med CO. Hadde alltid CO *B i tiden mens vi hadde One Pass på SK boarding pass.

Kom igjennom med Sas økonomibillett og LH gullkort i går, lyste ikke grønt noe sted, men hyggelig fyr slapp meg likevel gjennom, var laang kø i vanlig sikkerhetskontroll.

Var ca nr 10 i fasttrack køen da de åpnet 0600. Alle lyste rødt, men damen på en skjerm til høyre for seg før hun lot alle inn.

Er nå i Senator MUC . For første gang i evigheter slapp vi inn ved scanning med SK BP uten å vise kortet.

Så kanskje har SK endelig ordnet sine systemer. LH BP har alltid fungert for CO/UA *G

Har fått svar fra OSL. Venter på Swiss.

Vårt vaktselskap, G4S, er satt til å håndheve de til enhver tid gjeldende sikkerhetsbestemmelsene ved Oslo Lufthavn.
De utfører sitt arbeid i henhold til gjeldende instrukser og regelverk, og arbeidet med å sikre dette pågår kontinuerlig.

På bakgrunn av din henvendelse har vi vært i kontakt med G4S som har gjennomgått sine rutiner for fast-track, da spesielt for Swiss-kunder.
Det viste seg å være en intern svikt i rutinene som har ført til at du som Swiss-kunde ble nektet adgang til fast-track denne mandagen.

Vi beklager på vegne av G4S at vi ikke har klart å levere en fullgod tjeneste til deg som kunde. Dette er nå rettet opp, og vi håper dette ikke vil skje igjen.

Så får vi se da, om det faktisk er rettet opp..

Fått tilsvarende svar fra OSL (venter også svar fra LX):

Dear Andreas,
We refer to your e-mail from July 12th 2012.
Our security company, G4S, is set to enforce the current safety regulations at Oslo Airport. They perform their work in accordance to existing instructions and regulations.
We are continuously working together with our vendor to ensure this

Based on your request, we have been in contact with G4S and reviewed the procedures for fast-track, particularly for Swiss customers.
It turned out to that there had been a procedural error that resulted in that you were denied access* through fast-track this Tuesday.
The vendor has ensured us that this has now been corrected, and we hope it will never happen again.
*
Please accept our sincere apologies that we did not manage to deliver a satisfactory service to you as our customer.

We thank you for your inquiry, and hope you have positive experiences at Oslo Airport in the future.
*
*
*
*
Best regards
K___ O___
Executive Secretary Terminal Operations
Oslo Airport
Phone:* +47 64 81** ** /*+47 951 ** ***

Last edited by a moderator:
Noe sier meg at det ikke bare er en dag det har skjedd feil her... :rolleyes:

Når man har standardiserte svar på slike spørsmål, til og med på flere språk, så er det vel stor sjanse for at dette er noe som skjer temmelig ofte, ja... :rolleyes:

Hei.
Ansatt i g4s på gardermoen.
Lest litt gjennom deres innlegg og jeg forstår deres frustrasjon veldig godt.

Grunnen til at folk bare scanner boardingpass og drar kort på kortlesere, og ikke leser manuelt er enkelt og greit at det står følgende i instruksen vår; "ingen billet etc. skal leses manuelt. Boardingpass skal scannes først ved maskin 1, gis det grønt lys kan pax passere. Om det gis rødt lys, kan billet scannes på maskin 2. Gis det grønt lys, kan pax passere. Gir maskinen rødt lys informeres pax om at boardingpass ikke er autorisert til bruk på fasttrack. Ikke diskuter med kunden, send dem til deres respektive selskap."

Jeg har jobbet ett par år på gardermoen og kan alle reglene på fasttrack, fordi før fikk vi opplæring på fasttrack, med en perm om alle reglene der. Nå pr.dag gis det "håpløst nok" ikke opplæring lenger. Den permen vi hadde med alt av info er plutselig borte. Den benyttes ikke lenger fordi osl mener at maskinene der er perfekte. De gjør ingen feil sier dem.
De bare setter folk der, og ber dem dra enten kort, ellers scanne billet på maskinene. Og de fleste som bemmaner posisjonen har dessvere ikke peiling på hvem som har rett til å bruke fasttrack og ikke. Det eneste de kan er å bruke maskiene der. Så om dere kommer la oss si 10ganger på fastracken i osl på en mnd med en boarding pass som er gyldig på fasttracken, men ikke lagt inn i billeten så er det stor sannynlig at vekteren der ikke slipper dere gjennom de fleste gangene.

Jeg syns det er tåpelig og jævla dumt. Men hva kan sikkerhetskontrollørene for det, når sas, g4s og osl ikke er interressert i at vekterne der skal vite hva de gjør.

Igjen, syns det er synd både for dere og oss. Håper dere får en hyggelig opplevelse når dere benytter fastracken eller vanlig sikkerhetskontroll på gardermoen.

Last edited:
God forklaring, fuadtarin. Det å lav være å lære opp medarbeiderne og derfor nekte dem å bruke hodet gir sjelden god kundeservice.

Jeg syns det er tåpelig og jævla dumt. Men hva kan sikkerhetskontrollørene for det, når sas, g4s og osl ikke er interressert i at vekterne der skal vite hva de gjør.

Og når en del har gullkort som ikke ligger inne på billetten så blir jo dette bare for dumt og klønete. Slik jeg leser det du skriver så vil man da få rødt lys uten grunn. Her har noen i så fall laget et system som er langt fra feilfritt.

Amatørmessig gjennomføring av noe som skal gjøre reisen lettere for folk.

Flyselskapene som betaler for tjenesten, burde jo slå i bordet.

Boardingkortet mitt med LH C klasse lyste opp grønt og fint i fast tracken nå så kanskje verden går fremover?

For en mnd siden minnet en ung dame meg på fastrack. Hun leste fra skjermen at LH ökonomi og *G kan brkes til fasttrack.

Dette har fungert flott den siste mnd. To ganger forelöpig.

I dag sa jeg ikke et ord ved sjekk-inn på gullskranken. Men dragen der hold et foredrag om at vi ikke kunne bruke den. Jeg höflig minnet om den unge damen for 4 uker siden i samme skranke. Mer foredrag om at SK betalefor det, så SK gull etc.

Vi bare gikk, og alt gikk greit på fasttrack for tredje gang på fire uker. Grönt lys..

Men jeg vet nå at drage-effekten er proposjonal med alder på dagene.. Erfart det lenge. Bare synd at ikke LH har andre til å sjekke inn... Noen som har gått på grunnkurs...:old:old

Våger å si det siden jeg er eldre enn dragene.:colgate:^_^

Det stemmer at ludthansa økonomi klasse med star allianse har tilgang.

Du påstår at du kan si som du sier fordi du er eldre enn 'dragen bak skranken' .. Vel ordbruket ditt sier meg noe annet.

Back