• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian bekrefter eget selskap med base i BKK for langruter

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian bekrefter eget Thailandsk selskap for langruter

Hvilke andre selskaper operererer på denne måten ?
 
Re: Norwegian bekrefter eget Thailandsk selskap for langruter

Ett Thailändskt Norwegian med eget AOC?
Kommer DY 787 bli HS-reggade nu?
 
Re: Norwegian bekrefter eget Thailandsk selskap for langruter

Ett Thailändskt Norwegian med eget AOC?
Kommer DY 787 bli HS-reggade nu?

Hehe, man fristes jo næsten til at begynde at kalde konkurrenten for NOTwegian ;))
 
Re: Norwegian bekrefter eget Thailandsk selskap for langruter

Hehe, man fristes jo næsten til at begynde at kalde konkurrenten for NOTwegian ;))
det vil jo være en kompliment, så det mener du nok ikke.
 
Re: Norwegian bekrefter eget Thailandsk selskap for langruter

De bekrefter vel ikke at det blir thailandsk selskap? Nyheten sier eget selskap med base i thailand og med kortsiktige kontrakter. Er allerede en annen tråd som omtaler norsk selskap og at de har søknad inne om norsk AOC.
 
Re: Norwegian bekrefter eget Thailandsk selskap for langruter

det vil jo være en kompliment, så det mener du nok ikke.

Hm..slik jeg tolket NOTwegian så var det et ordspill på noe som ikke er norsk. Så da er det evt et kompliment å ikke være norsk? Jaja...
 
Bjørn Kjos uttaler at det er admin kostnadene som blir mye mindre ved å ikke ha egne ansatte i Thailand. De har jo allerede HR avd og slike ting i Oslo og det er jo da " bortkastede " penger å ha slike ting i Bangkok .

Blir sikkert greit å pendle til Oslo fra Bangkok for å snakke med bedriftslegen !

Hvem skal forøvrig betjene Norwegians ruter til USA ? Cubanerer ?.
 
Hvem skal forøvrig betjene Norwegians ruter til USA ? Cubanerer ?.

Er det mulig at Bangkokcrew har layover i OSL/ARN/CPH og fortsetter til NYC, slik at det ikke er behov for crew der? Blir en del overnattingskostnader, men en kan jo kanskje ta en ala torp. Vet ikke om dette går sett hen til regelverkene, så derav spørsmålet. :)
 
MOD

Fint om vi prøver holde oss til tema og ikke får nok en diskusjon om kontraktsansettelser. Det er allerede flere eksisterende tråder om det tema her inne for de som vil diskutere det

Det er ryddet i tråden

focus.gif

/MOD
 
Var det ikke snakk om at DY hadde søkt om norsk AOC for Norwegian Longhaul? De kan kanskje fly med norsk AOC selv med base i Thailand?
 
ZZZZZZZZZZZ...

Det begynner aa bli ganske kjedelig aa lese alt oppgulpet naa.

Someone proevde i alle fall aa rydde opp litt.
 
MOD

Tråden er stengt da det for mange virker umulig å kunne diskutere noe som helst angående DY og baser uten å gjøre det til en diskusjon om kontraktsansettelser. Det finnes det nok av tråder om fra før, hvor det tema nå er diskutert i det uendelige og litt til, så da kan man fortsette diskusjonen der

At DY skal ha sin IC satsning basert i BKK er også nevnt andre steder tidligere, så da kan denne diskusjonen fortsette der

closed_2.gif


/MOD
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top