![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,174
|
![]()
Mulig at flightradar24 lyver litt på høydemåleren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,174
|
![]()
Neida, ser ut til at de prøver seg atter en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Haugesund
Posts: 339
|
![]()
Var jo nesten nede og nesten halveis til Stavanger på forrige forsøk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Tror de kan glemme dette i dag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Haugesund
Posts: 339
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,655
|
![]()
Regner med at dette er høyde i forhold til ISA, altså standard atmosfære, 1013,25 hPa = 0 ft.
"Vanlig" transponder mode C viser høyde korrigert for lokal QNH (under transition level). Med andre ord det samme som høydemåler i cockpit... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,174
|
![]()
Et lite spørsmål på siden. Hvor høyt opp går tåka? Er de snakk om 50-100 meter eller mer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Haugesund
Posts: 339
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,655
|
![]()
Den ligger nok helt nedpå, ja. METAR sier "Overcast i 100ft" hvis jeg tolker den riktig: 272120Z 01005KT 340V040 0150 R14/0550 FG OVC001 06/06 Q1030
- Og da ser det ut til at det ble en ny bomtur, SVG neste... Cat II på Sola har virkelig betalt seg i det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Haugesund
Posts: 339
|
![]()
Sola next for den flighten da
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
Beklager, dette er feil. Transponder sender ut trykkhøyde basert på 1013 (QNE) uansett høyde. Radarsystemet til ATC regner deretter om trykkhøyden til mer reell høyde under gjennomgangsnivået (transition level) basert på lokalt trykk (QNH). Hva som er valgt som trykk i høydemåleren i cocpit skal med andre ord normalt ikke ha betydning for hva transponderen sender ut.
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,655
|
![]() Quote:
Man lærer så lenge man lever.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG D81770 SWF-BGO diverter til SVG | Twin Otter | Spotteralerts | 0 | 12-02-2018 10:13 |
Ryanair åpner PMI til TRF/HAU | krølle | Flyforum | 18 | 14-12-2011 14:56 |
Tåke på Torp og Rygge, Ryanair til OSL | PerJen | Småprat | 55 | 05-04-2011 21:22 |
Norport søker folk til SVG og HAU | Vede | Småprat | 0 | 01-02-2011 00:51 |
SAS diverted fra HAU til SVG | ClassOne | Flyforum | 18 | 27-08-2010 16:55 |