![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Premiere 08 jan på TV2 "Luftens Helter"
"Fra Bladet Tromsø Papir" I TV2s nye storsatsing «Luftens helter» får du bli kjent med pilotene Wiggo Olsen (33) og Ola Giæver (57), både på jobb og privat. 8. januar har TV2s nye storsatsing «Luftens helter» première i beste sendetid. Gjennom 10 episoder på like over 40 minutter får vi bli kjent med hverdagslivet til piloter, bakkepersonell og flyvertinner på forskjellige flyplasser i Norge. Fra Tromsø er blant annet pilotene Wiggo Olsen (33) og Ola Giæver (57) fra Widerøe med. - Vi har hatt med kamerateamet både på jobb og privaten. Fjellturer, på hytta, familiebesøk og mye mer. Vi aner jo ikke hvordan det blir klippet, men det burde gi et ganske godt innblikk i hvordan hverdagen vår ser ut, sier Olsen, som har vært pilot for Widerøe i overkant av syv år. Ikke helt Pan-Am Pilotene tror folk som forventer seg en realityversjon av den populære TV-serien «Pan-Am» vil bli skuffet. Dette er en feel-good serie for hele familien, og en mulighet til å vise folk at piloter enda gjør en viktig jobb. - Vi samler energi på fritiden og når det er godt vær, for når været blir dårlig, da kicker treningen vår inn. Du kan jo selv tenke deg hvordan det er å lande et fly på en kort landingsstripe som ligger tett inntil et fjell i dårlig vær. Topografien vår er helt unik. Det er trygt fordi vi vet veldig godt hva vi holder på med, men oppgaven krever sin mann for å si det sånn, forteller Ola Giæver, som har hele 30 år i lufta for Widerøe bak seg. Slitsomt Ingen av pilotene hadde store problemer med å slippe kameraene inn i livet deres. Giæver beskriver hele livet sitt som et stort realityprogram, mens Olsen har vært med i «71 Grader Nord». Begge er derimot enige om at det blir litt slitsomt i lengden. -Det tar litt tid før man greier å være normal og prate naturlig, men etter en stund glemmer du nesten av at de driver og filmer. Det er faktisk ekstremt slitsomt når du har dem etter deg i tre, fire dager. Du må jo tenke på hva du sier og gjør hele tiden, forteller Olsen. - Jeg er ikke det minste engstelig for hvordan de fremstiller meg. Gidder ikke bruke energi på å gå rundt å grue meg, sier Giæver bastant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nice!
Denne blir spennende! Kjenne Ola Giæver privat, å han har en del gode ord å komme med! Dette skal følges med på! Blir spennende dette! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Data warehouse consultant
|
![]() Quote:
![]() (Ola er, for de som ikke kjenner han, spesielt godt kjent i Widerøe av både passasjerer og ansatte, for sine gøyale påfunn og morsomme uttalelser. Går et rykte om at han en gang det var 27 varmegrader i Sørkjosen, på en turnaround arrangerte bading for både crew og passasjerer på maskinen. Om det er hold i dette vet jeg ikke, men det er ikke ulikt denne skøyeren) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Har sett gjennom TV-grogrammet for kommende søndag, og søkt etter "Luftens Helter" i både Google og på TV2's nettsider uten å finne noe info om dette...? Anyone?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Fant dette http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...dane/1.7940542 Quote:
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 05-01-2012 at 13:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Feiginger, kjipt at vi som faktisk venter på den må vente fordi de som er med i serien er usikre på om de vil dette.
De visste hva de gikk til da de var med på opptakene osv Da kunne de valgt å si nei, å ikke være med i serien. Å heller komme etter alt av innspilling og klipping er ferdig og 1 uke før programmet går på luften å komme å si at nei dette liker jeg ikke i det hele tatt. Det er dumt for oss alle som venter på serien, å kanksje må vente helt til i mai før den kommer på lufta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det står da ikke at det er det som er grunnen
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Les hele NRK stykket og teksten under bildene i artikkelen så står det noe om det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Free Luigi
|
![]()
Nei det står at årsaken til at programmet lar vente på seg er "omprogrammering" - det vil si at de har funnet ut at seer-antallet vil bli bedre for kanalen ved å sende programmet på et annet tidspunkt enn originalt antatt. Dette kan være pga innkjøp av andre programmer som antas å ha bedre seerantall, som trenger å sendes i en viss årstid/event-periode eller andre vurderinger kanalen gjør. Alt handler om penger, in the end
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Virgin
|
![]() Quote:
Jeg skjønner godt at de medvirkende blir bekymra for mediepresset, når det finnes folk der ute som hopper til konklusjoner med en gang og langer ut i øst og vest om folk de aldri har møtt og ikke vet noe som helst om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
kan jo bare nevne at jeg så av en status på Facebook, at serien var blitt utsatt til våren
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Går jo allerede en annen lignende "flyplass"-serie på TV om dagen,
som sendes hver dag (mandager til torsdager) - denne nye "Gatwick"- serien. Vet dog ikke om dette kan ha påvirket avgjørelsen.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Prata med en av de som er med i serien, han sier at serien er forsinka med ca 1 måned..
![]() Å jeg overreagerte litt på det som ble skrevet, jeg som leste feil der.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Derfor er "luftens helter " utsatt...
TV2 har valgt å utsette premieren. De ønsker å legge til en såkalt ”voiceover” (fortellerstemme) til serien før den vises på TV. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
«Luftens helter» utsatt til høsten
– Serien «Luftens helter» er nok en gang utsatt, og kommer tidligst på skjermen til høsten, melder TV2. Skriver Avisa Nordland http://www.an.no/kultur/article5961874.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Høsten er kommet nå, noen som har mere info om når dette programmet har premiere?
Regner med og håper i løpet av kort tid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]()
Wow ett interesant konsept. Gleder meg til premierestart!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor blir det av denne serien? Over 1 år forsinket nå!
Last edited by LN-NGT; 11-03-2013 at 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Serie nummer på Canon | sk931 | Bilder & foto | 1 | 26-04-2014 12:44 |
Dagens serie | Yankee | Bilder & foto | 7 | 27-07-2011 00:06 |
Ny serie! | enva | Flyforum | 8 | 17-02-2009 02:09 |