![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,284
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 183
|
![]()
SK350 was flown on 2011-12-07 by LN-TUF (B737)
http://data.flight24.com/flights/sk350/ En 737-700 da etter hva jeg forstår.
__________________
Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 183
|
![]()
Ingen grunn til panikk tydeligvis.
Har landet Like før klokka 15.30 får adressa.no opplyst at flyet har landet. - Landingen gikk helt uten problemer og flyet er nå parkert ved gaten. Teknisk avdeling undersøker nå saken. - Vi vet foreløpig ikke mer om hvorfor piloten ba om assistanse, sier vaktsjef Odd Einar Weiseth ved SAS på Værnes til adressa.no http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1739124.ece
__________________
Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,284
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Og jeg som trodde noen var gått i bakken da jeg så DB.no sin forside
![]() ![]()
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Frogner i Akershus
Posts: 149
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Developer
![]() Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,954
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Når man ser forsiden kan det jo virke som om katastrofen er et faktum.
Jezez. Last edited by Someone; 07-12-2011 at 16:34. Reason: OT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]()
Jøje meg - det var den jeg satt i cockpit på fra Frankfurt forleden .. føler meg veldig 'nær døden' nå .. skal jeg ringe Bla-Bla?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,993
|
![]()
Det var jo TUF vi kom med fra Frankfurt for to dager siden. Jammen bra vi kom fra den turen i live.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Er det meldt en nødsituasjon, ja så er det en nødlanding!
At PR-konsulenter finner opp andre begreper gjør bare ting værre. "Nødlanding" med boom,bang og brann fiines helst bare i mellom ørene på folk. Kanskje på tide å vise til at de aller fleste nødlandinger er godt forberedt, øvd på og i de aller fleste tilfeller går nesten "som normalt" ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
DB: Ærremulig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Merkelig at
Full katastrofealarm selger bedre enn Landet trygt Avisene eksisterer fordi de vil tjene penger til sin aksjonærer. At tro de vil drive folkeopplysning blir noe naivt. Vi som forbrukere får velge bort de avisene vi ikke liker, det har jeg gjort for lenge siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,534
|
![]()
Noen bilder før.....:
![]() Foto: Adressa ![]() Foto: Stjørdalens Blad |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Norway
Posts: 138
|
![]()
Jøss - de kjørte faktisk full UMS-varsling ...
De gangene jeg har vært involvert i flap-trøbbel og det har blitt foretatt sikkerhetslandinger (det har ikke blitt erklært mayday på dette i de tilfelle jeg har vært involvert i), har man bare høynet den lokale beredsskapen på lufthavna ved å plassere brannbilene i intersectionene slik at de kan rykke raskt ut til flyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Kanskje Dagbladet-overskrifta ikke var så feil, allikevel, da, selv om man sikkert kan diskutere om saken ble slått for stort opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
Værnes TWR har jo fått litt kjeft for å ha glemt UMS-varslingen ved et par anledninger (først og fremst øvelser). Så ikke rart at de kanskje er mer på hugget nå.
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Det skal kjøres full varsling(full beredskap) i slike tilfeller. Det handler om å være pro-aktiv. Det kan kanskje virke som om det er overkill å sette himmel og h... i bevegelse, men det er det altså ikke.
Den dagen det går galt, er det greit å vite at eksterne mannskap allerede er på vei/kommet frem, i det ulykken inntreffer. Ordet sikkerhetslanding finnes ikke i en ATCOs vokabular. Derimot finnes det i vokabularet til flyselskapenes kommunikasjonsansvarlige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
|
![]()
SAS og Avinor har sett på saken og konkludert at en misforståelse mellom pilot og tårnet resulterte i katastrofevarsel. Noe som var overdrevet slik situasjonen faktisk var.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Expolre med problemer på Las Palmas (Step-in for DY på TRD-LPA-TRD) | Trdfly | Flyforum | 1 | 08-03-2015 10:26 |
SAS-fly til Værnes sendte ut Mayday rett før landing | Trdfly | Flyforum | 4 | 20-12-2012 14:11 |
Problemer med landing? | msteen | Flyforum | 0 | 24-02-2009 14:38 |
Nyt SAS fly med problemer | Jan | Flyforum | 2 | 14-09-2007 13:19 |
Sterling-fly hadde problemer med flaps før landing på OSL | sjefern | Flyforum | 6 | 30-03-2007 16:12 |