• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flybe Nordic starter BMA-CPH --> Og legger den ned igjen

Fysikeren

ScanFlyer Silver
Ifølge Børsen vil Flybe Nordic i dag annoncere en ny rute fra Bromma til København med tre daglige afgange på hverdage, ialt 17 returflyvninger pr. uge. Opstart skal angiveligt være til januar.

Derudover arbejder Cimber og Skyways ifølge samme artikel også på en rute med 22
returflyvninger pr. uge.

Lars
 
Re: Børsen: Flybe Nordic starter BRM-CPH

Var der ikke noget med begrænsninger i flytrafikken ind til BMA...synes jeg kan erindre noget om det ifm med at SAS forsøgte at starte CPH-BMA for en del år siden
Hilsen Ole
 
Re: Børsen: Flybe Nordic starter BRM-CPH

Skal alle selskaper som har sagt det fortsatt starte ruter mellom de CPH og Bromma? Det blir i saa fall folksomt og fare for blodbad paa ruten. Jeg haaper Malmo Aviation kunne starte en rute mellom OSL og Bromma, men det blir vel fort for hard konkurranse for en liten aktoer.
 
Re: Flybe Nordic starter BRM-CPH

Prøvede SAS ikke selv denne rute for nogle år siden? Mener der var nogle rundture med Dash-8.

Lars
 
Re: Flybe Nordic starter BRM-CPH

Prøvede SAS ikke selv denne rute for nogle år siden? Mener der var nogle rundture med Dash-8.

Lars
Jo, de fløj tre rundture pr dag med Dash8/Q400.

Iflg. Ejvind Olesen forhandles der om codeshare ml. QI og SK!

takeoff.dk said:
Det pikante ved den ny situation er, at det kan ende med en alliance på ruten mellem Cimber/Skyways og SAS.
Det føres der faktisk forhandlinger om i disse dage.
http://www.takeoff.dk/news/22139

Det vil jeg tillade mig at kalde en overraskelse, hvis det er sandt!
 
Re: Flybe Nordic starter BMA-CPH

Ifølge check-in.dk har Skyways nå lagt ut flytidene sine med oppstart 26. mars 2012. Alt ligger til rette for svært tøff konkurranse mellom Stockholm og København.

Stockholm-København
JZ100 BMA0755 – 0915CPH ER4 x67
JZ102 BMA1330 – 1450CPH ER4 x67
JZ104 BMA1720 – 1840CPH ER4 x67

København-Stockholm
JZ101 CPH0945 – 1105BMA ER4 x67
JZ103 CPH1530 – 1650BMA ER4 x67
JZ105 CPH1910 – 2030BMA ER4 x67

http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=54926
 
Re: Flybe Nordic starter BMA-CPH

Er ikke avgangen fra CPH til Bromma litt sen til å være aktuell for forretningstrafikk, eller går den trafikken mer i andre retningen om morgenen?
 
Re: Flybe Nordic starter BMA-CPH

Er ikke avgangen fra CPH til Bromma litt sen til å være aktuell for forretningstrafikk, eller går den trafikken mer i andre retningen om morgenen?

Det vil jeg mene. Der burde være en afgang ca kl 07-08 fra CPH.
Men rygterne siger jo, at også QI skal ind på ruten i samarbejde med Skyways, ligeledes med tre afgange. Det vil give totalt ni daglige afgange. Og mon ikke der så også vil komme en tidlig afgang fra CPH?
 
Og da var det slutt: FlyBe Nordic legger ned CPH-BMA fra 2/11

http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=68599


Til nå så kan man vel se at den varslede satsningen deres på Skandinavia ikke akurat har vært veldig merkbar

Egentligt ikke særligt overraskende. PR- og marketingindsatsen har være minimal eller i det mindste fejlslået. Der har ikke været meget synlighed om denne rute og i dagens marked kommer kunderne altså ikke af sig selv - og slet ikke til et "nyt" selskab som "ingen" har hørt om.
 
Egentligt ikke særligt overraskende. PR- og marketingindsatsen har være minimal eller i det mindste fejlslået. Der har ikke været meget synlighed om denne rute og i dagens marked kommer kunderne altså ikke af sig selv - og slet ikke til et "nyt" selskab som "ingen" har hørt om.

Synes også markedsføringen for denne ruten har vært utrolig slapp.
Jobber selv i et stort nordisk konsern med massevis av reisende mellom Oslo og Stockholm. Når jeg forteller mine kolleger om denne ruten, har jeg fortsatt til gode å høre at noen har hørt om den.
 
Back
Top