![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Planlegger en tur over til Seattle. Og skulle gjerne hatt noen tips om fotografering, på Renton, BoeingField og Everett. Hvordan er trafikken på disse. Renton er vell ikke så mye mer en B737, men hvor ofte er det fly i luften herfra. Hadde sett for meg 1 dag på hver plass. Men om det ikke er fly til å fylle tiden med, så må en jo se på alternativene.
Takk for innspill ![]()
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Veldig mye info om Seattle hvis du søker litt rundt,og du finner også spotterguides for SEA og BFI hos LN-KGL. http://www.plane-spotter.com/SpotterGuides/index.htm
Renton har ikke mye trafikk - kun en og annen avgang med 737, for det meste umalte. Boeing Field har mest action, det er jo der 737-testflightene går fra og noen av 787'ene er også stasjonert der. Der finner du også Museum of Flight som er en must-see. Everett har glimrende spottermuligheter fra Boeing's Future of Flight senter. Både fra parkeringsplassen og taket av senteret. Boeing's ramp er også rett over på den andre siden av rullebanen. Hilton Garden Inn ligger rett ved siden med utsikt rett ut mot rullebanen fra en del av rommene. Litt blandet med trafikk, men på en god dag kan det være underholdende. Bruk av Flight-trackers, som f.eks- FlightAware-app'en er et godt hjelpemiddel ... FR24 har også dekning, men desverre begrenset akkurat i flyplassområdene ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nytt spørsmål. Hvordan er det å komme seg rundt SEA, BFI, og opp til Everett. Finnes det bra kollektiv tilbud, eller er det anbefalt med en leiebil?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Leiebil er et must.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Det finnes organiserte turer fra Seattle til Boeing (Gray Line), men det er mye mer å se på der oppe så bil anbefales. BFI/Museum of Flight kan enkelt nås med buss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Finnes det noen gode fotobutikker i Seattle? Noe sånn som B&H i New York. Helst en butikk som har åpent etter kl. 6pm. Fant en som het Glazers, noen som har erfaring med den? (dog stengte den kl. 6pm:-()
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
Du har også en butikk som heter Camera West ikke så langt fra Westin, men den fører ikke Canon...
Jeg var innom Glazers, på jakt etter Canon S95, selv om jeg ikke fikk tak på det så var servicen og hjelpen der meget bra! Skulle du være på jakt etter gitar e.l. så ligger Guitar Center ikke langt fra Glazers ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Fikk tak i bonusbilletter med LH til SEA i november. Vet mange her har god kjennskap til byen. Hvilke hotell anbefales? Har sett litt på nytt Four points by Sheraton til 118 dollar natt. Skal også sjekke Amex FHR, forslag mottas med takk.
Noen som forresten ved om wine reception på Kimptons hoteller er verdt å få med seg om en bor der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg kan anbefale dette hotellet på det varmeste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
geocaching traveler
|
![]()
Westin er veldig bra, men noe dyrt antar eg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Leste at Westin var gammelt og slitt, men det stemmer kanskje ikke? Noen mente at Sheraton faktisk var bedre. W dukket opp på Starpicks denne uken til 189 dollar for de to "mitderste" romkategoriene så skulle til å slå til på den prisen, men så om e-post om at AMEX FHR stilte opp med Faimont Olympic til 188 daler +++. Dette inkluderer mulig oppgradering, frokost og 100 daler i food credit. Tipper jeg slår til på den dealen. Har også meldt meg inn i Fairmont Presidents Club for å få gratis internett. Noen som vet om Deluxe rommene på olympic er verdt å betale ekstra for i forhold til standardrommene?
Hvor er det enklest og billigst å fikse en leiebil fra for en dag i nærheten av hotellet? Går nok for en kjip bil denne gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har bodd på både Sheraton og Westin, og tror jeg ville valgt Westin igjen, om f.eks. prisene var like, men ville ikke nølt med å booke Sheraton heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Fairmont !! Eller FourSeasons om det dukker opp på radaren. Sherston har en rimelig ny bygning (Tower 2) 3-4 år gammel
--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856969,10.789458
![]() |
#16 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Har bodd på W i Seattle og var veldig fornøyd med det.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sheraton er "mitt" hotell i Seattle. Lukter veldig godt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Last edited by Chriscross; 20-10-2011 at 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvordan er det med flyaktiviteter på Boeing fields i helgene? Bør en reise opp til Everett i tillegg, og hva bør en i tilfelle se der? Skal ikke spotte på fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal til seattle 25september og trenger hotell i byen 25-26 og 29-1oct noen som har noen gode tips til hotell syntes prisene ser noe stive ut på mange av de store kjedene jeg pleier å holde meg til ?
Ellers er jeg positiv til andre tips i sea og omegn skal en tur til ewerett og se boeing fabrikken så regner med å ha leie bil fra 26-29? Hvordan er det å kjøre leiebil over grensa til canada å få med seg en dag i vancoover det fikk jeg ikke lov til ved grensa i niagara falls med leiebil fra pitsburg? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seattle - Vancouver - Seattle med leiebil | akira | Reiseforum | 5 | 24-06-2014 21:57 |
Seattle | Boeing | Reiseforum | 6 | 29-03-2008 16:37 |
Seattle 11/06 | Fredrik Propell | Flyforum | 1 | 06-07-2007 17:38 |
Seattle here I come... | EB | Flyforum | 21 | 30-09-2004 06:31 |