Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-11-2010, 19:11   #1
Roxman
ScanFlyer Gold

USA Seattle-tråden

Planlegger en tur over til Seattle. Og skulle gjerne hatt noen tips om fotografering, på Renton, BoeingField og Everett. Hvordan er trafikken på disse. Renton er vell ikke så mye mer en B737, men hvor ofte er det fly i luften herfra. Hadde sett for meg 1 dag på hver plass. Men om det ikke er fly til å fylle tiden med, så må en jo se på alternativene.

Takk for innspill
Old 14-11-2010, 19:19   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Planspotting Seattle

Veldig mye info om Seattle hvis du søker litt rundt,og du finner også spotterguides for SEA og BFI hos LN-KGL. http://www.plane-spotter.com/SpotterGuides/index.htm

Renton har ikke mye trafikk - kun en og annen avgang med 737, for det meste umalte.

Boeing Field har mest action, det er jo der 737-testflightene går fra og noen av 787'ene er også stasjonert der. Der finner du også Museum of Flight som er en must-see.

Everett har glimrende spottermuligheter fra Boeing's Future of Flight senter. Både fra parkeringsplassen og taket av senteret. Boeing's ramp er også rett over på den andre siden av rullebanen. Hilton Garden Inn ligger rett ved siden med utsikt rett ut mot rullebanen fra en del av rommene. Litt blandet med trafikk, men på en god dag kan det være underholdende.

Bruk av Flight-trackers, som f.eks- FlightAware-app'en er et godt hjelpemiddel ... FR24 har også dekning, men desverre begrenset akkurat i flyplassområdene ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2010, 13:45   #3
Roxman
ScanFlyer Gold

Nytt spørsmål. Hvordan er det å komme seg rundt SEA, BFI, og opp til Everett. Finnes det bra kollektiv tilbud, eller er det anbefalt med en leiebil?
Old 21-12-2010, 14:07   #4
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Leiebil er et must.
Old 21-12-2010, 15:33   #5
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det finnes organiserte turer fra Seattle til Boeing (Gray Line), men det er mye mer å se på der oppe så bil anbefales. BFI/Museum of Flight kan enkelt nås med buss.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2011, 18:46   #6
Roxman
ScanFlyer Gold

Default Re: Seattle-tråden (versjon 2010)

Finnes det noen gode fotobutikker i Seattle? Noe sånn som B&H i New York. Helst en butikk som har åpent etter kl. 6pm. Fant en som het Glazers, noen som har erfaring med den? (dog stengte den kl. 6pm:-()
Old 15-02-2011, 19:01   #7
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: Seattle-tråden (versjon 2010)

Du har også en butikk som heter Camera West ikke så langt fra Westin, men den fører ikke Canon...

Jeg var innom Glazers, på jakt etter Canon S95, selv om jeg ikke fikk tak på det så var servicen og hjelpen der meget bra!

Skulle du være på jakt etter gitar e.l. så ligger Guitar Center ikke langt fra Glazers
Old 16-10-2011, 21:39   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: Seattle-tråden (versjon 2010/2011)

Fikk tak i bonusbilletter med LH til SEA i november. Vet mange her har god kjennskap til byen. Hvilke hotell anbefales? Har sett litt på nytt Four points by Sheraton til 118 dollar natt. Skal også sjekke Amex FHR, forslag mottas med takk.

Noen som forresten ved om wine reception på Kimptons hoteller er verdt å få med seg om en bor der?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2011, 22:14   #9
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Fikk tak i bonusbilletter med LH til SEA i november. Vet mange her har god kjennskap til byen. Hvilke hotell anbefales? Har sett litt på nytt Four points by Sheraton til 118 dollar natt. Skal også sjekke Amex FHR, forslag mottas med takk.
Det er vel mange som har vært over i SEA så det kommer sikkert mange tips til hotell. Jeg har bodd på et lite, men meget flott hotell like ved Pike Place Market ved et par anledninger. Hotellet heter Inn at the Market: http://innatthemarket.com/

Jeg kan anbefale dette hotellet på det varmeste.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2011, 06:02   #10
hstad
geocaching traveler

hstad's Avatar

Westin er veldig bra, men noe dyrt antar eg
hstad is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2011, 12:56   #11
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post

Noen som forresten ved om wine reception på Kimptons hoteller er verdt å få med seg om en bor der?
Jeg synes at wine reception er noe å ta med seg, og personlig liker jeg (vi) Mayflower Park Hotel i Seattle veldig godt. Et eldre hotell - meget velholdt - bra rom og en hyggelig wine reception. Normalt er det "lokale" Wineries (Washington / Oregon) som holder den - med god informasjon og fin introduksjon til nye viner.
Old 19-10-2011, 14:12   #12
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by hstad View Post
Westin er veldig bra, men noe dyrt antar eg
Leste at Westin var gammelt og slitt, men det stemmer kanskje ikke? Noen mente at Sheraton faktisk var bedre. W dukket opp på Starpicks denne uken til 189 dollar for de to "mitderste" romkategoriene så skulle til å slå til på den prisen, men så om e-post om at AMEX FHR stilte opp med Faimont Olympic til 188 daler +++. Dette inkluderer mulig oppgradering, frokost og 100 daler i food credit. Tipper jeg slår til på den dealen. Har også meldt meg inn i Fairmont Presidents Club for å få gratis internett. Noen som vet om Deluxe rommene på olympic er verdt å betale ekstra for i forhold til standardrommene?

Hvor er det enklest og billigst å fikse en leiebil fra for en dag i nærheten av hotellet? Går nok for en kjip bil denne gangen.
Old 19-10-2011, 14:25   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Jeg har bodd på både Sheraton og Westin, og tror jeg ville valgt Westin igjen, om f.eks. prisene var like, men ville ikke nølt med å booke Sheraton heller.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2011, 16:11   #14
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Jeg har bodd på både Sheraton og Westin, og tror jeg ville valgt Westin igjen, om f.eks. prisene var like, men ville ikke nølt med å booke Sheraton heller.
Tror deler av Sheraton er nyopppusset.
Old 19-10-2011, 17:45   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Fairmont !! Eller FourSeasons om det dukker opp på radaren. Sherston har en rimelig ny bygning (Tower 2) 3-4 år gammel

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856969,10.789458
Old 19-10-2011, 17:54   #16
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Har bodd på W i Seattle og var veldig fornøyd med det.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2011, 19:04   #17
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Sheraton er "mitt" hotell i Seattle. Lukter veldig godt!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2011, 22:03   #18
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Fairmont !! Eller FourSeasons om det dukker opp på radaren. Sherston har en rimelig ny bygning (Tower 2) 3-4 år gammel

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856969,10.789458
Four Seasons var øverst på radaren, men det ble fullt i løpet av gårsdagen. Samtidig "raste" prisen på Fairmont.

Last edited by Chriscross; 20-10-2011 at 09:29.
Old 29-10-2011, 18:53   #19
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Hvordan er det med flyaktiviteter på Boeing fields i helgene? Bør en reise opp til Everett i tillegg, og hva bør en i tilfelle se der? Skal ikke spotte på fly.
Old 14-09-2012, 20:27   #20
Glean EBG
ScanFlyer Gold

USA Seattle

Skal til seattle 25september og trenger hotell i byen 25-26 og 29-1oct noen som har noen gode tips til hotell syntes prisene ser noe stive ut på mange av de store kjedene jeg pleier å holde meg til ?

Ellers er jeg positiv til andre tips i sea og omegn skal en tur til ewerett og se boeing fabrikken så regner med å ha leie bil fra 26-29?

Hvordan er det å kjøre leiebil over grensa til canada å få med seg en dag i vancoover det fikk jeg ikke lov til ved grensa i niagara falls med leiebil fra pitsburg?
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules