Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-08-2011, 12:29   #81
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Gjeting av dokøen hos SAS

http://www.youtube.com/watch?v=JeIKMAdZ9bY

Old 27-08-2011, 12:52   #82
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
http://www.youtube.com/watch?v=JeIKMAdZ9bY
Hehe, sånn kan det også gjøres ja
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2011, 13:10   #83
Kanon
ScanFlyer Molded

Hehe Genialt, digger Curb Your Enthusiasm

Men jeg forstår at de på first ikke vil ha en lang dokø ved sin side.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2011, 14:37   #84
JoeW
ScanFlyer Rusty

Tilbake til saken kan jeg nevne at opptil flere economy passengers benyttet business' toalett når jeg fløy KLM tidligere denne uken, til tross for både gardin og endog skilting på gardinen om at toalettet var bak. Et par ble sendt tilbake, men det hindret ikke sikkert rundt 4-5 economy pax å benyttet toalettet foran...

Kanskje nordmenn er spesielt uregjerlige...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2011, 15:00   #85
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Ikke bare det, mange landsmenn mangler den totale grunnleggende tingen som heter respekt og høflighet når det gjelder luftfart og det å være på reis.
Så ikke rart at slike ting som C eller M dasskø ikke respekteres.
Nordmenns favoritt utrykk må være, jeg skal bare - eller - ja men
krølle is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2011, 18:14   #86
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Fløy F med Lufthansa og Swiss. Var noen fra biz som prøvde seg, men de ble sendt tilbake.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2011, 18:58   #87
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Det tror jeg nok ikke. Men det er totalt mangel på respekt for alle former for klasseskille.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2011, 21:22   #88
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Tilbake til saken kan jeg nevne at opptil flere economy passengers benyttet business' toalett når jeg fløy KLM tidligere denne uken, til tross for både gardin og endog skilting på gardinen om at toalettet var bak. Et par ble sendt tilbake, men det hindret ikke sikkert rundt 4-5 economy pax å benyttet toalettet foran...

Akkurat den samme opplevelsen hadde jeg med Swiss for et par uker siden. Det var gardin som var stengt under hele turen. Likevel hindret ikke dette nordmenn å gå fram til toalettet. De færreste ble sendt tilbake, og resultatet ble stadig trafikk forbi oss på rad 1. Rimelig irriterende og respektløst, men hva kan man forvente av nordmenn på tur? Det er jo et syn i Zurich når køen går fra boarding-disken og helt til motsatt ende av piren før boarding i det hele tatt har blitt annonsert. Prioritet for gull og business kan man bare glemme, her skal alle bli behandlet likt!
Old 27-08-2011, 23:00   #89
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

De fleste på dette forum er vel nordmenn, tross alt. Ikke noe galt i det. Men selvsagt skal man respektere de grenser som er satt opp. Det er synd om man synes det er plagsomt å omgås nordmenn, på generell basis. For de fleste går det bra.

Last edited by AirbusTrond; 27-08-2011 at 23:03.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2011, 23:27   #90
*AC*
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Prioritet for gull og business kan man bare glemme, her skal alle bli behandlet likt!
Men er det ikke blitt sånn i samfunnet generelt i dag da?
Vekk med alt klasseskille og alle er likeverdige og ja, skal behandles likt osv,...

Jøss, jeg visste ikke engang at dette eksisterte fortsatt jeg, før jeg kom innpå her, jeg trudde det derre var såå gammeldags.
Old 27-08-2011, 23:42   #91
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by *AC* View Post
Men er det ikke blitt sånn i samfunnet generelt i dag da?
Vekk med alt klasseskille og alle er likeverdige og ja, skal behandles likt osv,...

Jøss, jeg visste ikke engang at dette eksisterte fortsatt jeg, før jeg kom innpå her, jeg trudde det derre var såå gammeldags.

Dette har ikke noe med klasse-skille å gjøre, det er et typisk sosialistsyn på saken. Saken dreier seg om å behandle de mest trofaste og de kundene som betaler best, litt bedre enn de som reiser på ferie en gang i året og flyr med det til en hver tid billigste selskapet.Hvis man ikke kunne gjøre forskjell på business og økonomiklasse, hvordan skal man da kunne få kunder til business-klassen?

De som er villige til å betale ekstra for å få en litt mindre slitsom reise, bør få det de betaler for. Å stå i kø for innsjekk, bagasjedrop, sikkerhetskø og boarding gjør ikke en reise mindre slitsom.

Prioritert innsjekk, bagasje og gjerne også boarding, er et gode som er publisert av flyselskapene, og da bør de også overholde sine løfter.

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
De fleste på dette forum er vel nordmenn, tross alt. Ikke noe galt i det. Men selvsagt skal man respektere de grenser som er satt opp. Det er synd om man synes det er plagsomt å omgås nordmenn, på generell basis. For de fleste går det bra.
Jeg vet ikke om dette var myntet på meg, men jeg har i alle fall ikke noe problem med å omgås nordmenn. Mitt tidligere innlegg var ment som en observasjon av at nordmenn i større grad enn mange andre har problemer med å respektere skiller mellom ulike klasser på fly, prioritert boarding osv. Om dette bunner i at ansatte i flyselskap og handling er sløvere til å håndheve regler, og dermed at ting har sklidd ut over tid, skal være usagt.

Last edited by Dag Viking; 28-08-2011 at 00:21.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 02:53   #92
*AC*
ScanFlyer Blue

Ja jeg skjønner det Dag.
Og det er nok en del slapp håndtering som du sier som kan ha skylda.
Men jeg mente at kanskje det har noe med holdning å gjøre? At nordmenn er så vant med fra ellers i livet at alle skal være like og det skal være rettferdighet osv osv,....
Vi er ikke like vant med å bli håndtert forskjellig i Norge som kanskje i andre land, der forskjellen på fattig og rik er enda større enn her. at dette planter en holdning i oss, som vi viser selv når vi står overfor der noen har betalt for privilegier.
Old 28-08-2011, 10:11   #93
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Synd med denne nedrakkinga på noe som i utgangspunktet er positivt. Såkalt mangel på respekt på det ene (klasseskille) skyndes jo dyp respekt for det andre (likeverd). Enkelte hevder at nordmenn (som gruppe) er i utakt, men man kan like godt argumentere for det motsatte, altså at flybransjen er i utakt. Her er det snakk om det er folket som skal tjene bransjen, eller bransjen som skal tjene folket. Uansett er dette en total avsporing av debatten.

Når folk begynner å oppføre seg annerledes enn forventet, skyldes det mangelfull kommunikasjon og dårlig organisering. Dette er ene og alene flyselskapets ansvar. Ønsker ikke flyselskapet å ta det ansvaret, så har de ingen legitim interesse i å ta pengene til disse pasasjerene heller.

(Jeg har stor forståelse for at det er irriterende for de foran gardinen, men det er selskapets ansvar å ivareta disse og gi dem det produktet de har betalt for. Det er ikke medpassasjerenes ansvar.)

Last edited by RWY 24; 28-08-2011 at 13:09.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 10:46   #94
JoeW
ScanFlyer Rusty

På KLM var gardinen trukket for, og det stod til og med på divideren at toalettet befant seg bak. Når det var flyvertinner tilstede, ble pax sendt tilbake, men utover det er det jo vanskelig for et flyselskap å håndheve dette når folk tilsynelatende gir blaffen i gardin og skilting. Hvor mye tydligere kan det bli? Jeg synes det er litt over kanten når man tar seg til rette forbi både skilt og gardin...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 11:53   #95
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by *AC* View Post
det skal være rettferdighet osv osv,....
.
Det ville ikke være så vanskelig å være rettferdig, om ikke menneskene var så forskjellige. (Platon 427-347 f. Kr.)
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 13:08   #96
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Quote:
På KLM var gardinen trukket for, og det stod til og med på divideren at toalettet befant seg bak. Når det var flyvertinner tilstede, ble pax sendt tilbake, men utover det er det jo vanskelig for et flyselskap å håndheve dette når folk tilsynelatende gir blaffen i gardin og skilting. Hvor mye tydligere kan det bli?
Det er åpenbart for utydelig nå i alle fall. Ellers viser jeg til Platon, jf. ovenfor
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 14:34   #97
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by RWY 24 View Post
Det er åpenbart for utydelig nå i alle fall.
Noterte meg at BA på sine 777 i tillegg til gardin hadde "sperrebånd" av type tau på tvers av midtgangen (dvs. mellom C-klasse og F-galley). Ut over det så har jeg sjelden sett uønsket trafikk mellom C og F på langrutene.

Problemet på short-haul er vel ofte at turen er kort og at det står tralle i midtgangen stor del av turen.

Old 28-08-2011, 16:04   #98
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by RWY 24 View Post
Synd med denne nedrakkinga på noe som i utgangspunktet er positivt. Såkalt mangel på respekt på det ene (klasseskille) skyndes jo dyp respekt for det andre (likeverd). Enkelte hevder at nordmenn (som gruppe) er i utakt, men man kan like godt argumentere for det motsatte, altså at flybransjen er i utakt. Her er det snakk om det er folket som skal tjene bransjen, eller bransjen som skal tjene folket. Uansett er dette en total avsporing av debatten.
Her er det gjerne misforståelsen oppstår. Likeverd er utrolig viktig og det står meget sterk i Norge. Og bra er det! Samtidig har det også medført mangel på respekt i vise sammenhenger. "Du må ikke tro at du er noe mer en meg" og alt det der. Det er kun delvis en avsporing av debatten så det er så absolut relatert.
Saken kjerne i er nå at folk betaler for forskjellige produkter. Den ene betaler 1000-lapper for å sitte i sin del av kabinen og med tilhørende service og den andre betaler 100-lapper og sitter i en annen del av kabin og med annerledes service. Det er ikke noe annerledes en at du ikke får samme maten på en restaurant om du betaler 100 eller 500 kroner for en matrett. Men så syns det helt tydelig i flere sammenhenger at forskjell i tjenester blir oppfattet som forskjelbehandling og klasseskille.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2011, 21:48   #99
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

De aller fleste vi må be benytte toaletter andre steder en business på SAS 330 og 340 er Nordmenn. Desverre.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2011, 12:11   #100
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Slik kan man skille de vaskede og uvaskede massene (BA sept. 2011)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	BA.jpg
Views:	372
Size:	64.6 KB
ID:	30663  

Posting Rules