![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=JeIKMAdZ9bY
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
Hehe Genialt, digger Curb Your Enthusiasm
Men jeg forstår at de på first ikke vil ha en lang dokø ved sin side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Tilbake til saken kan jeg nevne at opptil flere economy passengers benyttet business' toalett når jeg fløy KLM tidligere denne uken, til tross for både gardin og endog skilting på gardinen om at toalettet var bak. Et par ble sendt tilbake, men det hindret ikke sikkert rundt 4-5 economy pax å benyttet toalettet foran...
Kanskje nordmenn er spesielt uregjerlige... |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,779
|
![]()
Ikke bare det, mange landsmenn mangler den totale grunnleggende tingen som heter respekt og høflighet når det gjelder luftfart og det å være på reis.
Så ikke rart at slike ting som C eller M dasskø ikke respekteres. Nordmenns favoritt utrykk må være, jeg skal bare - eller - ja men ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,208
|
![]()
Fløy F med Lufthansa og Swiss. Var noen fra biz som prøvde seg, men de ble sendt tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
De fleste på dette forum er vel nordmenn, tross alt. Ikke noe galt i det. Men selvsagt skal man respektere de grenser som er satt opp. Det er synd om man synes det er plagsomt å omgås nordmenn, på generell basis. For de fleste går det bra.
Last edited by AirbusTrond; 27-08-2011 at 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: Oslo
Posts: 90
|
![]() Quote:
Vekk med alt klasseskille og alle er likeverdige og ja, skal behandles likt osv,... Jøss, jeg visste ikke engang at dette eksisterte fortsatt jeg, før jeg kom innpå her, jeg trudde det derre var såå gammeldags.
__________________
Drømmen om å kunne fly... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Dette har ikke noe med klasse-skille å gjøre, det er et typisk sosialistsyn på saken. Saken dreier seg om å behandle de mest trofaste og de kundene som betaler best, litt bedre enn de som reiser på ferie en gang i året og flyr med det til en hver tid billigste selskapet.Hvis man ikke kunne gjøre forskjell på business og økonomiklasse, hvordan skal man da kunne få kunder til business-klassen? De som er villige til å betale ekstra for å få en litt mindre slitsom reise, bør få det de betaler for. Å stå i kø for innsjekk, bagasjedrop, sikkerhetskø og boarding gjør ikke en reise mindre slitsom. Prioritert innsjekk, bagasje og gjerne også boarding, er et gode som er publisert av flyselskapene, og da bør de også overholde sine løfter. Jeg vet ikke om dette var myntet på meg, men jeg har i alle fall ikke noe problem med å omgås nordmenn. Mitt tidligere innlegg var ment som en observasjon av at nordmenn i større grad enn mange andre har problemer med å respektere skiller mellom ulike klasser på fly, prioritert boarding osv. Om dette bunner i at ansatte i flyselskap og handling er sløvere til å håndheve regler, og dermed at ting har sklidd ut over tid, skal være usagt. Last edited by Dag Viking; 28-08-2011 at 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: Oslo
Posts: 90
|
![]()
Ja jeg skjønner det Dag.
Og det er nok en del slapp håndtering som du sier som kan ha skylda. Men jeg mente at kanskje det har noe med holdning å gjøre? At nordmenn er så vant med fra ellers i livet at alle skal være like og det skal være rettferdighet osv osv,.... Vi er ikke like vant med å bli håndtert forskjellig i Norge som kanskje i andre land, der forskjellen på fattig og rik er enda større enn her. at dette planter en holdning i oss, som vi viser selv når vi står overfor der noen har betalt for privilegier.
__________________
Drømmen om å kunne fly... |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Synd med denne nedrakkinga på noe som i utgangspunktet er positivt. Såkalt mangel på respekt på det ene (klasseskille) skyndes jo dyp respekt for det andre (likeverd). Enkelte hevder at nordmenn (som gruppe) er i utakt, men man kan like godt argumentere for det motsatte, altså at flybransjen er i utakt. Her er det snakk om det er folket som skal tjene bransjen, eller bransjen som skal tjene folket. Uansett er dette en total avsporing av debatten.
Når folk begynner å oppføre seg annerledes enn forventet, skyldes det mangelfull kommunikasjon og dårlig organisering. Dette er ene og alene flyselskapets ansvar. Ønsker ikke flyselskapet å ta det ansvaret, så har de ingen legitim interesse i å ta pengene til disse pasasjerene heller. (Jeg har stor forståelse for at det er irriterende for de foran gardinen, men det er selskapets ansvar å ivareta disse og gi dem det produktet de har betalt for. Det er ikke medpassasjerenes ansvar.) Last edited by RWY 24; 28-08-2011 at 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
På KLM var gardinen trukket for, og det stod til og med på divideren at toalettet befant seg bak. Når det var flyvertinner tilstede, ble pax sendt tilbake, men utover det er det jo vanskelig for et flyselskap å håndheve dette når folk tilsynelatende gir blaffen i gardin og skilting. Hvor mye tydligere kan det bli? Jeg synes det er litt over kanten når man tar seg til rette forbi både skilt og gardin...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Noterte meg at BA på sine 777 i tillegg til gardin hadde "sperrebånd" av type tau på tvers av midtgangen (dvs. mellom C-klasse og F-galley). Ut over det så har jeg sjelden sett uønsket trafikk mellom C og F på langrutene.
Problemet på short-haul er vel ofte at turen er kort og at det står tralle i midtgangen stor del av turen.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Saken kjerne i er nå at folk betaler for forskjellige produkter. Den ene betaler 1000-lapper for å sitte i sin del av kabinen og med tilhørende service og den andre betaler 100-lapper og sitter i en annen del av kabin og med annerledes service. Det er ikke noe annerledes en at du ikke får samme maten på en restaurant om du betaler 100 eller 500 kroner for en matrett. Men så syns det helt tydelig i flere sammenhenger at forskjell i tjenester blir oppfattet som forskjelbehandling og klasseskille. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
De aller fleste vi må be benytte toaletter andre steder en business på SAS 330 og 340 er Nordmenn. Desverre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Slik kan man skille de vaskede og uvaskede massene (BA sept. 2011)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bestille hos sas.no, poeng hos Aegean | hifiman | Reiseforum | 4 | 23-06-2014 17:10 |
Hvorfor billigere hos Travelink enn hos SAS? | hifiman | Småprat | 14 | 20-04-2013 08:58 |
Razzia hos SAS | nutcase | Flyforum | 11 | 11-09-2010 11:43 |
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. | atck | Flyforum | 5 | 05-11-2009 15:47 |
Salg hos SAS | sukram | Reiseforum | 19 | 10-03-2009 12:01 |