![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
|
![]()
I følge denne artikkelen skal Kingfisher slite økonomisk. Ikke bare har selskapet tapt store sumemr de siste årene, men de ansatte fikk ikke lønn sist måned, leie på endel fly skal ikke være betalt og de sliter med å betale flere lufthavner og drivstoffleverandører
http://news.in.msn.com/article.aspx?...mentid=5365321 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,435
|
![]()
Air India sliter med lignende problemer. De har i perioder måttet kansellere haugevis med fly fordi ingen vil gi dem fuel pga manglende betaling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Det har kommet flere fra India for å begynne å fly B737NG her i Indo. Tydelig at jobbmarkedet i India har endret seg radikalt for piloter det siste året.
Dog tviler jeg på kvalifikasjoner/pilottrening da kun 1 av 20 klarte å passere simulatortestene. (Kan ikke kontrollere flyet uten autopilot!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,435
|
![]()
Yikes! Men det kommer vel kanskje ikke som noen stor overraskelse, når man leser om hvor lett det er å få kjøpt seg sertifisering i India ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,516
|
![]()
Det er vel en grunn til det som er omtalt i denne tråden.
http://forum.flyprat.no/showthread.p...ighlight=india Mulig det er penger å spare på å ha billige piloter, men det er ganske dyrt når det ikke er piloter i flyet i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 510
|
![]()
Og jeg skal ha flere reiser med Kingfisher og Air India til høsten. Blir spennende det her! :-)
__________________
[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,435
|
![]()
Ta det med ro. De crasher ikke så ofte. Boeing lager solide fly.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 647
|
![]() Quote:
http://www.aviationweek.com/aw/gener..._p0-347126.xml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 647
|
![]()
Ok. Da har du nok rett i at jobbmarkedet er stramt for tiden. Men det vil nok endre seg med mindre flere indiske flyselskaper havner i trøbbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Hver drömmeslott faller en dag tilsammen. Det blir det av i India. Og dette er ikke förste gangen at veksten stopper opp. Og det vil ikke vaere den siste.
Denne gang er det Kingfisher, neste gang er det en annen. Det ble jo svaert fa som hadde stillt spörsmaltegn da all disse indiske mini-selskaper med 1-15 fly la in ordre i 100-200 fly hos Airbus. Dette blir en stor gamble og na viser seg at ikke alle tre vokser til himmels. Personlig har jeg to kandidater til som vil knekke relativ snart i fremtida. Utdanning... Vel, det gjelder ikke bare indiske, men ogsa en god del kinesiske piloter. Det er jo haar-reisende dersom man ser hvor liten Engelsk de kan da de ta imot flyene hos Airbus. Og ikke uten grunn far de en heading straight east da de har letet. Snarest som mulig ut av landet, dette er dette hva DFS gjör... Don't get me wrong, det finnes god skilled piloter i India, men dessverre ikke mange av disse.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 647
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
IndiGo er rock-solid og har dyktige folk i bakgrunn som leder selskap meget bra.
Men en av mine to spörsmalstegn heter GoAir. De ma vokse seg opp til en visst antall maskiner slik at de far lov a fly internasjonalt. Ergo flommer de marked med kapasitaet, deretter satser de internasjonalt, trolig med samme utfall som Kingfisher og hva skjer med denne kapasitaet som ikke kan brukes lönnsomt pa intl? Det flommer tilbake til domestic. Spörsmalstegn #2 er JetLite for meg. Jeg har ikke tro at den kommer til a overleve.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,435
|
![]()
JetLite = Sahara = bare kaos. Jobbet sammen med en i SITA som kom derfra. Han hadde ikke mye pent å si om ledelsen og det virket ikke som Jet var interessert i å rydde opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() Quote:
Fare for avsporig, men er ikke Jetlite under Jet Airways sine vinger? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,435
|
![]()
Jo stemmer. Jet Airways kjøpte Sahara med hensikt at de skulle stå for feed og døpte dem om til JetLite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Ifølge Airlinersnett ser det som Kingfisher sliter.
Har ekspandert for fort eller det andre ting som har godt feil? Noe som veit noe mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,435
|
![]()
Nå har vel ikke utviklingen gått helt i det tempoet de regnet med, samt at infrastrukturen ikke henger med økningen i flytilbudet, så det er flere der borte som sliter. Indisk luftfart er et salig rot ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hypotetisk: Hva med WF hvis Sas går konkurs? | BSSW | Flyforum | 10 | 07-07-2009 10:16 |
ATA konkurs skaper problemer... | Tertit54 | Flyforum | 5 | 01-05-2008 17:14 |
Centralwings i finansielle problemer | Someone | Flyforum | 9 | 20-03-2008 20:49 |
Kingfisher øker 380 bestillingen med 5 | Someone | Flyforum | 2 | 14-01-2008 23:10 |