![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]()
Har ei venninne som sitter på AMS og er litt "ut av seg". Hun skulle vært med KL6043 til Detroit i dag. (endelig destinasjon Chicago). Men den har blitt kansellert etter først å være kraftig forsinkelser.
Billetten er kjøpt via Supersaver. Men så vidt jeg forstår er billetten gjennomgående fra SVG. Har ikke KL ansvar for å få de reisende frem til endelig destinasjon da? Så vidt jeg forstod kunne det være snakk om å sende henne tilbake til SVG med mindre de klarer å finne en alternativ løsning! Kan tenke meg det er en utfordring å finne nok kapasitet til å erstatte en jumbo med snag i disse dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Prøv at kigge her... Og jo det er KLM's ansvar at få hende videre samt betale evt hotel+forplejning.
Mine erfaringer med KLM er dog at man nogle gange skal insistere lidt for at få dem til at leve op til det: http://http://www.viviro.com/da/Nyhe...ypassager.html
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Det kunne kanskje ikke være dumt å ringe Supersaver. Det er jo mulig at de kan reroute henne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]()
Har prøvd å ringe supersaver, men ikke noe svar/hjelp å få. Håper det lar seg ordne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Etter hva jeg skjønner på mange er Supersaver bortimot umulig å få fatt i på telefon, så det er nok lettere sagt enn gjort. Supersaver er ofte billig, men skjer det noe må man ofte klare seg selv?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]()
Kjip situasjon. Trodde SuperSaver bare formidlet flybillettene også er det KLM som operatør som har ansvaret for den reisende...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
I tillegg til rerouting, dekning av hotell & mat, så har vel passasjeren krav på økonomisk kompensasjon på EUR 600 per person i henhold til forordning 261/2004. Se artikkel 5, 7, 8 og 9 her: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...01:0007:EN:PDF Hvis KLM er vriene så kan det kanskje være en ide å vise til de relevante artiklene i denne EU forordningen, evt få skrevet den ut og slå i bordet med den. Selv om en B744 kanselleres så er vel ikke Detroit så avsidesliggende at man ikke burde klare å reroute passasjerene innen rimelig tid. Last edited by TOS; 30-07-2011 at 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det kan jo også være lurt å ta kontakt med operating carrier, DL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]()
KLM har ordnet opp. Kommer ikke videre før en flight til Canada i morgen og connection videre til ORD derfra. Hotell og mat fikk hun også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det kan være greiere i noen tilfeller å ta kontakt med reisebyrået, siden flyselskapet sikkert har 3-400 andre i tillegg og dermed kan det ta tid, spesielt om man er blant de siste i køen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,152
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Jeg vet ikke hva som er standard prosedyre ved kompensasjon, men jeg tenkte kanskje at dette måtte noteres av flyselskapets personell når situasjonen oppstod. Om så ikke er tilfellet så holder det selvsagt å sende krav i ettertid. Last edited by TOS; 30-07-2011 at 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Flyselskapene kommer aldri til å komme til å la enkelt ansatte gå rundt med opptil 2 mill. kr på seg i kontanter for å ta seg av kansellerte fly. Det vil nok fort også arbeidstakerorganisasjoner også fort si nei til av opplagte sikkerhetsmessige grunner. Det blir enten vouchere eller etterbetaling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Det er Sturgeon & others v Condor og Böck v Air France, 2007. Spesielt interessant for dere er kanskje følgende formuleringer i dommen: "60 Given that the damage sustained by air passengers in cases of cancellation or long delay is comparable, passengers whose flights are delayed and passengers whose flights are cancelled cannot be treated differently without the principle of equal treatment being infringed. That is a fortiori the case in view of the aim sought by Regulation No 261/2004, which is to increase protection for all air passengers. 61 In those circumstances, the Court finds that passengers whose flights are delayed may rely on the right to compensation laid down in Article 7 of Regulation No 261/2004 where they suffer, on account of such flights, a loss of time equal to or in excess of three hours, that is to say when they reach their final destination three hours or more after the arrival time originally scheduled by the air carrier. " Article 7 er den artikkelen som styrer kompensasjon ved kanselleringer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Takk, den skulle jo tilsi at de skulle utbetalt oss kompensasjon. Men hvor lang tur defineres dette egentlig for - hele turen var jo MYE lengre enn 5000 km, men det var den siste flighten på ca. 1300 km vi ikke fikk være med ombord på?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM World Business Class, AMS-HRE-LUN-AMS | GinTonic | TripReports | 21 | 19-05-2013 16:26 |
DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB | Chaos Controller | TripReports | 17 | 06-06-2009 19:11 |
KLM med retur til AMS på AMS-BGO ruten | LN-AFG | Flyforum | 0 | 01-12-2008 21:02 |
Spotting DTW vs PHL | haavig | Flyforum | 2 | 01-08-2008 08:32 |
Dtw-fra 16.01.08 | Holmion | TripReports | 7 | 19-01-2008 12:11 |