![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da har jeg løsningen
Denne deles ut til menn ![]() Og kvinnene får denne i tillegg til manneflasken ![]() Dermed blir det heller ikke noe klasseskille mellom kvinner og menn også ![]()
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 28-07-2011 at 22:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Front section flyer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
Mitt inntrykk er at crew, og kanskje spesielt norsk crewm føler seg meget ubekvemme med å sende eco-passasjerer bakover etter et toalett. På forrige tur til LHR observerte jeg hvordan fligtens eneste buisness-passasjer ble omringet av do-kø- Han satt på 1A og en barnefamilie satte seg ikke, de kastet seg, ned i 1 B og C. Lenge. Og lekte med barna i mellomrommet foran rad 1. Crew gjorde ingenting. Det går bare ikke an. Jeg hørte at crewet kommenterte at det hadde vært en krevende flight med mange uerfarne passasjerer, men her burde man ha grepet inn. Men akkurat her er nordmenn hårsåre; ved boarding på samme stappfulle flight, ropte man opp at man skulle starte boarding for passasjerer på de bakerste radene, men at pax på biz og eco extra kunne gå ombord etter eget ønske. Hvoretter en høyrøstet proklamerte at dette hadde han tenkt å "drite i" ![]() Så jeg skjønner at crewt kan ha en utfordring... ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva med all-business flighter da? På den måten hadde alle blitt behandlet likt og da kunne også velge fritt hvilket toalett en ville bruke!
![]() |
#45 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De som reiser i Economy bør selvsagt ikke få lov til å bruke toalettene foran, det tar jeg som en selvfølge. Er også enig med dem som sier at SAS bør dra for gardinene mellom de forskjellige klassene hver flygning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Såvidt hva jeg har fått med meg når jeg bestiller billett så står det ingenting om at "når du bestiller denne økonomibilletten får du bare tilgang til halvparten av toalettene i flyet".
Som passasjer må jeg vel si at jeg naturligvis bruker det toalettet som er (1) uten kø (2) nærmest Er det derimot en gardin trukket for, så skjønner jeg at jeg må gå bakover i flyet.. Ergo: ingen gardin, ingen regler! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Til det siste: Det er jeg forsåvidt enig i, så lenge dette heller ikke annonseres over PA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ser at det er en heftig diskusjon angående dokøer. He-he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gjelder dette luftrommet ditt også?
Synes det er en merkelig holdning å ha så liten respekt for sine medpassasjerer. Last edited by Dag Viking; 29-07-2011 at 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
Jeg synes ikke det er min jobb å ta hensyn til at "noen andre" har betalt x antall ganger mer enn meg for sin billett. Det er selskapets jobb. (Noe som i grunn er det denne tråden handler om..) Jeg retter meg jo etter "fysiske stengsler" og hyggelige påpekninger fra kabinpersonalet naturligvis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Front section flyer
|
![]()
Er tydeligvis ikke noe annet enn gardin og opplysning før takeoff som kan løse dette, + at crew må drive med "barnepass" hvis folk på eco ikke kan respektere at de ikke har noe foran gardina å gjøre.
Respekt er tydeligvis noe som ikke finnes blant enkelte pax desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Artig hvis purseren brukte ordene ".. tross alt en bussiness class". Det var vel akkurat dette som er hovedpoenget her, at det ikke framstår som noe til bussinessclass, verken for de som sitter der, og slett ikke for de som sitter lenger bak.
Ellers bør jo de vel kunne annonsere litt etter hvor mange som er om bord. Sitter det en enslig på 1A skulle det vel ikke være noen grunn til å stenge toalettene på en kortere stekning, er det trangt om plassen er jo det kjekt om de foran får ha toalettene sine i fred og maten fri for økonomirumper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Front section flyer
|
![]()
Mulig jeg uttrykte meg litt upresist, mente at når det ER gardin og at det ER opplyst ang hvilket toalett man skal bruke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tydelig at enkelte VIL bruke toalett foran, så sant det ikke spesifikt opplyses om at de må bruke toalett bak.
Vil de samme passasjerene gå inn i en lounge hvis den står ubevoktet et lite øyeblikk? Vil de bruke fast-track dersom det ikke står noe skilt om hvem fast-track er for? Siden personene leser dette forumet og er klar over hvordan reglene egentlig skal håndheves, så går det for respekt for andre passasjerer at man likevel vil prøve å utnytte en glipp i systemet/dårlig informasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det kan være så enkelt at folk ser forover, det grønne lyset for ledig toalett vises foran og vips så er en underveis. Hadde stolene i economy vært vendt bakover, så hadde alle der sett det grønne lyset for toalettet bak.
![]() |
#58 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bestille hos sas.no, poeng hos Aegean | hifiman | Reiseforum | 4 | 23-06-2014 17:10 |
Hvorfor billigere hos Travelink enn hos SAS? | hifiman | Småprat | 14 | 20-04-2013 08:58 |
Razzia hos SAS | nutcase | Flyforum | 11 | 11-09-2010 11:43 |
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. | atck | Flyforum | 5 | 05-11-2009 15:47 |
Salg hos SAS | sukram | Reiseforum | 19 | 10-03-2009 12:01 |