Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 06-07-2011, 14:45   #781
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Sæder er reserveret på LH 346: 2G+D i begge retninger (tænkte at der er mere ro end ved minibaren foran række 1 - men hvis jeg tager fejl så hører jeg gerne)
Vi har valgt samme taktikk på vår tur i LH F

Quote:
Nogen der ved om det er muligt at benytte FCT ved ankomst til FRA når vi flyver videre med LH til CPH?
Ellers er FCL omtrent like bra. Man får ikke badeand, men har langt bedre utsikt og det er kortere å gå
Old 06-07-2011, 14:47   #782
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Hadde selv samme flight samme seter for en måned siden. (TR kommer snart).
Takker

Den tripreport ser jeg rigtig meget frem til
Old 06-07-2011, 14:48   #783
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ellers er FCL omtrent like bra. Man får ikke badeand, men har langt bedre utsikt og det er kortere å gå
Ikke når du skal fra loungen til neste fligh ...og evt. ikke har opplevd det.

Old 06-07-2011, 14:50   #784
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Man får ikke badeand
Badeanden er jo et must Og nu hvor vi flyver via MUC ud, så er jeg nok nødt til at se om jeg kan få fingre i den på vej hjem...

Vi kunne have fået en lidt tidligere afgang med SK fra FRA til CPH, men der var kun Y ledig. Valgte med vilje den lidt senere med LH for at få lidt tid i FCT. Måske man med lidt held kan blive flyttet til SK, hvis de har plads og man møder en venligsindet person i FCT... Men uanset havde jeg faktisk planlagt at det ville være fint med et bad og en god middag inden den videre tur til CPH. Det er trods alt lige ved aftenstid/spisetid vi ankommer FRA
Old 06-07-2011, 14:56   #785
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Badeanden er jo et must Og nu hvor vi flyver via MUC ud, så er jeg nok nødt til at se om jeg kan få fingre i den på vej hjem...
De har gule gakk-gakker i FCL i MUC. Når jeg kom hjem fra HKG sist gang var alle fuglene fløyet fra FCT og ingen "yellow birds" fantes i Frankfurt.

Old 06-07-2011, 15:01   #786
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
De har gule gakk-gakker i FCL i MUC. Når jeg kom hjem fra HKG sist gang var alle fuglene fløyet fra FCT og ingen "yellow birds" fantes i Frankfurt.
Må håbe de har fået den in stock igen til maj Med lidt held kan det blive til to styk når de også findes i MUC
Old 06-07-2011, 15:08   #787
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

Quote:

Gå? Man tar da bil ut til flyet fra FCT ;-)
Molinari is offline  
Old 06-07-2011, 15:52   #788
tamtamm
ScanFlyer Blue

Lufthansa Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Quote:
De har nå. Jeg lekte med en her for 10 minutter siden.
Og nå champagne før middag.

Last edited by tamtamm; 06-07-2011 at 15:53. Reason: skriveleif(for mye champagne)
tamtamm is offline  
Old 06-07-2011, 17:24   #789
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Er det sann at man kan fa med et eksemplar av en slik badeand hjem?
Hypern is offline  
Old 06-07-2011, 17:33   #790
tamtamm
ScanFlyer Blue

Lufthansa Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Er det sann at man kan fa med et eksemplar av en slik badeand hjem?
Nei de sa ingenting om det. Hadde lyst på en men men.
Ellers er sigarene greie og whiskeyen bedre og bedre.
Limosinen henter meg om 30 minutter. Da har jeg vært her i nesten 9 timer. Huff blir sikkert hodeverk når jeg lander i ICN om 10 timer.
tamtamm is offline  
Old 06-07-2011, 17:56   #791
fluxie
Flyprat fusentast

Badeanden kan du ta med deg hjem Jeg fikk t.o.m 1 ekstra som jeg gav bort
Thomas
fluxie is offline  
Old 10-07-2011, 17:16   #792
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Kunne tenkt meg og brukt de 100k jeg har stående på en Hawaii tur men sliter og finne reiser i biz via usa men om jeg søker andre veien om f,eks NRT så er det flere muligheter. Er dette tillat?
Old 10-07-2011, 17:39   #793
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Kunne tenkt meg og brukt de 100k jeg har stående på en Hawaii tur men sliter og finne reiser i biz via usa men om jeg søker andre veien om f,eks NRT så er det flere muligheter. Er dette tillat?
Ut i fra hva jeg kan se sa skal dette vaere lov ja.
http://www.usairways.com/en-US/divid...mberguide.html

Punkt 14:
Quote:
Award travel is permitted when the distance in one direction does not exceed the maximum mileage allowed between the origin and destination. Certain itineraries are subject to mileage restrictions. Travel from North America to Europe is not allowed via Asia. Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.
Her star det jo at man ikke kan reise fra Nord Amerika til Europa via Asia, men omvendt ma da vaere lov? Uansett sa er vel businessklassene skroplige saker pa Lufthansa, United osv sa sats pa et asiatisk flyselskap om det er lov.
Hypern is offline  
Old 10-07-2011, 21:25   #794
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Her star det jo at man ikke kan reise fra Nord Amerika til Europa via Asia, men omvendt ma da vaere lov? Uansett sa er vel businessklassene skroplige saker pa Lufthansa, United osv sa sats pa et asiatisk flyselskap om det er lov.
Så skal man huske på et par ting ifbm. routing via USA, CO regnes som C-klasse på intercontinental (enn så lenge), UA har vel også noen flighter med både C og F. De har (hadde) noen treklassefly som gikk mainland-Hawaii, men generelt er Hawaii-flightene håpløse på award. Kan AC være et alternativ, er usikker på om de billetterer i C eller F til Hawaii.

Old 10-07-2011, 22:04   #795
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Så skal man huske på et par ting ifbm. routing via USA, CO regnes som C-klasse på intercontinental (enn så lenge), UA har vel også noen flighter med både C og F. De har (hadde) noen treklassefly som gikk mainland-Hawaii, men generelt er Hawaii-flightene håpløse på award. Kan AC være et alternativ, er usikker på om de billetterer i C eller F til Hawaii.
Det er ingen 3 klasse fly pa United som gar mainland-Hawaii. Da ser man iallefall pa ruter som gar fra Asia. Pa United sa er man vel stuck med den beromte domestic "first" som egentlig ikke er no annet enn et bra economy sete. Dog sa er servicenivaet mye bedre der enn i monkey pa innenlandsflighter i USA. Jeg kjopte en oppgradering for 250 USD ved gaten i LAX pa Delta. Angret ikke et sekund pa det der. Senere sa betalte jeg faktisk for en tur retur billett i domestic F til LAX med Delta(fant en grei prising). Da jeg skulle hjem til Norge i Delta Y HNL-LAX var skuffelsen forbanna stor. Maten var jo like ille som Ryanair omtrent. Var deilig a komme over pa Air France etterpa da altsa.

For meg sa er det helt utrolig at amerikanske flyselskap ikke gir ordentlig service i Y til Hawaii. Der har de ingen konkurranse fra Southwest og andre lavprisselskaper. Men som sagt den lenken du gav har mange gode tips til og fra Hawaii. Han har tenkt a bruke US Airways miles sa er vel relativt stuck med United og Continental til HNL om han velger a dra den via USA. Om han greier a fa OSL-EWR-HNL er vel det ypperlig.

Last edited by Hypern; 10-07-2011 at 22:09.
Hypern is offline  
Old 10-07-2011, 22:48   #796
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Takk for tipset om AC Discus. Fant ikke direkte Canada-Hawaii men det var letteste måten og komme ifra Europa til Los Angeles og derfra med CO 738 biz til Honolulu
Old 14-07-2011, 00:29   #797
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Da er turen min i boks!!!

OSL-ZRH / SK (Layover)
ZRH-PVG / LX (Dest)
PVG-TPE / CA
TPE-ICN / OZ (Stopover)
ICN-HKG / TG
HKG-PEK / CA (Layover)
PEK-MUC / LH
MUC-OSL / LH for 2 pers, rundt Påske neste år... 8 Segments, 6 forskjellige flyselskaper...

(http://www.gcmap.com/mapui?P=OSL-ZRH...&MS=wls2&DU=mi) for 2 pers, rundt Påske neste år...

2 Segments er i F (ZRH-PVG på LX og PEK-MUC på LH), resten i C.

Det var rett og slett ikke turen jeg hadde først planlagt. Mye av det jeg ville var ikke tilgjengelig. Jeg hadde heldigvis jobbet ganske mye på forhand på alle mulighetene men hadde dessverre ikke sjekket tilgjengelighet...

Jeg kan forresten bekrefte at LH F på A380 kan ikke bookes. Og TK F ikke heller (veldig dumt, det var det jeg hadde først planlagt). De hadde først booka meg i Z på TK, men Z er Economy Premium ikke F som de trodde!!! Heldigvis merket jeg dette, også ringte jeg tilbake.

Det tok ca 10 samtaler og total 3 timer på tlf for å finne noe ledig som passet (Ikke lett og finne ledige seter for 2 pers.!), siste samtalen var på ca 2 timer! Tålmodighet er svært viktig her folkens! De fleste som jeg fikk snakke med var hyggelige men et par var ganske sure, da bare ringte jeg tilbake...

Nå, ønsker jeg å velge setene våre (vi har 2 forskjellige reservasjoner). Jeg fikk bestillings numrene hos alle selskapene men bare den på LH gir meg anledning til å velge sete. LX, TG viser reservasjonen men jeg kan ikke velge noe. Hos de andre kan jeg ikke se min bestilling. Har dere noe bra tips på hvordan jeg kan få dette til?

Så snart dette blir gjort, er det bare å glede seg!
Jamesbond_ppk is offline  
Old 14-07-2011, 00:35   #798
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jamesbond_ppk View Post
Det tok ca 10 samtaler og total 3 timer på tlf for å finne noe ledig som passet (Ikke lett og finne ledige seter for 2 pers.!), siste samtalen var på ca 2 timer! Tålmodighet er svært viktig her folkens! De fleste som jeg fikk snakke med var hyggelige men et par var ganske sure, da bare ringte jeg tilbake...
Ja, ved å sjekke tilgjengelighoet på KVS eller ANA så kan man nok spare 2-2,5 time. God forberedelse så vel folk nede i 20-30 minutter. Men som du sier, to personer i F er ikke enkelt å finne.

Quote:
Originally Posted by Jamesbond_ppk View Post
Nå, ønsker jeg å velge setene våre (vi har 2 forskjellige reservasjoner). Jeg fikk bestillings numrene hos alle selskapene men bare den på LH gir meg anledning til å velge sete. LX, TG viser reservasjonen men jeg kan ikke velge noe. Hos de andre kan jeg ikke se min bestilling. Har dere noe bra tips på hvordan jeg kan få dette til?
LX må du ta pr. kontaktskjema/telefon direkte med dem. Kan være du har fått forhåndstildelt seter som er det du ønsker (sjekk USAirways, hender setene kommer opp der)

Old 14-07-2011, 09:04   #799
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:

Vi fikk badeand i FCL ved B-gates, men den har en tendens til å "kantre"
Chriscross is offline  
Old 17-07-2011, 20:09   #800
MUFC
Newcomer

Ser at Swiss har et veldig bra rykte. Har noen miles å bruke og kunne godt tenke meg å bruke de på en tur til DXB på første klasse. Er det noen som har noen erfaringer om dette kan være problematisk?

Last edited by MUFC; 18-07-2011 at 16:52.
MUFC is offline  
Closed Thread

Posting Rules