• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansa B748.

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Er det noen som har fått med seg hvilke ruter som blir de første Lufthansa setter inn B747-8i på?
 
Hvilke egenskaper har denne maskinen til "forskjell" for A380 som vil være viktig/nødvendig for et selskap som Lufthansa?
 
Hvilke egenskaper har denne maskinen til "forskjell" for A380 som vil være viktig/nødvendig for et selskap som Lufthansa?

Bedre kapasitet for cargo blant annet.

Ellers så er vel planen at LH kommer med en ny business class ved innføringen av 747-8i
 
Kapacitetsmässigt kommer den vara mitt emellan Airbus A340-600 och A380-800.

Även Korean Air kommer flyga B747-8i & A380 "side by side"
 
Er det noen som har fått med seg hvilke ruter som blir de første Lufthansa setter inn B747-8i på?

Vi kan anta at det er ruter der cargo spiller en stor rolle i forhold til passasjerkapasitet, samt en del av de lengste rutene som ikke får A380. Ruter med mange passasjerer foran i kabinen er vel også ganske sannsynlig.
Kan jo tippe på f.eks. HKG, PVG, MEX, IAH, LAX, IAD og muligens Sør-Amerika.
 
Vi kan anta at det er ruter der cargo spiller en stor rolle i forhold til passasjerkapasitet, samt en del av de lengste rutene som ikke får A380. Ruter med mange passasjerer foran i kabinen er vel også ganske sannsynlig.
Kan jo tippe på f.eks. HKG, PVG, MEX, IAH, LAX, IAD og muligens Sør-Amerika.



Ikke glem XSP, BOM og DEL. Disse to stedene er også aktuelle for A380.
 
Ikke glem XSP, BOM og DEL. Disse to stedene er også aktuelle for A380.

SIN får 380 til høsten, og MUC-SIN fortsetter til CGK i stedet.

Det begynner å bli mange 380-destionasjoner etter hvert:
JFK, SFO, MIA, NRT, PEK og JNB.
 
Last edited:
Back
Top