![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Lufthansa har stort sett ting på stell, nå også en god del småfly med nytt interiør. Ellers er jo DYs himmel-interiør også litt småfint.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Flere og flere av flyene til SAS er nå i ferd med å få nye interiør, flere og flere nyere fly, og askebegerne er litt retro så det er kult. Men når alt er nytt så er sikkert det galt også, fordi det står SAS på halen. Jeg kan ikke fordra Ryanair, og når man ser at forbrukermyndigheter går ut å advarer, de forholder seg overhodet ikke til flyklagenemda, og bedriver sosial dumping. Da foretrekker jeg å fly andre selskaper. Jeg jobber for SAS, og alt er ikke på stell der heller sikkert, men jeg mener vi er en million ganger bedre en Ryanair, og vi slår de oftere, og oftere på pris. Har flydd med Ryanair selv, og rapporten som startet denne debatten er etter min mening spot on. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,884
|
![]()
Nå begynner vel denne tråden å bli en egen ”Ryanair hate tråd” som vanlig og mye av de samme argumentene og motargumentene.
En sak som er lett å se på de forskjellige innleggene er at det er en del her inne som føler seg truet av Ryanair (med god grunn) og da en del her inne som har blitt en del av denne ”klikken” som det ofte blir. Jeg mener at de her inne som begynner til og med hevde at for eksempel SAS kan hevde seg på pris mot Ryanair går jo ut på fryktelig tynn is, og vil garantert møte seg selv i døren. (Ja de har mye gebyrer - men voksne mennesker ser stort sett på totalsummen - men du har et ribbet alternativ for de aller gjerrigste) Jeg har respekt og sympati for de som jobber i luftfarten her inne, men å spille fremdeles på at Ryanair plager de ansatte til de grader er vel på tide å slutte med? Dette er et flyforum og Ryanair bidrar til langt bedre tilgang på reiser og de er virkelig med på å øke antall reisende. De setter faktisk også en standard der ute med å ha så vidt jeg har forstått en svært ny og moderne flåte (738 med 189 seter hvis jeg ikke er helt ute å kjøre) At askebeger er retro etc. er for oss flynerder litt kult – men for mutteren som ikke er å veldig glad i å fly så er ikke 26 år gamle MD maskiner noe særlig romantisk. Skal man prøve å sammenligne dette med for eksempel SK (som det blir gjort her) så ta med alle faktorene. Jeg er ikke luftfarts ansatt, men reiseglad og fly interessert – jeg er meget glad for at Ryanair finnes, at de er meget populære og leverer (i motsetning til andre europeiske selskap) gode tall. Beklager igjen å lage et innlegg som ikke passer inn her, men det blir bare igjen så påtatt og har som vanlig på meg en motsatt effekt. Legger ved et på et tre smiletegn for å ikke bli permanent buet ut. ![]() ![]() ![]() Last edited by SudCaravelle; 14-06-2011 at 13:07. |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Me like. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Det å fly med Ryanair handler om forvetninger. Forventer man kun en billig tur fra A til B og ikke er så nøye med at ting er litt tungvindt og flyet ikke er verdens reneste og peneste, men fortsatt like trygt som alle andre, så er FR selskapet for sånne turer. Forventer man noe ekstra i form av service,mat og gratis ditt og datt velger man noe annet.
|
![]() |
![]() |
#46 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
||
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
|
![]()
Det Sudcaravelle skriver om at en del føler seg truet treffer godt!
Luftfart har i mange mange år vært glamorisert, med god grunn. Før måtte man betale like mye for en billett til Bergen, som man idag betaler til USA. Å jobbe som kabinansatt har blitt sett på som status, osv osv. I den senere tid har Ryanair stilt spørsmålstegn til dette, og med god grunn. For hvorfor skal det være status å servere dårlig mat oppe i lufta? Ryanair har skjønt dette å fått til ett konsept der fler og fler og råd til å fly, og der det å fly er som å ta bussen fra Oslo til Kristiansand. Dette er kansje trist for mange, men en naturlig utvikling for en bransje i utvikling. Hvis vi sammenligner dette med andre transport bransjer, så var det også en gang i tiden ekslusivt å reise med tog. I tog hadde man egne lugarer og service, noe man ikke har idag. Det er faktisk ganske unormalt hvor mye pasasjerer krever av ett flyselskap om noe går galt ved f.eks en cancelering. Erstatning for tapt ferie osv osv. Ikke alt dette er uten hensikt, men glamoriseringen av luftfart er på vei bort. En aktør som har skjønt dette og tjener penger som gress er Ryanair! Er forøvrig ikke uenig i raporten, men hva foventer man om man betaler mellom 200-600 kr for en billett? Jeg veit at flybussen koster 200 kr til Gardermoen, da forventer jeg meg å komme til Gardermoen i tide, ikke noe mer. Hvis jeg er sulten på bussen forventer jeg heller ikke at noe skal komme igjennom bussen å selge mat, mat som like gjerne kunne vært servert fra en dispenser maskin bakerst i bussen, eller flyet om du vil. Dette ble kanskje veldig off-topic ![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]()
Jeg mener at hvis dette skal bli en debatt. Så kansje det bør opprettes en ny tråd! Jeg tenker att: bare komentarer til trippraporten vill passe inn her...
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Men naturligvis ikke det du skriver om Kabinansatte, du vet åpenbart ikke hvorfor vi er der. Kan si så mye at det å servere "dårlig" mat og drikke ikke er førstepri for å si det slik. Glamouren har vært borte i mange år, så noe galmorøst er det ikke noe mer. Det jeg derimot har problemer med er at man skal bryte lover i flere land for å tjene penger, eller balansere på grensen er mer riktig. Men så lenge det er billig nok, er alt ok virker det som. Samtidig, om noe går galt er Ola pottit først i køen for erstatning, og krav om hotell osv selv etter å ha betalt en slikk og ingenting for en flytur. Mange er av den oppfatning at man skal ha service slik det var på 60 og 70 tallet men ikke betale mer en hva bussen til byen koster. Det blir feil. Når det gjelder Ryanair, er jeg skremt over hva de gjør og hva de slipper unna med. Hadde SAS eller Norwegian oppført seg på samme måte i Norge ville det vært et ramaskrik av en annen verden. Så det er åpenbart ulike regler for selskapene, og hav folk mener riktig. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
En reise med Ryanair er kun fylt med stress og mas i tilegg til masse frykt for å bli tømt for alt mulig. Det er så mye å tenke på at det må skrives ned om reisen skal bli en sukèss, noe det uansett ikke blir.
Syntes jævlig synd på barnefamiliene som somregel må sitte veldig spredt pga free seating blant annet. Ryanair er og blir luftfartens sorte får. |
![]() |
![]() |
#51 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
Men som flere sier her inne, man må ta FR for det de er. Har masse venner som brått har begynt å reise rundt i Europa. Hvorfor ?? Pga FR da fikk de brått råd til å reise. |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,282
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Ok litt feil formulert men kanskje idag man har råd til en ferie ute i Europa ett sted i stedet for Herlige Hersjøen (som forøvrig er en fin camping)
|
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]() Quote:
Syns faktisk det er mer stressende å fly DY, av den enkle grunn at Ryanair hvertfall holder seg innenfor tidene de opplyser oss om (stort sett).
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
|
![]() Quote:
Ha meg unnskyldt, men jeg skriver dette for å sette det litt i perspektiv, Ikke for å latterligjøre jobben din. Det Ryanair gjør riktig er i alle fall å tenke nytt. Personlig jobber jeg som Stuer, og også her er det utrolig hvor mye effektiviserings potensiale luftfarten har. Jeg kan fortelle såpass at å handle en Ryanair turn på 20 minutter er ufattelig mye lettere en med f.eks Norwegian. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Jeg føler ikke at du latterliggjør hverken meg eller jobben jeg gjør, men du er åpenbart uvitende. Et godt eksempel på Kabin som gjør jobben sin og redder liv er Air France sin ulykke i Toronto for noen år siden, ingen omkom, og relativt lette skader på noen få. For meg er ikke dette et mirakel, det er det vi er opplært til å gjøre. Det finnes mange eksempler på hvorfor kabincrew er der og hvorfor, og ikke minst hvilken betydning det faktisk har hatt i endel ulykker. At du også jobber som stuer, og har så forsvinnende kunnskap om hva andre yrkesgrupper gjør i egen bransje er skremmende. Å det er enda mer skremmende at du tror at det sikkerhetsarbeidet vi gjør ombord er å flytte pax, og gjøre en demo. Kanskje lese seg litt opp? Regner med du jobber på Rygge, for jeg vet at WF har bedre opplæring av sine ansatte. Det var i alle fall det når jeg jobbet som stuer der og også på trafikk. Har selv handlet Ryanair, flere år. Både som stuer og trafikk. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål: Kan noen av bekrefte eller avkrefte ... | LN-DAG | Flyforum | 8 | 21-02-2011 01:14 |
Mine modellfly | FlyboyKarsten | Samlerhjørnet | 4 | 13-09-2010 19:57 |
Kan noen bekrefte at twy "Y" på ENTO er åpnet ? | ENTO | Flyforum | 3 | 25-01-2010 09:51 |
Mine flybilder | Simen-MS | Flyforum | 24 | 29-03-2006 00:29 |
OT: Kongen av fordommer | LN-MOW | Flyforum | 5 | 23-09-2004 13:14 |