![]() |
|
![]() |
#581 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig trivelig av US å gjenta dette rett før skattepengene renner inn
![]() Målsetting for årets tur i F blir å: - Starte turen i LHs FCT/FCL i FRA - Fly videre til ZRH og derfra med LX til Asia, helst via DEL som flys med A330 (nye F) og som har masse availability i F - Fly en eller annen strekning fra BKK med TG i F - Fly hjem enten med NH fra NRT (Krug champagne *bliss*) eller enda bedre LX fra HKG (LX bruker som eneste *A-selskap CX' lounger i HKG) |
![]() |
![]() |
#583 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dessuten er det slutt på at de bruker CX-lounge, det skjedde for noen mnd siden. ![]() NH fra NRT er også sjelden vare, det er lettere andre veien, og som regel åpner det opp ca 10 dager før avgang. Skulle jeg satset på NH og LX, ville det blitt NH til NRT og LX fra PVG eller NRT. Hvis US endrer uttakstabellen sin, så får man bare kjøpe mer poeng. Alternativt booke nå i juni og kjøpe poeng etter man har reservert reisen. Kein Problem! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#584 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan disse poengene konverteres til poeng i andre bonusprogrammer? Kan jeg for eksempel bruke disse poengene når jeg skal fly CO til EWR og oppgradere til biz ved gate?
|
![]() |
![]() |
#585 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Forøvrig er det mange "bevis" etterhvert for at LX på A330 til USA åpner opp F to dager før avgang. |
|
![]() |
![]() |
#586 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da er det bare å glede seg til sin første tur ever i en klasse høyere en economy
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#588 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har forsøkt å se litt på US sine sider mht innmelding av barn i Divided, kjøp av poeng til disse og om det evt er "halv poengpris" eller andre rabatter for award-reiser for barn – men jeg finner lite eller ingen info. Jeg har to på 2 og 5 jeg gjerne skulle hatt med på tur ifm det nåværende tilbudet (i hvert fall 5-åringen). Jeg kjøper poeng til meg og min kone ila dette tilbudsvinduet.
Er det noen som kjenner noe til dette? |
![]() |
![]() |
#590 | |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#591 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Bare husk at jo flere man skal ha med på samme flight, jo vanskeligere blir det å finne seter. 3 seter i F tror jeg stort sett du kan glemme, 2 F-seter går til en viss grad. I C-klasse er det nok enklere, men mulighetene reduseres kraftig med antallet.
#592 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har ofte funnet 3 seter i C, 4 er vanskelig..... 3 i F?? Lykke til, og jeg holder ikke pusten......
Så kort oppsummert, så blir det fort Y med 4, og da kan du like gjerne kjøpe betalte billetter. Full poengpris for barn ja som nevnt lenger opp. Så moralen er - la barna bli hjemme, og reis bort med konemor - alle har godt av det :-) |
![]() |
![]() |
#593 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det finnes muligheter når det gjelder 3 seter i F.
Shanghai er grei tilgjengelighet på, spesielt siden LH flyr både 346 og 744 daglig fra FRA + 346 fra MUC, CA flyr 340 fra FRA. Seoul er heller ikke umulig. Tokyo, Singapore, Beijing og Hong Kong er "umulig". Intra Asia er ikke noe problem, der kan man sitte en i biz og to i økonomi. USA, Sør-Afrika og Sør-Amerika tror jeg man bare kan glemme. Skal man satse på å dra tre stk i første klasse, så kan man evt booke to pers på en flight, og så en pers på en annen flight til samme destinasjon og satse på at det blir ledig et sete til etter hvert. Alternativet er å få to seter i F og ett sete i C, og så endre når det åpner opp. |
![]() |
![]() |
#594 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#598 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har jeg i det minste blitt medlem i Dividend Miles. Forstår det er 12 dagers karantene før jeg kan benytte meg av tilbudet uansett? Stemmer ikke dette?
For min del er det vel Hong Kong eller Tokyo som er mest aktuelle. Tviler jeg har glede av å reise alene, så må i tilfelle overtale min kone som har liten glede av å fly. Så, er 2 seter til disse destinasjonene i F eller C umulig å oppdrive tror dere? |
![]() |
![]() |
#599 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Er du flex på datoer og klasser så finner du nok et eller annet den veien, ja. DU kan også fly C en vei og F andre veien (koster F-pris hele veien)
![]() |
#600 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har booket 2 billetter til HKG i C med LH via FRA i september, og det var relativt mange plasser igjen da jeg booket...
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus vs Dividend Miles etc | CCS87 | Reiseforum | 2 | 16-05-2014 10:09 |
Inntil 50% ekstra ved kjøp av FB-miles | Bergern | Reiseforum | 2 | 18-04-2012 22:52 |
75% bonus ved kjøp av Miles hos US Airways! | skullis85 | Reiseforum | 1 | 25-02-2011 02:31 |
100 % bonus ved kjøp av Avianca miles | ex_trd | Reiseforum | 0 | 13-12-2010 12:13 |
Tjen M&M-miles ved kjøp av BMW | jcnorway | Reiseforum | 1 | 07-12-2010 12:22 |