Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 07-06-2011, 14:05   #581
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Default Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
En større mulighet er at USAirways devaluerer poengene/setter opp prisene fra Europa.
Det kommer nok, de har jo trykket penger konstant i ett og et halvt år nå.
ex_trd is offline  
Old 07-06-2011, 14:41   #582
MD90
ScanFlyer Blue

MD90's Avatar

Veldig trivelig av US å gjenta dette rett før skattepengene renner inn

Målsetting for årets tur i F blir å:

- Starte turen i LHs FCT/FCL i FRA
- Fly videre til ZRH og derfra med LX til Asia, helst via DEL som flys med A330 (nye F) og som har masse availability i F
- Fly en eller annen strekning fra BKK med TG i F
- Fly hjem enten med NH fra NRT (Krug champagne *bliss*) eller enda bedre LX fra HKG (LX bruker som eneste *A-selskap CX' lounger i HKG)
MD90 is offline  
Old 07-06-2011, 14:50   #583
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by MD90 View Post
- Fly hjem enten med NH fra NRT (Krug champagne *bliss*) eller enda bedre LX fra HKG (LX bruker som eneste *A-selskap CX' lounger i HKG)
Tilgjengelighet til og fra HKG med LX er ~0, jeg har sjekket LENGE.
Dessuten er det slutt på at de bruker CX-lounge, det skjedde for noen mnd siden.

NH fra NRT er også sjelden vare, det er lettere andre veien, og som regel åpner det opp ca 10 dager før avgang.

Skulle jeg satset på NH og LX, ville det blitt NH til NRT og LX fra PVG eller NRT.

Hvis US endrer uttakstabellen sin, så får man bare kjøpe mer poeng. Alternativt booke nå i juni og kjøpe poeng etter man har reservert reisen. Kein Problem!
Old 07-06-2011, 15:17   #584
Magnus
ScanFlyer Blue

Magnus's Avatar

Kan disse poengene konverteres til poeng i andre bonusprogrammer? Kan jeg for eksempel bruke disse poengene når jeg skal fly CO til EWR og oppgradere til biz ved gate?
Magnus is offline  
Old 07-06-2011, 15:35   #585
MD90
ScanFlyer Blue

MD90's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Dessuten er det slutt på at de bruker CX-lounge, det skjedde for noen mnd siden.

NH fra NRT er også sjelden vare, det er lettere andre veien, og som regel åpner det opp ca 10 dager før avgang.

Skulle jeg satset på NH og LX, ville det blitt NH til NRT og LX fra PVG eller NRT.
Ok, synd med HKG. NH F blir som du sier åpnet opp ganske sent - jeg husker fra i høst/vinter at f.eks. nye F på 777 til FRA ble tilgjengelig ca en uke før.

Forøvrig er det mange "bevis" etterhvert for at LX på A330 til USA åpner opp F to dager før avgang.
MD90 is offline  
Old 08-06-2011, 07:35   #586
T.A.K
ScanFlyer Blue

Da er det bare å glede seg til sin første tur ever i en klasse høyere en economy 100K poeng er betalt for. Pluss man får jo litt eurobonus ekstrapoeng siden jeg brukte det nye amex plat kortet som kom i posten forrige uke Dette får vel telle som både bursdag og julegave vel på forskudd. Et par ekstravakter på jobb så er jo turen som gratis å regne! Eneste "skumle" med turen er at jeg blir aleine, men kan ikke la denne sjansen gå forbi en gang til..
T.A.K is offline  
Old 08-06-2011, 08:55   #587
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Originally Posted by T.A.K View Post
Da er det bare å glede seg til sin første tur ever i en klasse høyere en economy 100K poeng er betalt for. Pluss man får jo litt eurobonus ekstrapoeng siden jeg brukte det nye amex plat kortet som kom i posten forrige uke Dette får vel telle som både bursdag og julegave vel på forskudd. Et par ekstravakter på jobb så er jo turen som gratis å regne! Eneste "skumle" med turen er at jeg blir aleine, men kan ikke la denne sjansen gå forbi en gang til..
Jeg har reist alene to ganger , og er det beste syns nå jeg. Ingen mas og kjas.....gjør det du vil etc

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 08-06-2011, 09:03   #588
T.A.K
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Jeg har reist alene to ganger , og er det beste syns nå jeg. Ingen mas og kjas.....gjør det du vil etc
Ser poenget ditt. Burde vel ikke bli det store problemet egentlig. Gøy skal det bli uansett
T.A.K is offline  
Old 08-06-2011, 11:12   #589
Larsabal
ScanFlyer Blue

Larsabal's Avatar

Jeg har forsøkt å se litt på US sine sider mht innmelding av barn i Divided, kjøp av poeng til disse og om det evt er "halv poengpris" eller andre rabatter for award-reiser for barn – men jeg finner lite eller ingen info. Jeg har to på 2 og 5 jeg gjerne skulle hatt med på tur ifm det nåværende tilbudet (i hvert fall 5-åringen). Jeg kjøper poeng til meg og min kone ila dette tilbudsvinduet.

Er det noen som kjenner noe til dette?
Larsabal is offline  
Old 08-06-2011, 11:35   #590
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Quote:
Originally Posted by Larsabal View Post
Jeg har forsøkt å se litt på US sine sider mht innmelding av barn i Divided, kjøp av poeng til disse og om det evt er "halv poengpris" eller andre rabatter for award-reiser for barn – men jeg finner lite eller ingen info. Jeg har to på 2 og 5 jeg gjerne skulle hatt med på tur ifm det nåværende tilbudet (i hvert fall 5-åringen). Jeg kjøper poeng til meg og min kone ila dette tilbudsvinduet.

Er det noen som kjenner noe til dette?
Full pris også for barn, akkurat slik det bør være.
ex_trd is offline  
Old 08-06-2011, 14:03   #591
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Larsabal View Post
Jeg har to på 2 og 5 jeg gjerne skulle hatt med på tur ifm det nåværende tilbudet (i hvert fall 5-åringen). Jeg kjøper poeng til meg og min kone ila dette tilbudsvinduet.
Bare husk at jo flere man skal ha med på samme flight, jo vanskeligere blir det å finne seter. 3 seter i F tror jeg stort sett du kan glemme, 2 F-seter går til en viss grad. I C-klasse er det nok enklere, men mulighetene reduseres kraftig med antallet.

Old 08-06-2011, 14:39   #592
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

Har ofte funnet 3 seter i C, 4 er vanskelig..... 3 i F?? Lykke til, og jeg holder ikke pusten......
Så kort oppsummert, så blir det fort Y med 4, og da kan du like gjerne kjøpe betalte billetter.
Full poengpris for barn ja som nevnt lenger opp.

Så moralen er - la barna bli hjemme, og reis bort med konemor - alle har godt av det :-)
Molinari is offline  
Old 08-06-2011, 14:51   #593
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Det finnes muligheter når det gjelder 3 seter i F.
Shanghai er grei tilgjengelighet på, spesielt siden LH flyr både 346 og 744 daglig fra FRA + 346 fra MUC, CA flyr 340 fra FRA.
Seoul er heller ikke umulig. Tokyo, Singapore, Beijing og Hong Kong er "umulig". Intra Asia er ikke noe problem, der kan man sitte en i biz og to i økonomi.
USA, Sør-Afrika og Sør-Amerika tror jeg man bare kan glemme.
Skal man satse på å dra tre stk i første klasse, så kan man evt booke to pers på en flight, og så en pers på en annen flight til samme destinasjon og satse på at det blir ledig et sete til etter hvert. Alternativet er å få to seter i F og ett sete i C, og så endre når det åpner opp.
Old 08-06-2011, 15:25   #594
Larsabal
ScanFlyer Blue

Larsabal's Avatar

Quote:
Originally Posted by Molinari View Post
Så moralen er - la barna bli hjemme, og reis bort med konemor - alle har godt av det :-)
Haha, det ender nok med det. Tanken var evt hele flokken i C til PLS, ikke F.

Det ser ut til å gå i retning F på mor og far til nord-asia et sted eller to.
Larsabal is offline  
Old 08-06-2011, 15:59   #595
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Damen sjekket ut CX sine lounger i Hong Kong og hennes feedback var slett ikke bra. Nedslitt og langt fra det beste hun har sett av F lounger.
Tommy777 is offline  
Old 08-06-2011, 19:21   #596
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Quote:
1 destinasjon
1 stopover (*A hub)
Flybytte på under 24 timer kan du ha mange av.
Vet du hva som regnes som *A hub? Regnes for eksempel CPT for en hub?
PSC TOS is offline  
Old 08-06-2011, 19:23   #597
Islending
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by PSC TOS View Post
Vet du hva som regnes som *A hub? Regnes for eksempel CPT for en hub?
CPT er vel en av South African sine hub'er.
Old 08-06-2011, 19:59   #598
HS-TGA
ScanFlyer Blue

HS-TGA's Avatar

Da har jeg i det minste blitt medlem i Dividend Miles. Forstår det er 12 dagers karantene før jeg kan benytte meg av tilbudet uansett? Stemmer ikke dette?

For min del er det vel Hong Kong eller Tokyo som er mest aktuelle. Tviler jeg har glede av å reise alene, så må i tilfelle overtale min kone som har liten glede av å fly.
Så, er 2 seter til disse destinasjonene i F eller C umulig å oppdrive tror dere?
HS-TGA is offline  
Old 08-06-2011, 20:46   #599
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
For min del er det vel Hong Kong eller Tokyo som er mest aktuelle. Tviler jeg har glede av å reise alene, så må i tilfelle overtale min kone som har liten glede av å fly.
Så, er 2 seter til disse destinasjonene i F eller C umulig å oppdrive tror dere?
Meld deg inn i ANA-klubben og sjekk selv, enklere enn å få andre til å gjøre det. LH fra FRA til HKG er liten sjanse, NRT er null (A380) hvis du sikter på F. MUC er et bedre alternativ evt. ZRH og LX. Evt. LH/OZ via FRA-ICN.

Er du flex på datoer og klasser så finner du nok et eller annet den veien, ja. DU kan også fly C en vei og F andre veien (koster F-pris hele veien)

Old 08-06-2011, 21:01   #600
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Har booket 2 billetter til HKG i C med LH via FRA i september, og det var relativt mange plasser igjen da jeg booket...
Robbiedeluxe is offline  
Closed Thread

Posting Rules