![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei, jeg lurte på om man trenger noen spessiell utannelse for en sommer jobb som chekk inn agent? Er det noen som vet om det er noen ledige jobber på OSL elller RYG i sommer? Hvem jeg eventuelt kan kontakte for å spørre? Hva tjener en chekk inn agent i mnd etter skatt sånn ca? Takker for svar
![]() PS: med chekk inn agent mener jeg de som chekker inn bagsje(bagdropp) eller de som du leverer billetten din til når du går ombord på flyet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så vidt jeg vet, er det Norport Handling som driver med det meste av check-in på rygge. På OSL er det vel SGS (Sas Ground Service), Røros Flyservice og Menzies Aviation. Du kan jo ta kontakt med de!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvordan kontakter man M.A i norge kommer bare opp engelske kontakkt sider?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sjekk OSL`s sider!
![]() Last edited by PhilipNH; 03-05-2011 at 07:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå er det vel stort sett for seint for å søke denne sommeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mulig kanskje Røros og Menzies begynner så seint men je tviler, i SGS må de ansatte ha opplæring og det er for seint nå, og ansettelsene er fullført. Nå kan det jo alltids skje ting som gjør at det blir behov for flere... men himmelen kan jo også falle ned.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Vet at vi i Menzies skal være ganske klare med ansettelser. Det drives kursing rimelig konstant om dagen. Men det vil nok alltid bli flere runder, og det overrasker meg ikke at det blir mer inntak før sommeren setter inn for fullt.
S |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tror Røros - hovedsaklig gjennom bemanningsbyrået Academic Work også tar inn nokså kontinuerlig, selvom jeg vil anta sommeren er nokså besatt. Sjekk med Academic Work.
I tillegg bør du være over 18 år og disponere egen bil (eller "kjøretøy"...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som vet hva man tjener på en slik jobb? pr mnd etter skatt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Som vikar i RFLY via Academic Work med ca. 80 timer i mnd ligger det på en rundt 10.000 +/-. Kan jo jobbe mye mer enn det.
Mener det var 126,- i timen i vikarbyrå... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er dette etter eller før skatt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vil tru at dette er før skatt ja, da skatten varierer fra person til person. Noen har %-trekk på skattekortet mens andre har tabelltrekk.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvor mange som skal ha ferie er jo gitt så det har ikke noe å si. Opplæring må starte i god tid for at sommervikarene skal bli dyktige nok til å tåle sommertrafikken. Skrankene til Rfly er fullt av nye folk om dagen så de har nok fått inn det som trengs. Men ikke for det, timevikarer ansettes mer eller mindre fortløpende. Så er du interessert, ta kontakt, så kan du fort få 1 fot innafor døren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det virker som de fleste firma har tatt inn de dem trenger til sommeren. Men hvis du ringer inn til dem kan det hende du får et mer klart svar. Telefon nr finner du på hjemmesiden til selskapene, så setter dem deg over til korrekt person.
Da jeg ikke er helt sikker på om jeg kan poste telefon nr her, så bør du heller ringe inn til sentralbordet til OSL, så setter dem deg over til de forskjellige handlingagentene. Nulltimers kontrakter bør ikke være så alt for vanskelig å få tak i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Jeg pleide å jobbe i snitt 100 timer i måneden som vikar og fikk vel rundt 10-11.000 etter skatt.
Er ikke verdens beste lønn, men jeg kan garantere deg at du kommer til å stortrives i miljøet på flyplassen, og at ingen dag er lik. Og etter seks måneder som vikar kan du også søke deg fast i Røros og da jobbe 0% vikar, 20% eller 80% stilling, alt ettersom. Da vil lønna også bli noe bedre...men du blir ikke millionær. Men, som jeg sa...ingen dag er lik på jobb og det er sjelden det blir kjedelig. Spesielt om du sitter på DY ckin...der får du se mye rart. ![]() Last edited by Michael; 03-05-2011 at 01:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Du får ikke reist mye som ansatt i handlingselskap, så der må jeg skuffe deg desverre. Men har du lyst å få en fot inn i luftfarten, så er dette en god måte. Og det er noe spesielt med å jobbe på flyplass.
Ring til Academic Work: 23 00 90 70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva menes med billet retigheter? Selvom man kansje for 50% avslag så syns jeg fortsatt at SAS er dyrere en både Ryanair og norwegian... Men om de hadde vært gratis så hadde det ikke gjort noe
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
A Check - B Check - C Check osv. | ATC-flyradar | Flyteknisk forum | 9 | 11-12-2017 18:13 |
Noen som jobber i check-in i KLM eller Air France? | RavenRiley | Register- og ATC-Forum | 0 | 13-05-2008 20:47 |
Noen som jobber i KLM/Skyteam, gjerne check in, her? | RavenRiley | Flyforum | 0 | 13-05-2008 19:43 |
Prøv deg som TSA-agent på amerikansk flyplass! | Utflyttet | Flyforum | 0 | 30-08-2006 03:46 |