![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da er endelig hylla komplett! Jeg har jobbet i syv flyselskaper, men har ikke klart å få tak i noen modell for Vanguard Airlines, til tross for iherdig leting. Det har vært et par 737'er på ebay, men jeg ble utbydd på de.
Nå har jeg imidlertid scoret en Pacmin 1:100 MD80 - og det var det jeg helst også ville ha, ettersom det var MD80 jeg hadde i SEA. Jess!!!! ![]() Litt dyrere enn jeg håpet, men helt klart verdt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Gratulerer
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Collector
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Flott modell Andreas!
![]() |
#4 |
På Norske Vinger
|
![]()
Gratulerer med kjoepet.
Hadde ikke Vanguard blaa, roed, og groenne utgaver av denne livery'en ogsaa?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gratulerer Andreas. Det tok jaggu noen år, men er man tålmodig så ordner det seg.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Andreas,
Congrats , a very tasteful livery!! Beautiful model indeed. Take care of her! Best, /Hans |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har lovat mig själv att sluta samla när jag får en liknande SAS DC9 modell
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
En av de få Pacmin'er du ikke har, Hans?
![]() Har ikke sett noen shippinginfo, men får håpe pakka ligger og venter på meg når jeg kommer hjem lørdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
På Norske Vinger
|
![]()
Andreas, ja, Hans ser ut til å ha det meste av Pacmin modeller, men det kan jammen meg se ut som du har klart å få fatt i noe han ikke har i samlingen sin.
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Tror jeg har sporet opp den opprinnelige eieren (som forøvrig var min nærmeste overordnede) ... det ble visst kun laget et svært lite antall. *fornøyd*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
critical mind
|
![]()
Kjenner denne fölelse MOW. Og ogsa jeg har noen PACMIN og Wesco Modeller av BU pa önskelisten, som jeg haper a fa tak i dag...
Kjempeflott modell. Dersom jeg hadde mer plass, ville jeg ogsa har gatt for denne...
![]() |
#12 |
På Norske Vinger
|
![]()
Noen av disse Pacmin modellene blir solgt på eBay for utrolige summer. Her forleden ble en 1/100 PanAm 747SP solgt for rundt en $1000.
Fikk selv tak in en 1/100 USAirways A330 for $90 (inkl. shipping) for ett par uker siden, så det er mulig å finne noen røverkjøp av og til også. Hva er skrevet på stativet til den modellen Andreas?
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Det ligger en Court Line Tristar på ebay for 500 nå - og med tre dager igjen kommer den til å gå adskillig høyere. Og det ligger en Phoenix Suns America West-757 der for 750 ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Andreas,
Nej den modellen lär jag inte få tag i! Vanguard flög ju i lite olika liveries men de du har är absolut den snyggaste!! Alltid kul med modeller som är gjorda i få ex! Bjuder på två som är gjorda i endast 10 exemplar av PacMin: SAS CRJ900 skala 1/55 modell Delta Air Lines Boeing 767-332(ER) som målades upp för Deltas specialflygning till Johannesburg. Skala 1/100 modell. Denna har du sett vet jag! Ha det gott Andreas önskar Hans som precis tagit sig ur sängen efter tre dagar med hög feber! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Joda - Delta'en har jeg sett. Og jeg var tilfeldigvis på ATL den dagen den skulle fly åpningsturen. Spesialflyvning var det ikke, men derimot første ruteflyvning. Datoen var 4/12-06, samme dag maskinen ble 'døpt' av Jon BonJovi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Andreas,
På sätt och vis var det en special flygning även om det var som du säger en ruteflygningen Den första gången på 22 år för ett stort amerikanskt flygbolag. Efter avtäckningen flögs invignings flighten DL034 ATL-DKR-JNB vilket betyder Atlanta-Dakar-Johannesburg. Ombord ett stort antal Delta Air Lines anställda som helt frivilligt ställt upp för att under tre intensiva dagar (6-8 december) bygga de fyra husen i Sydafrika som skänkts av Delta Air Lines och Habitat for Humanity International. Byggplats för husen den fattiga platsen Katlehong en "township" 35km öster om Johannesburg. En plats som påminner om Soweto. Dessa fyra hus kom till stor nytta och många tårar fälldes av tacksamhet och glädje av både givare och mottagare. /Hans |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Og for å gå tilbake til original topic, så er modellen ankommet og står nå på hedersplassen på kontoret mitt. En nydelig modell!
Her er forøvrig originalen, fotografert på SEA kort før vi innstilte driften (juli 2002). |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Gratulerer. Får satse på at det ikke blir behov for flere på hylla di da ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Hehe ... nei, naa er det ikke plass til flere heller.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
På Norske Vinger
|
![]()
Det er nå en blå versjon til salgs på eBay.....
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ENDELIG!!! | putzmeister | Bilder & foto | 16 | 05-04-2010 15:20 |
ENDELIG!!!! | RuneGaus | Bilder & foto | 11 | 16-05-2008 02:39 |
Endelig fredag - endelig pinse! | EB | Flyforum | 25 | 12-05-2008 14:06 |
Endelig... | EB | Flyforum | 2 | 10-08-2007 08:20 |
Endelig... | RavenRiley | Flyforum | 12 | 27-07-2007 02:14 |