Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-04-2011, 20:00   #21
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Norwegian 'mest punktlig' og 'der det skjer'

Quote:
Originally Posted by orhel View Post
Da var den posten slettet ...... Den andre er der imidlertid fortsatt.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2011, 20:18   #22
tdb
ScanFlyer Silver

tdb's Avatar

Forumets og SAS sin egen CK har jo også gitt uttrykk for sine meninger om kritikk av Norwegian sin PRM policy på SAS sin egen Facebook side.
Old 08-04-2011, 20:37   #23
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Forumets og SAS sin egen CK har jo også gitt uttrykk for sine meninger om kritikk av Norwegian sin PRM policy på SAS sin egen Facebook side.
SAS må da få skrive hva de vil på sin egen side! Det blir litt annerledes når ansatte i konkurrentens mediebyrå bruker sin egen private profil for under dekke av "anonymitet" å stille SAS i et dårlig lys ved å fremheve "liksom-tvilsomme" sider ved et servicegebyr... Dessuten har de gjort utrolig dårlig research, for dette med dommen i dansk rett osv har vært oppe utallige ganger. Likeens det faktum at servicegebyret er inkludert i prisene SAS annonserer.

Det positive er jo at dette lille (lovpålagte) gebyret er det eneste de kan "pirke" på :-)
Old 08-04-2011, 21:05   #24
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Forumets og SAS sin egen CK .
CK har ikke lenger noen ting med forumet å gjøre.
Radar Station KGRV3
Old 08-04-2011, 22:25   #25
Glenn
ScanFlyer Molded

Kjenner jeg blir irritert av slike ting!
Har de ikke annet å gjøre enn å rakke ned på konkurrenten?
Useriøst og uproft.

Særlig anonymt var det vel egentlig ikke, da alle ansatte ligger ute med bilde og informasjon på nettsidene til byrået de jobber for.
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2011, 22:31   #26
Wishmaster
avsluttet

Wishmaster's Avatar

Hufff... plagiat?
Jaja, rutetid oppnås ved å "...UTGANGEN ER STENGT, VENTER KUN PÅ DEG!" 10-15min før avg.tid, evt å dra fra pax (offblock) 5-10 min før avgangstid...
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2011, 22:41   #27
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Hvis en titter på punktligheten som OSL offentliggjorde for mars, så lå Norwegian på 14. plass i mars. Men jeg tror heller ikke SAS har noe å stråle over, de var to plasser lavere på 16. plass. Det mest punktlige selskap på OSL er Icelandair, mens verste selskap når det gjelder punktlighet på avganger er PIA med punktlighet på 0%.
Old 08-04-2011, 22:45   #28
Elling
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Wishmaster View Post
Hufff... plagiat?
Jaja, rutetid oppnås ved å "...UTGANGEN ER STENGT, VENTER KUN PÅ DEG!" 10-15min før avg.tid, evt å dra fra pax (offblock) 5-10 min før avgangstid...
Nå stenger DY gaten 10 min før avgang, så å rope etter pax 15 min før er vel ikke saa dumt?

Og så lenge gaten stenger 10min før avg og manger da noen pax så er det jo bare å begynne eventuell offload.. Står også i billettene hos DY at gate stenger 15min før.....
Elling is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2011, 23:51   #29
mo
ScanFlyer Blue

Må si jeg er skuffet over Norwegian, trodde faktisk de var mer seriøse enn dette. En utrolig kreativ (eller latterlig) måte å måle punktlighet og dertil uttalelser de klarer å komme med.
mo is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 08:54   #30
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Nå er det ikke gitt at Vizeum-folkene utførte de Facebook- og Twitterstuntene på oppdrag fra Norwegian. La oss håpe det ikke var sånn. Hadde jeg vært leder i Norwegian, hadde jeg nok satt pris på å få vite om dette her.

Har Vizeum operert på egenhånd, har de misligholdt kontrakten med Norwegian, siden de åpenbart har drevet med juks & fanteri, og setter oppdragsgiveren i et særdeles dårlig lys. Blir det mye omtale av dette, risikerer Vizeum å bli erstatningspliktig overfor Norwegian for ev. tap av goodwill.

Har Vizeum handlet på oppdrag fra kontaktpesonen/-avdelingen i Norwegian, har den Norwegian-ansatte medarbeideren eller lederen misligholdt arbeidsavtalen og risikerer sanksjoner fra arbeidsgiveren, siden det er snakk om juks & fanteri.

Var oppdraget forankret i toppledelsen i Norwegian, eller initiativet kom direkte fra Kjosern, er flyselskapet råttent.

Det beste ville nok være å gjøre Norwegian oppmerksom på det her, og så følge med på hvordan de reagerer og hva de foretar seg.

Last edited by RWY 24; 09-04-2011 at 09:13.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 14:23   #31
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Norwegian kjører også urent trav på andre sider av sin mediepolitikk ... Flere ansatte i deres mediebyrå Vizeum (har identifisert tre) poster 'kritiske' spørsmål på SAS-veggen og kommenterer og 'liker' hverandres tråder. Jævlig frekt!
1. Har man noe grunnlag for å tro at dette er en del av Norwegians mediestrategi?
2. Hva har dette med Norwegians punktlighetsmelding å gjøre?

Vi har vel alle innsett at punktlighetsmålinger, også de gjort av f.eks. Flightstats, har sine svakheter. Her er det vel mye som tyder på at DY har vært litt vel selektiv. Samtidig så synes jeg vel det er et poeng å sammenlikne like for like, så at AF et co er mer punktlig er flott men kanskje ikke et godt selskap å sammenlikne seg mot for norske forhold.

Last edited by TOS; 09-04-2011 at 14:25.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 15:01   #32
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
1. Har man noe grunnlag for å tro at dette er en del av Norwegians mediestrategi?
Kanskje - kanskje ikke.

Quote:
“Vi valgte Vizeum pga deres spennende kompetansemiks, integrerte team og solide forståelse for kommunikasjon, merkevarebygging og ikke minst internettbasert markedsføring”, sier Åsta Braathen, markedssjef i Norwegian.
http://www.vizeum.no/wordpress/2008/...nye-mediebyra/

Hvis ikke, vi jeg si at firmaets ansatte (fire stk) har drevet en privat kampanje for å stille en av deres kunder i dårlig lys. I mitt firma hadde slikt ikke blitt tatt nådig opp. Vi har hatt denne diskusjonen flere ganger. Slikt virker som en boomerang for arbeidsgiveren.

Når ansatte i et profesjonelt mediebyrå gjør slikt er det enten overlagt - eller totalt inkompetent på en måte som indikerer at vedkommende ikke har noe i en slik jobb å gjøre.

Hadde det vært en enkeltperson hadde det kanskje ikke vært så ille, men når det dreier seg om fire personer i en tydelig koordinert kampanje .....

Jeg har etterhvert jobbet så mye med sosiale media at slikt irriterer meg ....
Radar Station KGRV3
Old 09-04-2011, 16:44   #33
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Jag hade en tjänst på ett bolag som inte var relaterat till flygindustrin tidigare där vi hade en del med Vizemum att göra och en del av deras anställda var lite väl duktiga på att hitta nya vägar som gjorde att vi avbröt en stor del av sammarbetet med företaget.

SAS eller DY, smutskastning av konkurenten är bara lågt! Fakta kan presenteras på rätt och fel sätt.

Last edited by Savipix; 09-04-2011 at 16:53.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 16:48   #34
Thomas
ScanFlyer Rusty

Dette står ihvertfall svart på hvitt sålangt idag:

SAS 45 11 76%
Norwegian 40 2 95%

Old 09-04-2011, 16:53   #35
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
Dette står ihvertfall svart på hvitt sålangt idag:

SAS 45 11 76%
Norwegian 40 2 95%

Där har vi fakta på rätt sätt!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 20:08   #36
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Där har vi fakta på rätt sätt!
Hvis dette er OSL så et det vel denne typen fakta DY har tatt utgangspunkt i også, er det ikke? Problemstillingen er vel at man har valgt ut et begrenset antall flyplasser i Norge for å måle punktligheten. Eller har jeg misforstått noe?
Old 09-04-2011, 23:08   #37
mo
ScanFlyer Blue

Er ikke akkurat slikt. Norwegian har vridd statistikken til sin fordel, de bruker ikke ren fakta.
mo is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2011, 23:12   #38
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by ehall View Post
Er ikke akkurat slikt. Norwegian har vridd statistikken til sin fordel, de bruker ikke ren fakta.
Vel, basert på artikkelen i reiselivsavisen så synes det som om DY bruker offisiell punktlighetsstatistikk fra Avinor, men riktignok fra noen utvalgte flyplasser (som dermed kan gi et feilaktig bilde). Har jeg misforstått artikkelen?
Old 10-04-2011, 00:44   #39
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Det finnes bare en uhildet kilde her, og det Avinors statistikk. Den ligger ute åpent på alle flyplass-sidene til Avinor under Om oss | Presse | Punktlighet. Siden det her har vært mye synsing og tro, så har jeg tatt meg umaken å sammenstille en sammenligning mellom SAS og Norwegian for mars (jeg har benyttet tallene for avgang til rutefly, og dermed ikke inkludert charterfly).

Der kommer det frem at Norwegian var mest punktlig på 8 av 13 flyplasser. Når det gjelder regularitet heller vektskålen enda mer i retning av Norwegian med 11 av 13. Jeg har også tatt med KSU slik at dere kan se at der er ikke punktligheten noe problem, men når det gjelder regulariteten kan det stilles spørsmål med siden flyplassen er den med dårligst regularitet av alle SAS flyr til i Norge. Ingen konkurranse og flyplassen nedprioriteres i "nødsituasjoner"?

Når det gjelder slike spin masters, så har jeg lite til overs for dem, men hvor mange spin masters fra andre siden er representert her?
Old 10-04-2011, 01:02   #40
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
men når det gjelder regulariteten kan det stilles spørsmål med siden flyplassen er den med dårligst regularitet av alle SAS flyr til i Norge. Ingen konkurranse og flyplassen nedprioriteres i "nødsituasjoner"?
Flyplassen er vanskelig operativt. Vil tro at været har hatt sitt å si her.
Radar Station KGRV3
Reply

Posting Rules