• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flytyper og betegnelser

Roxman

ScanFlyer Gold
Har noen spørsmål ang betengelser på divere fly.

Boeing B777-300 ER, er Extended Range, men hva er ET bak en 757, og SU bak en Embraer ERJ?
 
Når det gjelder Embraer fant jeg denne oversikten på et annet flyforum:

ERJ 170-100STD (Embraer 170)
ERJ 170-100LR (Embraer 170LR)
ERJ 170-200STD (Embraer 175)
ERJ 170-200LR (Embraer 175LR)

ERJ 190-100STD (Embraer 190)
ERJ 190-100LR (Embraer 190LR)
ERJ 190-100IGW (Embraer 190AR)
ERJ 190-100ECJ (Embraer Lineage 1000)
ERJ 190-200STD (Embraer 195)
ERJ 190-200LR (Embraer 195LR)
ERJ 190-200IGW (Embraer 195AR)

The FAA TCDS for the ERJ 170 includes the -100SE; -100SUand -200SU, but the only differences are restrictions in the maximum number of passengers. This is because of the scope clauses that many airlines in the US have in the contracts with the unions, which restricts the size (based on max pax)of the aircraft that the regional airlines may operate on their behalf

http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=270074&sid=cbbc89bc7fbcdce0e4d7e7a54493cb1b
 
Last edited:
Back
Top