![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Godt man skal ta toget til London i dag. Satser på at LHR er åpen som vanlig for retur til nord i morgen. Det skal også bli kjekt å se hva engelskmenn mener med severe weather conditions - jeg tror ikke det er det samme som vi ville lagt i ordet....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
I går var det nesten snøfritt på Heathrow, og det var plenty tilstrekkelig til at det ble 1-2 timers forsinkelser på alle avganger på ettermiddag/kveld. Hvis nå snøen har begynt å legge seg, så er i hvert fall jeg sjeleglad for at jeg kom meg derfra i går!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Sep 2008
|
![]()
Det kjører ingen tog til London, så det blir vanskelig å ta toget. Norwegian har seks fly stående på Gatwick.
Min kone prøver siden mandag å komme seg hjem fra Edinbrugh og sitter nå værfast i London. Kanskje i morgen...
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå var det vel ikke snø på LHR som var hovedårsaken til forsinkelsene der i går, men sent innkomne fly fra andre steder. De skotske flyplassene som GLA og EDI var jo stengt mesteparten av dagen.
I dag derimot snør det i London, men det ser ut til at det går greit på LHR foreløpig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når England får så mye som 1mm med snø stopper hele England opp. Bussene slutter å gå og skolene stenger. Husker det var greit å få fri når eg bodde der borte for et par år siden.
Tror nok ikke de legger like stor vekt på ekstrem vinter som oss nei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis du har sett bilder fra Skotland, så snakker vi ikke om 1mm, men om rundt 0,5m. Det var skikkelige brøytekanter og hauger med snø på flere av de filmklippene jeg så på BBC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Så f.eks at BA770 til OSL var 6 timer forsinket i går, og landet vel på OSL i 3-tiden i natt. Bra de fløy i stedet for å kansellere, synes jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Leste på BBC at det aldri før hadde vært så kaldt og kommet så mye snø i Skottland i november siden registreringene startet på 1700-tallet.
Kanskje ikke så rart at det oppstår litt problemer da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Problemet på Gatwick er at flyplassen er full av parkerte fly og det er ikke mulig og ta i mot flere. Dette grunnet store isproblemer på rullebane og taxebaner. Dette i følge en handling kollega på flyplassen.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvordan står det til i Frankfurt? Mamma sitter værfast i Dublin, og har gjort det i en god del timer nå. Skulle egentlig via LHR, men blir sendt via FRA heller.
Lurer litt på om hun rekker 20:40 flyet til SVG (som sikkert blir en time eller mer forsinket uansett). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
FRA skal være åpen. Men det er problemer i Munchen og Geneve etter hva jeg leser
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() For første og eneste gang er jeg overraskende nok glad for å være i loyalist Belfast og ikke på Gatwick ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fra Twitter:
Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Mangel på utstyr og kompetanse er det største problemet. Selv om vi er flinke her i Landet, hender det at i også må stenge flyplasser.
Det er ikke alltid sand hjelper. Kan jo fortelle litt om hva man bruker på Evenes: +Sand med skarpe kanter(legges raskt ut) +Varm sand(tidkrevende, men svært effektivt på tørr is) +Flytende kjemikalier av typen Aviform(dyrt, og ikke alltid effektivt. En tommelfingerregel sier at om du legger tommelen på isen, og isen smelter, vil kjemikalier virke.) +Granulat, blandet med flytende Aviform. (dyrt,men effektivt mot tykkere is. Må skrapes i etterkant) Man har jo også de vanlige tingene som sweepere, freser, skraper etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Mangel på utstyr og kompetanse er det største problemet. Selv om vi er flinke her i Landet, hender det at i også må stenge flyplasser.
Det er ikke alltid sand hjelper. Kan jo fortelle litt om hva man bruker på Evenes: +Sand med skarpe kanter(legges raskt ut) +Varm sand(tidkrevende, men svært effektivt på tørr is) +Flytende kjemikalier av typen Aviform(dyrt, og ikke alltid effektivt. En tommelfingerregel sier at om du legger tommelen på isen, og isen smelter, vil kjemikalier virke.) +Granulat, blandet med flytende Aviform. (dyrt,men effektivt mot tykkere is. Må skrapes i etterkant) Man har jo også de vanlige tingene som sweepere, freser, skraper etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyplasser i Europa med størst IC kapasitet/vekst | SQ321 | Flyforum | 6 | 29-05-2015 22:31 |
Taxfree-stopp kan gi stengte flyplasser ! | C130 | Småprat | 1 | 31-05-2011 08:17 |
Spotting på 3 flyplasser i USA | Vede | Flyforum | 5 | 27-06-2009 07:28 |
Quiz, flyplasser i USA | sirpjalle | Flyforum | 17 | 20-12-2007 15:29 |
Flyplasser i USA | mikro | Flyforum | 5 | 09-09-2007 09:49 |