![]() |
|
![]() |
#381 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Glem mitt 49.000 innlegg. Hadde skikkelig
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Superflyer
|
![]()
Kos dere med bestilling - iflg US hjemmesider står det at det må være bevegelse på kontoen innen 18 mnd. :
http://www.usairways.com/en-US/divid...mberguide.html Scroll litt ned til "Reactivation policy" |
![]() |
![]() |
#383 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og bevegelse kan jo være en kort flight med Star partner....
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da er min reiserute betalt og bekreftet! Avreise BGO 16. mai, og tilbake 6. juni.
Turen er som følger: Quote:
![]() I første omgang fikk jeg heller ikke reservere plass på denne flighten da jeg ender opp med å være 25t. i HKG (mener å huske at en layover på over 18t. regnes som stopover). Men var heldig når jeg ringte tilbake for å betale for billetten. Quote:
![]() Lykke til med leting, du finner nok noe du også! Takk til alle som har bidratt i denne tråden!! ![]() Last edited by Islending; 23-11-2010 at 19:27. |
||
![]() |
![]() |
#385 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En liten detalj... Jada, tullete
![]() Samler på slike.. Har mange "avdøde" selskap som TWA , Aloha etc.. Og mange selskap brukt litt ( som Air China ) Hvis ikke får jeg regge en LH på kontoen der... ![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() Tror ikke du kan registrere noe annet FF-kort på award-reisene enn US DM....men er ikke sikker.Jeg prøvde online, men det gikk iallefall ikk.Vet ikke om det kanskje kan gjøres manuelt..... |
|
![]() |
![]() |
#387 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Å få til bevegelse i løpet av 18 mnd bør jo gå greit for de fleste, selv om evt ikke kjøp og bruk av bonuspoeng er gyldig som en bevegelse. |
|
![]() |
![]() |
#388 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#389 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Aha. My bad.
Hva har dere brukt for innsjekk på de ulike flyselskapene forresten? US-referansen? Amadeus-referanse? Bare pass? |
![]() |
![]() |
#390 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
Jeg tok med utprint av bookingen, men det holdt med pass tydeligvis....... |
|
![]() |
![]() |
#391 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ah, endelig! Da var min booking i boks, og godt var det.
OSL-FRA-ICN med LH i C og F. ICN-HKG i Asiana C (kun C på min flight). HKG-FRA-OSL med LH i F og C. Kanskje ikke verdens best utnyttede 100000 dividend miles, men jeg skal nok klare meg alikevel ![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Håper det er siste gangen de kjører dette nå, det må jo virkelig begynne å tære på de store, lønnsomme selskapene i Star Alliance at de har en partner som selger premiumsetene deres til spottpris. Ser på FT at Lufthansa muligens har begynt å blokke ut US Airways på US-Europa. Svært irriterende å sitte på "legitime" miles nå om dagen i hvert fall, Dividend Miles støvsuger jo award availability.
|
![]() |
![]() |
#393 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Enig med sistnevnte. Selv om dette er er supert tilbud og hadde jeg hatt anledning selv så hadde jeg gjort det, så er det allikvel noe som undergraver systemet på sikt og US gjør dette på bekostning av sine Star-partnere
|
![]() |
![]() |
#394 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har tenkt litt på dette... Burde vel være i Testforum ??
|
![]() |
![]() |
#395 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I boks for oss også ( mars 2011 )
![]() OSL-FRA-ICN LH C+F ICN-FRA-OSL OZ + SK(!!! ) F+C Til de som er i løypa litt tilleggsinfo: 2 pax FRA-ICN var litt kronglete i F , måtte dra 5 dager tidligere. Men LH var visst litt lettere tilbake, men jeg ville ha Asiana. Etter Korean i reidarklasse sist jul fikk jeg lyst til å få Asiana tilbake... Var da meeeget fornøyd med Korean.. ( bortsett fra forferdelig øl ![]() Kom igjen US, tar en runde til. ![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
Tja.... det er jo delte meninger om det er blokkering eller om det er en IT-issue.... Saken er jo iallefall flittig diskutert. Det som er rart er at det bare gjelder US-EU og ikke EU-Asia..... |
|
![]() |
![]() |
#397 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
En logisk forklaring på det er jo at det er flest kunder hos US i nettopp US. Om det er blokkeringer håper jeg de utvides til å gjelde hele LHs (med partneres) nettverk.
|
![]() |
![]() |
#398 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kan aldri tro at de støvsuger tilgjengeligheten. Hvor mange vet egentlig om dette tilbudet og benytter det til 1.klasse-reiser i forhold til hvor mange seter det er daglig på aktuelle ruter verden rundt? Ganske minimalt. Selvsagt forsvinner det fortere på noen ruter, og enkelte datoer blir vanskelige å få til.
Har selv opplevd inflasjon i bonuspoeng, og det som tidligere var nok til to rund-turer på 1.kl til et sted langt avsted, er i dag kun nok til en person i business ene veien og 1.kl den andre veien. Surt nok, javel, men når slike tilbud dukker opp så betyr det ikke noe. La tilbudene komme tilbake, så man har sjansen til å prøve minst to av følgende ønsker: Singapore 1.kl, All Nippon 1.kl, Swiss sin nye 1.kl på A333 og United P.S. |
![]() |
![]() |
#399 | |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() Quote:
PS: Det er faktisk folk og firma som betaler i dyre dommer for å fly C og F, og de som har flydd på poeng har stort sett vært slitere som har tilbragt atskillige timer på fly for å få det privilegium. US har herved kastrert bl.a. LH F. Last edited by ex_trd; 24-11-2010 at 18:37. |
|
![]() |
![]() |
#400 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Dette går ikke så hardt ut over selskapene, siden mange av reisene ellers aldri ville blitt foretatt, langt mindre i F. Dette gjelder vel alle trip-rapportene her inne, samt de reisene jeg selv og mine nærmeste har bestilt. Last edited by Dag Viking; 24-11-2010 at 18:44. |
||
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus vs Dividend Miles etc | CCS87 | Reiseforum | 2 | 16-05-2014 10:09 |
Inntil 50% ekstra ved kjøp av FB-miles | Bergern | Reiseforum | 2 | 18-04-2012 22:52 |
75% bonus ved kjøp av Miles hos US Airways! | skullis85 | Reiseforum | 1 | 25-02-2011 02:31 |
100 % bonus ved kjøp av Avianca miles | ex_trd | Reiseforum | 0 | 13-12-2010 12:13 |
Tjen M&M-miles ved kjøp av BMW | jcnorway | Reiseforum | 1 | 07-12-2010 12:22 |