Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 23-11-2010, 16:46   #381
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Glem mitt 49.000 innlegg. Hadde skikkelig problem med å scrolle ned på siden til 50.000. Alt kjøpt nå.. Seoul , nå kommer vi for å gjøre byen utrygg, eller er vi utrygge nå ?
SQ 777 is offline  
Old 23-11-2010, 17:27   #382
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Kos dere med bestilling - iflg US hjemmesider står det at det må være bevegelse på kontoen innen 18 mnd. :

http://www.usairways.com/en-US/divid...mberguide.html

Scroll litt ned til "Reactivation policy"

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 23-11-2010, 17:49   #383
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Og bevegelse kan jo være en kort flight med Star partner....
SQ 777 is offline  
Old 23-11-2010, 18:51   #384
Islending
ScanFlyer Silver

Star Alliance Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Da er min reiserute betalt og bekreftet! Avreise BGO 16. mai, og tilbake 6. juni.

Turen er som følger:

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
LH873 BGO - FRA (LH Biz CRJ7)
LH740 FRA - KIX (LH F 346)
NH028 ITM - HND (ANA eco 763)
Destinasjon
UA891 NRT - ICN (UA F 772)
Stopover
OZ721 ICN - HKG (OZ Biz 74E)
LH739 HKG - FRA (LH F 744)
LH872 FRA - BGO (LH Biz CRJ7)
Fikk byttet flighten fra Seoul til Hong Kong fra den sene OZ723 (A333 19:45 - 22:30) til OZ721 (B744 Combi 09:05 - 11:45). Flighten utføres egentlig ikke med førsteklasse (kun biz og eco), men flyet har førsteklasse-kabin og jeg har fått booket og bekreftet sete 2K. Da slipper jeg de "trange" biz-setene i upper deck!

I første omgang fikk jeg heller ikke reservere plass på denne flighten da jeg ender opp med å være 25t. i HKG (mener å huske at en layover på over 18t. regnes som stopover). Men var heldig når jeg ringte tilbake for å betale for billetten.

Quote:
Originally Posted by Intemezz View Post
Har sett litt på ANA sine sider, men kan ikke påstå at jeg kom godt ut av det. Finner ikke så mange seter, får for det meste feilmeldinger i hytt og gevær. Kunne gjerne tenkt meg routingen til Islending, men da jeg tastet inn alle destinasjoner på ANA fikk jeg ikke frem noen seter. Får forske litt til, siden alle her får det til er det nok bare meg.
Det ble mange lange timer foran laptopen min om nettene for å finne tilgjengelighet også. Skulle egentlig ikke være vekke lengre enn to uker, men endte opp med tre pga. lite availability.

Lykke til med leting, du finner nok noe du også!

Takk til alle som har bidratt i denne tråden!!

Last edited by Islending; 23-11-2010 at 19:27.
Islending is offline  
Old 23-11-2010, 19:22   #385
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

En liten detalj... Jada, tullete , veldig tullete , men får vi et plastikk kort fra US når vi har kjøpt miles ( ikke fløyet ) ?? Papirkortet er så stusselig...

Samler på slike.. Har mange "avdøde" selskap som TWA , Aloha etc.. Og mange selskap brukt litt ( som Air China )

Hvis ikke får jeg regge en LH på kontoen der...
SQ 777 is offline  
Old 23-11-2010, 22:39   #386
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
En liten detalj... Jada, tullete , veldig tullete , men får vi et plastikk kort fra US når vi har kjøpt miles ( ikke fløyet ) ?? Papirkortet er så stusselig...

Samler på slike.. Har mange "avdøde" selskap som TWA , Aloha etc.. Og mange selskap brukt litt ( som Air China )

Hvis ikke får jeg regge en LH på kontoen der...
US utsteder ikke plastikkort lenger -må nok ta til takke med papirkortet...men det finnes mange flotte lamineringsmaskiner
Tror ikke du kan registrere noe annet FF-kort på award-reisene enn US DM....men er ikke sikker.Jeg prøvde online, men det gikk iallefall ikk.Vet ikke om det kanskje kan gjøres manuelt.....

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 23-11-2010, 22:45   #387
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Tror ikke du kan registrere noe annet FF-kort på award-reisene enn US DM....men er ikke sikker.Jeg prøvde online, men det gikk iallefall ikk.Vet ikke om det kanskje kan gjøres manuelt.....
Det spiller vel ikke så stor rolle hvilket kort man registrerer på bonusreisen, for poeng får man ikke noe av uansett.
Å få til bevegelse i løpet av 18 mnd bør jo gå greit for de fleste, selv om evt ikke kjøp og bruk av bonuspoeng er gyldig som en bevegelse.
Dag Viking is offline  
Old 23-11-2010, 22:47   #388
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Det spiller vel ikke så stor rolle hvilket kort man registrerer på bonusreisen, for poeng får man ikke noe av uansett.
Å få til bevegelse i løpet av 18 mnd bør jo gå greit for de fleste, selv om evt ikke kjøp og bruk av bonuspoeng er gyldig som en bevegelse.
Tenkte i forhold til e-ticket.....

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 23-11-2010, 22:50   #389
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Aha. My bad.
Hva har dere brukt for innsjekk på de ulike flyselskapene forresten? US-referansen? Amadeus-referanse? Bare pass?
Dag Viking is offline  
Old 24-11-2010, 11:34   #390
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Aha. My bad.
Hva har dere brukt for innsjekk på de ulike flyselskapene forresten? US-referansen? Amadeus-referanse? Bare pass?

Jeg tok med utprint av bookingen, men det holdt med pass tydeligvis.......

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 24-11-2010, 12:33   #391
K3nn7
ScanFlyer Blue

K3nn7's Avatar

Ah, endelig! Da var min booking i boks, og godt var det.

OSL-FRA-ICN med LH i C og F.
ICN-HKG i Asiana C (kun C på min flight).
HKG-FRA-OSL med LH i F og C.

Kanskje ikke verdens best utnyttede 100000 dividend miles, men jeg skal nok klare meg alikevel Tør ikke tenke på hva turen min og turene til andre her ville kostet om de skulle vært normalt prisede billetter...

Upcoming: 17.01.2019 BA767 OSL-LHR | 17.01.2019 BA105 (Opb. KF) LHR-DXB | 21.01.2019 BA106 DXB-LHR | 21.01.2019 BA762 LHR-OSL
K3nn7 is offline  
Old 24-11-2010, 12:49   #392
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Håper det er siste gangen de kjører dette nå, det må jo virkelig begynne å tære på de store, lønnsomme selskapene i Star Alliance at de har en partner som selger premiumsetene deres til spottpris. Ser på FT at Lufthansa muligens har begynt å blokke ut US Airways på US-Europa. Svært irriterende å sitte på "legitime" miles nå om dagen i hvert fall, Dividend Miles støvsuger jo award availability.
ex_trd is offline  
Old 24-11-2010, 12:59   #393
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Enig med sistnevnte. Selv om dette er er supert tilbud og hadde jeg hatt anledning selv så hadde jeg gjort det, så er det allikvel noe som undergraver systemet på sikt og US gjør dette på bekostning av sine Star-partnere
Old 24-11-2010, 13:06   #394
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Har tenkt litt på dette... Burde vel være i Testforum ??
SQ 777 is offline  
Old 24-11-2010, 14:34   #395
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

I boks for oss også ( mars 2011 ):

OSL-FRA-ICN LH C+F

ICN-FRA-OSL OZ + SK(!!! ) F+C

Til de som er i løypa litt tilleggsinfo:

2 pax FRA-ICN var litt kronglete i F , måtte dra 5 dager tidligere.

Men LH var visst litt lettere tilbake, men jeg ville ha Asiana. Etter Korean i reidarklasse sist jul fikk jeg lyst til å få Asiana tilbake... Var da meeeget fornøyd med Korean.. ( bortsett fra forferdelig øl )

Kom igjen US, tar en runde til.
SQ 777 is offline  
Old 24-11-2010, 16:00   #396
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Håper det er siste gangen de kjører dette nå, det må jo virkelig begynne å tære på de store, lønnsomme selskapene i Star Alliance at de har en partner som selger premiumsetene deres til spottpris. Ser på FT at Lufthansa muligens har begynt å blokke ut US Airways på US-Europa. Svært irriterende å sitte på "legitime" miles nå om dagen i hvert fall, Dividend Miles støvsuger jo award availability.

Tja.... det er jo delte meninger om det er blokkering eller om det er en IT-issue.... Saken er jo iallefall flittig diskutert. Det som er rart er at det bare gjelder US-EU og ikke EU-Asia.....

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 24-11-2010, 16:02   #397
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Tja.... det er jo delte meninger om det er blokkering eller om det er en IT-issue.... Saken er jo iallefall flittig diskutert. Det som er rart er at det bare gjelder US-EU og ikke EU-Asia.....
En logisk forklaring på det er jo at det er flest kunder hos US i nettopp US. Om det er blokkeringer håper jeg de utvides til å gjelde hele LHs (med partneres) nettverk.
ex_trd is offline  
Old 24-11-2010, 18:27   #398
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Kan aldri tro at de støvsuger tilgjengeligheten. Hvor mange vet egentlig om dette tilbudet og benytter det til 1.klasse-reiser i forhold til hvor mange seter det er daglig på aktuelle ruter verden rundt? Ganske minimalt. Selvsagt forsvinner det fortere på noen ruter, og enkelte datoer blir vanskelige å få til.

Har selv opplevd inflasjon i bonuspoeng, og det som tidligere var nok til to rund-turer på 1.kl til et sted langt avsted, er i dag kun nok til en person i business ene veien og 1.kl den andre veien. Surt nok, javel, men når slike tilbud dukker opp så betyr det ikke noe.

La tilbudene komme tilbake, så man har sjansen til å prøve minst to av følgende ønsker: Singapore 1.kl, All Nippon 1.kl, Swiss sin nye 1.kl på A333 og United P.S.
Dag Viking is offline  
Old 24-11-2010, 18:34   #399
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Quote:
Kan aldri tro at de støvsuger tilgjengeligheten. Hvor mange vet egentlig om dette tilbudet og benytter det til 1.klasse-reiser i forhold til hvor mange seter det er daglig på aktuelle ruter verden rundt? Ganske minimalt. Selvsagt forsvinner det fortere på noen ruter, og enkelte datoer blir vanskelige å få til.

Har selv opplevd inflasjon i bonuspoeng, og det som tidligere var nok til to rund-turer på 1.kl til et sted langt avsted, er i dag kun nok til en person i business ene veien og 1.kl den andre veien. Surt nok, javel, men når slike tilbud dukker opp så betyr det ikke noe.

La tilbudene komme tilbake, så man har sjansen til å prøve minst to av følgende ønsker: Singapore 1.kl, All Nippon 1.kl, Swiss sin nye 1.kl på A333 og United P.S.
Her tar du grundig feil. Om du ser hvor mange på FT som har benyttet seg av dette kanskje du skjønner skalaen det foregår i. Situasjonen er skapt av et flyselskap i nød som utnytter sitt alliansemedlemskap på det groveste og tenker kortsiktig. Men nok om det, skal folde hender de neste dager for at galskapen nå snart kanskje er omme.

PS: Det er faktisk folk og firma som betaler i dyre dommer for å fly C og F, og de som har flydd på poeng har stort sett vært slitere som har tilbragt atskillige timer på fly for å få det privilegium. US har herved kastrert bl.a. LH F.

Last edited by ex_trd; 24-11-2010 at 18:37.
ex_trd is offline  
Old 24-11-2010, 18:38   #400
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Her tar du grundig feil. Om du ser hvor mange på FT som har benyttet seg av dette kanskje du skjønner skalaen det foregår i.
Har lest omtrent hele tråden på flyertalk, men det gjør ikke noe med det faktum at det legges ut et tresifret antall bonusseter for hver dag. Spiller liten rolle om 2 eller 20 benytter seg av tilbudet daglig.

Quote:
PS: Det er faktisk folk og firma som betaler i dyre dommer for å fly C og F, og de som har flydd på poeng har stort sett vært slitere som har tilbragt atskillige timer på fly for å få det privilegium. US har herved kastrert bl.a. LH F.
Og de skal vi synes synd i? Hvorfor? Det er fritt frem for alle å kjøpe poeng, enten man samler aktivt på egen hånd eller ikke.
Dette går ikke så hardt ut over selskapene, siden mange av reisene ellers aldri ville blitt foretatt, langt mindre i F. Dette gjelder vel alle trip-rapportene her inne, samt de reisene jeg selv og mine nærmeste har bestilt.

Last edited by Dag Viking; 24-11-2010 at 18:44.
Dag Viking is offline  
Closed Thread

Posting Rules