Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 07-10-2010, 22:45   #241
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Default Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Quote:
Originally Posted by CheapFlyer View Post
Fikk beskjed i går om å ringe tilbake i dag for å bekrefte og fikk en kar på tråden. Etter å ha hentet opp bestillingen fikk jeg beskjed om at alle flightene var ugyldige: "We are US Airways, we don't sell flights for Lufthansa or Swiss". Prøvde å forklare at de var booket med Dividend miles, at det bare var Star alliance flighter, at kolleagen i går sa det så greit ut osv. Når han tilslutt nesten skrek "We are US Airways..." sa jeg kjapt takk for meg. Ringte opp igjen etter en halvtime, fikk en annen dame på tråden og oppgav samme booking ref og fikk umiddelbart beskjeden "all flights are OK". Ikke like effektiv og hyggelig som hun i går, men hun gjorde det hun skulle og fikk også avgiftene riktig med en gang (76 pund høres i hvert fall ut som ikke inkluderer noe fuel surcharge.)

Her må det ha blitt en misforståelse mellom Helga og meg. Jeg spurte om "Amadeus booking reference" og da reagerte hun som om jeg hadde spurt om telefonnummeret til hennes 15 år gamle datter. "Are you a travel agent sir?"...nei, "only travel agents needs that code, there is no reason why you need that...osv".

Hva nøyaktig burde jeg kalt det for å få noe annet enn US booking koden? Prøvde også å spørre "do you have any other booking reference" men fikk nei. Har fått seter på rad 1 begge veier, men kunne gjerne tenkt meg et vindussete hvis det er ledig.

Neste gang jeg eventuelt skal ringe de kommer jeg til å bruke skjult ID og vente til jeg når min venn fra i går. 99 % sikker på at hun satt i bakgrunnen når jeg ble skjelt ut av min nye uvenn i samtale nr. 1.
Høres ut som du bare var max uheldig med agent. Ring bare tilbake med US-ref, og spør pent om spesifikk booking-referanse til SK, LH og LX. Avgiftene høres riktige ut.
Ringte du 800 18863 ? Jeg har iallefall ikke hatt noe negative opplevelser på dette nr. Lykke til, det blir helt sikkert bra.

Som et lite PS har jeg sett på FT at problemene med LX kan være at US har problemer med å se ledige seter på avganger veldig tidlig og veldig sent, selv
om ANA,ExpertFlyer eller KVS viser ledige Awardseter.....

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 08-10-2010, 12:23   #242
Trent600
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Ringte du 800 18863 ? Jeg har iallefall ikke hatt noe negative opplevelser på dette nr.
Ja.

To av tre jeg har snakket med har jo stort sett vært greie å ha med å gjøre, ble bare litt satt ut av han ene jeg snakket med i går.

Synes for øvrig det er litt rart at US Airways ikke lar folk gjøre dette over nett, må jo koste mye å ha alle disse folkene sitte rundt omkring og bare ta i mot bestillinger pr. telefon.
Trent600 is offline  
Old 09-10-2010, 16:36   #243
Kleppan
ScanFlyer Blue

Mange sider i tråden her, men for oss som er litt ferske, la oss si: 100 000 miles på kontoen, hva gjør man step by step for å sikre seg en god tur des/jan?:
Kleppan is offline  
Old 09-10-2010, 17:04   #244
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kleppan View Post
Mange sider i tråden her, men for oss som er litt ferske, la oss si: 100 000 miles på kontoen, hva gjør man step by step for å sikre seg en god tur des/jan?:

Evt motsatt:

1) Bruk ana sin webside for å finne turer eller KVS-tool
2) Booke tur hos USAir (sette reservasjonen på vent)
3) Kjøpe mil
4) Bekrefte booking

(Har du gjort 3 så utgår også 2)

Old 09-10-2010, 18:14   #245
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Jeg har registrert meg på ANA, men får av en eller annen grunn ikke mulighet til å søke på Partner Flight Awards (står i grått - lenke ikke aktivisert). Hva gjør jeg feil?
TOS is offline  
Old 09-10-2010, 18:17   #246
Trent600
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg har registrert meg på ANA, men får av en eller annen grunn ikke mulighet til å søke på Partner Flight Awards (står i grått - lenke ikke aktivisert). Hva gjør jeg feil?
Oppskrift i et tidligere innlegg:
http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=131

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Det er fortsatt et hull i systemet til ANA som gjør at det er mulig å søke "Partner Awards"

Etter å ha logget deg inn på ANA, så velg "Award Reservation".

1. Klikk på "ANA International Flight Awards" (de andre valgene er i grått og ikke mulig å velge).

2. Så legger man inn en gyldig rute (f.eks. NRT-HKG) og trykker "Next".

3. Bla deg ned på resultatsiden og der finner du knappen "Use Star Alliance Member Airlines"

4. Og vips så er du "back in business" (evnt First)
Trent600 is offline  
Old 09-10-2010, 18:21   #247
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Aha - når jeg ser dette så kan jeg jo huske at jeg har registrert dette tidligere... Takk for tips!
TOS is offline  
Old 09-10-2010, 18:39   #248
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Husk...bruker du KVS-tool er O= First I= Business og X=economy....

Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 09-10-2010, 19:07   #249
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Siden jeg er "amatør" og det er etterhvert litt mye informasjon i denne tråden så tar jeg sjansen på et kjapt spørsmål: Jeg ser at PSC TOS reiser fra TOS på slike award tickets. Når US sier at Europe - US koster 125' i First, betyr det at jeg kan få en billett til/fra TOS inkludert i dette? Funderer litt på en tur til SEA eller SFO med LH via FRA utpå nyåret.
TOS is offline  
Old 09-10-2010, 19:15   #250
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Når US sier at Europe - US koster 125' i First, betyr det at jeg kan få en billett til/fra TOS inkludert i dette? Funderer litt på en tur til SEA eller SFO med LH via FRA utpå nyåret.
Ja, connecting flights er inkludert - her kan man samle flyplasser og typer. Tror det tradisjonelt er veldig dårlig med awards i F på TATL-flightene, dessuten må du huske at du ikke får shoppet mer enn 50.000 på 100%-bonus-kampanjen så de siste 25K koster mer enn de første 25K.

Old 09-10-2010, 19:22   #251
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Ja, connecting flights er inkludert - her kan man samle flyplasser og typer. Tror det tradisjonelt er veldig dårlig med awards i F på TATL-flightene, dessuten må du huske at du ikke får shoppet mer enn 50.000 på 100%-bonus-kampanjen så de siste 25K koster mer enn de første 25K.
Takk for svar. Jeg er klar over at man kun får 50' i bonus, men jeg tenkte at om man skulle slumpe til å finne en F billett så vil det uansett ikke være så mye dyrere med de ekstra 25' poengene enn å cashe ut for en økonomiklassebillett fra TOS.
TOS is offline  
Old 11-10-2010, 14:06   #252
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Til dere eksperter: Jeg ser at det blir nevnt at award tickets i First over dammen ikke er så enkle å komme over. Det kan være, men når jeg sjekket ved hjelp av KVS Tools så får jeg opp koden FS+ på et par aktuelle dager over nyttår fra FRA til SEA (jeg søkte på *-Alliance Award tickets). Betyr dette at jeg kan regne med at US miles kan brukes til dette (det er en LH-operated flight)? Selv om det koster litt med ekstra miles, så er det fortsatt en god deal for en First-billett..

Dette kan jeg fint lite om, så jeg beklager på mine lite opplyste spørsmål...
TOS is offline  
Old 11-10-2010, 18:15   #253
fluxie
Flyprat fusentast

Da skal det i utgangspunktet være ledig ja. Damen som booket min tur fant ledigeplasser på alle flighter som hadde FS+ og CS+ '

P.s: Om det er for flyturens skyld du reiser, kan du legge inn forskjellige legs. Feks: OSL-FRA-SEA ut, og SEA-YYZ-FRA-OSL hjem. Så får du f.eks prøvd Lufthansa First ut, og Air Canada First hjem

Tror agentene hos USAir setter pris på om man har søkt opp avganger på forhånd og ber de sjekke ut tilgjengeligheten på disse. Jeg fikk vertfall skryt for å ha forbredt meg godt.

God tur!

Thomas

Last edited by fluxie; 11-10-2010 at 18:17.
fluxie is offline  
Old 11-10-2010, 20:28   #254
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
og Air Canada First hjem
AC har ikke First, kun biz
Old 11-10-2010, 21:07   #255
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Er det rett at US krever 125' poeng for Norge - USA, mens Norge - Asia (som er nesten dobbel så lang) går for 100'?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline  
Old 11-10-2010, 21:10   #256
Kleppan
ScanFlyer Blue

Hvilken link på ANA sin side går man på, ikke 100% oversiktelig denne siden..?
Kleppan is offline  
Old 11-10-2010, 21:23   #257
Trent600
ScanFlyer Silver

Quote:
Hvilken link på ANA sin side går man på, ikke 100% oversiktelig denne siden..?
Gå inn her, logg inn og følg så oppskriften i innlegget over (#246 ). "Award Reservation" er i menyen til venstre.
https://www.ana.co.jp/asw/AMCTopServlet?type=ae

Last edited by Trent600; 12-10-2010 at 08:04.
Trent600 is offline  
Old 11-10-2010, 21:26   #258
fluxie
Flyprat fusentast

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
AC har ikke First, kun biz
Jaja, pirke pirke... Fint du rettet opp feilen.

Thomas
fluxie is offline  
Old 12-10-2010, 08:21   #259
Trent600
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Er det rett at US krever 125' poeng for Norge - USA, mens Norge - Asia (som er nesten dobbel så lang) går for 100'?
Stemmer at "North Asia" (og Afrika) er 100' på første klasse mens USA og Cananda er 125'
http://www.usairways.com/en-US/Resou...wardtravel.pdf
Trent600 is offline  
Old 12-10-2010, 08:56   #260
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Stemmer at "North Asia" (og Afrika) er 100' på første klasse mens USA og Cananda er 125'
http://www.usairways.com/en-US/Resou...wardtravel.pdf
Det er helt korrekt

Posting Rules