Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-10-2010, 01:58   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
United Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

CO39
Boeing 757-200 N71135
Seat 2F Business First

Mye mennesker på OSL denne mandags morgen. Selv administrasjonen var jagd ned på gulvet for å hjelpe til, og det var til en forandring flere kjente fjes å se på min vei fra Radisson Blu til CO’s innsjekking. På toppen av det hele hadde de store problemer med bagasjesystemet, noe som ikke hjalp til på køavviklingen.

Hos CO var det imidlertid ingen kø, og etter å ha svart på de sedvanlige spørsmålene var det rett frem til skranken. Mine to kolli ble kjapt merket og sendt og jeg ble utstyrt med boardingpass og beskjed om å fortsette til gate 53 hvor det var forventet avgang på rute.

Selv om det formelt sett var ’United Airlines’ jeg skulle reise med, var det foreløpig ingen ting som indikerte dette. All skilting og alle effekter sa fortsatt Conrinental – kun introduksjonen av safety-videoen med CEO Jeff inneholdt et ’United’-fly i bakgrunnen. (Denne er for 777 men videoen for 757 finnes ikke online)

http://www.youtube.com/watch?v=jdI7kA2YqTw


Jeg hadde god tid så jeg fikk kontakt med en gammel kompis og vi bestemte oss for å møtes for en kaffe inne på det internasjonale området. Hyggelig med litt sladder oppdatering på gamle kjente og generelle forhold, og det merkes tydelig at SAS-folket ser fremover mot vekst og oppgang. Vi får bare håpe at ledelsen følger opp, for ’gølvet’ er rede.
Etter å ha fålt opp en pose med litt sjokkis og andre goodies bar det ut til Non-Schengen, hvor herrene i lukene kjørte streng køfordeling. Nesten litt komisk med bare to luker åpne, men min kø var raskest, så jeg klaget absolutt ikke.

Tuslet mer eller mindre rett ombord. Hadde sete 2F, så hadde gleden av å kunne snu til venstre da jeg kom inn i flyet. Helt full C-kabin, men fant greit plass til håndbagasjen i hylla. Damen kom raskt med en preflight drink, og det ble et godt fylt plastglass med sprudlevann. Kun plastglass før dørene lukkes, i følge en eller annen FAA-regel som alle kjenner men ingen kan finne .



Avgang sånn mer eller mindre på rute og rett ut for takeoff på 01L. Rolig og fin avgang og lite chops på vei oppover og etter å ha nådd cruise ble det også den sedvanlige g&t servert av vår hyggelige sjefsflyvertinne. Til dette fikk vi også de vanlige varme nøttene. Menyen var rikholdig og fin, og etter potetsuppe (supergod)....



.. og salat...



....var det tid for hovedretten. Fire gode valg..



.....men jeg valgte til slutt kveite, noe som viste seg å være et godt valg.



Ikke for det, de andre alternativene så også rågode ut. Ostetralla kom deretter, men jeg valgte å stå over i påvente av turens høydepunkt – desserten. Et stort krus vaniljeis med valgfrie toppinger og jeg valgte hot fudge (sjokolade), nøtter og pisket krem. Sammen med en stor kopp kaffe smakte dette himmelsk da vi forlot Island.



Iskrem er virkelig noe som gjør seg i 34.000 fots høyde.

Deretter kom de rundt med vannflasker og roen senket seg over kabinen. Noen sov mens andre så film, eller underholdt seg på annen måte. Ingenting på filmmenyen som jeg ’måtte’ se, så jeg endte opp med en gammel James Bond-film og et par tv-programmer.


Utsikt over Canada.

Et par timer før landing ble det servert lunch. En varm kyllingwrap som smakte svært godt og litt annen småsnacks.



Det var nokså dårlig vær på Newark, så vi fikk noen runder i skylaget før vi landet ca et kvarter etter estimatet. Litt humpete innover, men det virket som at vi hadde vinden ganske rett i nesa.

Kom inn rett bak Hong Kong-maskinen til CO og det ga meg noen minutter ekstra i kø, selv i US-sonen. Mange spørsmål for orientalerne. Jeg var første ’vestlige’ i min kø og han spurte meg bare om hvor lenge jeg hadde vært borte før han slapp meg igjennom. Vel nede i ankomsthallen ble det enda 15 minutter å vente på bagasjen, som nok var i den seneste halvdel. Scanairtaggene virket ikke her heller.

Så var det å komme seg over til Delta, som skulle få lov til å ta meg siste biten hjem. Hadde planlagt å reise med DC-9, men siden de hadde kansellert en avgang pga været, måtte jeg stå over en maskin og reise med en A319 istedet .. MOW not happy, men lite å gjøre med det. Pga været var alt kraftig forsinket, og min maskin, som skulle gått ved sekstiden. Endte opp med å gå klokken halv åtte.

Ikke helt full, og jeg fikk et ledig midtsete mellom meg og blondinen ved midtgangen. Jeg var trøtt og våknet opp stiv og støl halvtimen før landing. Airbussen besto ikke knyttenevetesten og setet mitt varogså godt nedsittet. Skal man dømme etter hva naboene hadde, hadde man vært en runde med drinketralla, men det merket jeg lite til. Fint vær i ATL og vi landet uten delay. Vi landet på Concourse D, og etter å ha tatt toget inn og gått opp til karussll 3, kunne jeg konstatere at Scanair-taggene nok en gang ikke har gjort jobben. Spørs om ikke søplebøtta er neste nå .....

Vel – meg og mine to kofferter med sjokkis og matvarer kom oss til slutt til Preflight Parking og litt før klokken 23 kunne jeg låse opp døren hjemme og få min velfortjente velkomstdans av bikkja.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 02:24   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Glimrende rapport! Der tror jeg at jeg hadde røket på samme middag som deg, gitt. Den så god ut. At is gjør seg i øvre luftlag er helt opplagt.. Når jeg tenker på det, så gjør det seg overalt!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 02:43   #3
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Kjempefin rapport! Hadde nok garantert valgt kveite jeg også. Maten så god ut og bra presentert.
Iskrem er ikke min greie, så hadde nok valgt noe annet.
Hvordan er setene i biz hos CO?
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 02:58   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,548
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Denne maskinen hadde fortsatt de gamle, populært kalt 'La-Z-Boy'-stoler etter et amerikansk møbelmerke. De er helt utmerket for en dagflight - for en nattflight mangler det noen små grader før det kan kalle seg vannrett.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 08:10   #5
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
Default

Veldig bra rapport, maten ser veldig god ut hos CO.
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 10:05   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Flott rapport

Hva er de rødaktige greiene på salaten oppe til venstre i bilde på lunch menyen?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 10:16   #7
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Bra rapport Mr. MOW. Ser ikke ut som CO er noe dårlig valg over dammen. Hvordan er AVODen hos CO? Bra utvalg i filmer, musikk og serier?
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 12:36   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Glimrende morralesestoff!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 23:28   #9
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,719
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Takk for en bra og beskrivende rapport.

Quote:
Kun plastglass før dørene lukkes, i følge en eller annen FAA-regel som alle kjenner men ingen kan finne .
Ikke enkelt med de derre reglene, gitt. Dag - enda et bilde til samlingen
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2010, 13:29   #10
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Glimrende rapport - og spot on for mit vedkommende. Overvejer CO på C fra CPH til EWR i november, så fint at se lidt til produktet. Maden ser jo aldeles fin ud

Er ellers ikke den store fan af 757 på IC, men på C-klasse kan jeg vel "overleve"
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2010, 14:12   #11
Halvorsn
ScanFlyer Molded
 
Halvorsn's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 2,029
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Herlig lesning! Jeg er overrasket over maten, den så skikkelig god ut
__________________
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III
Halvorsn is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2010, 07:13   #12
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Takk for flott rapport! Serveringen imponerer - ligger jo langt over nivået til det jeg fikk på Thai Royal Silk Class i forrige uke ...
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2010, 10:33   #13
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Takk for flott rapport! Serveringen imponerer - ligger jo langt over nivået til det jeg fikk på Thai Royal Silk Class i forrige uke ...
Jeg trodde asiatene kunne skryte av å være eksklusive, jeg? Du får skrive en tr

Ellers enig - veldig flott rapport.
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2010, 11:15   #14
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,061
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Fin Fin påturhjem-Rapport
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2010, 17:59   #15
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,992
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Denne maskinen hadde fortsatt de gamle, populært kalt 'La-Z-Boy'-stoler etter et amerikansk møbelmerke. De er helt utmerket for en dagflight - for en nattflight mangler det noen små grader før det kan kalle seg vannrett.
Flott rapport. Skal med CO38/39 om et par uker. Du skriver at stolene mangler et par grader... De er flate ikke sant? Men heller litt slik som SAS stolene?

Sitter og funderer på å oppgradere returen fra EWR...
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2010, 18:14   #16
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,719
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Flott rapport. Skal med CO38/39 om et par uker. Du skriver at stolene mangler et par grader... De er flate ikke sant? Men heller litt slik som SAS stolene?
Kommer an på hvilket individ som flyr. Nye seter er flate som i horisontal, men de gamle er "gamle lenestoler".


Oversikt over de med nye seter:
https://www.continental.com/web/en-U...52flatbed.aspx

Gamle seter:
https://www.continental.com/web/en-U...first/757.aspx

Nye:
https://www.continental.com/web/en-U...irst/seat.aspx
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2010, 18:26   #17
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,992
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Ahaaaaaaa. Takk skal du ha Discus.

Siden det er litt sjansespill tipper jeg at grunkene skal få ligge i ro i sparebøssa. De skulle ha 7 lapper for one way upgrade. Evt 20.000 miles, som kan kjøpes for 700$.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2010, 18:27   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
Default Re: Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ahaaaaaaa. Takk skal du ha Discus.

Siden det er litt sjansespill tipper jeg at grunkene skal få ligge i ro i sparebøssa. De skulle ha 7 lapper for one way upgrade. Evt 20.000 miles, som kan kjøpes for 700$.
Og i tillegg til miles, skal de ha penger også.. Er vel 500 USD fra billigste Y-klasse, litt billigere om du har dyrere Y-billett.
Martin is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
New York neste uke (22 januar)? Selger SAS Go - OSL - EWR og EWR - CPH - OSL lutt Reiseforum 1 19-01-2016 21:56
UA38 EWR-OSL 5/1 og UA39 OSL-EWR 6/1 innstilt + begge 21/1-14 Peppep Småprat 21 22-01-2014 09:11
Tripreport EWR-OSL 12. mai 2011 jb1 TripReports 1 20-05-2011 21:48
Tripreport: CPH-EWR-CUN-EWR-CPH med CO og SK FlyHi TripReports 19 11-12-2010 16:56
Forsinket TR - OSL-EWR-ATL i CO Business Class LN-MOW TripReports 2 10-07-2010 13:21


All times are GMT +2. The time now is 01:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.