![]() |
|
![]() |
#1 | |
Newcomer
Join Date: May 2010
Posts: 48
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
OG pressen biter på...
|
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
Hvorfor ikke kaste ut begge eller bare beholde styrmann. Billig arbeidskraft hos Ryan..
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Ja det er jo næsten det mest skræmmende. At MOL kommer med usagligheder er man jo vant til efterhånden, men der må da snart være en grænse for hvor meget spalteplads medierne giver ham til disse tåbeligheder
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Helt enig i at Ryanairs fly bør flys med en pilot, helst med ingen! Og gjerne i morgen, bare å si dem opp prompte (-: Vil passasjerene allikevel ha en får de krysse av i bestilligen og betale ekstra. I motsatt fall fikser datamaskinene glatt resten.
(Men nåde den som foreslår å erstatte flyvertinnene og flyvertene med kaffeautomater og en vending machine (-: )
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Storholmen i Romsdal
Posts: 468
|
![]()
Hva med pilotavgift? Nærmest etter auksjonsprinsippet? ;-)
Når paxen sitter ombord så kan de velge å betale pilotavgift, dersom de ønsker at flyvere skal komme og kjøre flyet dit de har bestilt billett! I tillegg så kan det da sitte et knippe Ryanair-piloter på flyplassen og følge med på hva som er samlet inn i pilotavgift. Når de synes at innsamlet avgift er grei nok som lønn for turen, så kan de gå til flyet og vente på at det kommer en andrepilot, straks det er kommet inn penger nok til å dekke hans lønnskrav også! :-D Underlig at det ikke har skjedd noe dramatisk med ett eller annet fly fra Ryanair ennå? |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]()
De tør vel ikke gjøre noen feiler da, må vel erstatte alt selv...
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Foreslår å stenge denne tråden... Fjortis igjen...
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Kommentarene i post 5-7 er like forutsigbare og lite lite morsomme som MOLs kommentarer.
|
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Jeg lurer litt på om dette utspillet er seriøst eller ikke? Jeg antar at Ryanair, som et forholdsvis stort flyselskap, er interessert i hvordan flybransjen utvikler seg, også utover hva man kan ta gebyr for. Ei utvikling i retning av automatisering i cockpit og på sikt fjerning av en eller to personer der, er jo et interessant tema. Når Knut Bakker uttaler seg, representerer han også ei yrkesgruppe som neppe har spesielt mye å vinne på ei slik utvikling.
Det er vanskelig å spå, særlig om framtida, men jeg tror Knut Bakker bommer når han mener det vil ta minst 50 år før en person i cockpit kan erstattes av automatikk. Så vidt jeg kan skjønne, er det kommunikasjon med ATC som er det viktigste tekniske hinderet for droner i sivilt luftrom. At det er mulig for selvflygende fly å ta av, gjennomføre en flygning og lande har vi sett i militær sammenheng. Jeg tror at en pilot i cockpit, der flyet i utgangspunktet flyr seg selv, kan være et sannsynlig steg på vegen til en helautomatisert cockpit. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med nytt interiør | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-03-2015 23:00 |
Andre Ryanair på Nytt på nytt nå! | LN-NGT | Spotteralerts | 0 | 12-04-2013 21:02 |
Nytt O`Leary-utspill:flyvertinne bak spakene | C130 | Flyforum | 1 | 07-09-2010 18:33 |
Ryanair med nytt journalist-agn. | Wig-wag | Flyforum | 58 | 05-07-2010 17:00 |