![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å skrive noe fra denne turen, da den ikke var særlig innholdsrik, men en hyggelig hendelse gjorde at jeg ville skrive litt allikevel. Jeg skulle fly fra BGO over til Øslandet og Sandefjord Torp med Widerøe. Jeg var ute i relativt god på Flesland og flere passasjerer dukker opp ved utgangen etter hvert. En bergensdame av fiiin gammel årgang kom sammen med, hva jeg vil tro var, hennes ikke helt unge datter. Den eldste av disse damer er årsaken til at jeg skriver. Vi ble ropt opp og jeg drog mitt kredittkort hvor billetten var registrert ved utgangen. Den eldre damen og datteren strevet litt med å komme seg inn i flyet da bena nok ikke var like raske som før. Flyvertinnen hjalp den gamle damen profesjonelt ombord og da hun var kommet opp trappen snudde hun seg til flyvertinnen at sa at det var seksti år siden sist hun hadde fløyet og at hun gruet seg litt. Ikke dårlig å komme seg ombord i et fly når bena ikke er så raske som før og når det er en mannsalder siden sist. Etter at vi hadde satt oss i den knapt halvfulle maskinen, kom flyvertinnen smilende bort til den gamle damen og forklarte litt esktra til henne om hva som skulle skje ettersom det var så lenge siden sist hun hadde fløyet og tok seg godt av henne og datteren. Belegget var litt under halvfullt i denne Dash 8-300. Resten av turen gikk som den skulle over fjellene og jeg fikk med en te og litt vann som Widerøe spanderer på sine innenlandsruter. Jeg synes dette var en litt hyggelig historie fra hverdagen og ros til flyvertinnen i Widerøe som tok seg godt av en "spesiell" passasjer.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Alltid hyggelig med det lille ekstra. Det veier ofte opp for allverdens annet service-fjas, både for den som blir ivaretatt, men også for medpassasjerer. Hyggelig at du deler med oss!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Monopolet er tilbake. WF BGO-TRF-BGO | OttoL | TripReports | 12 | 21-05-2015 11:59 |
DY479 TRF-BGO request | CapeFL | Register- og ATC-Forum | 5 | 09-02-2014 21:48 |
11/8 DY478 BGO-TRF div. OSL | Glenn | Register- og ATC-Forum | 4 | 11-08-2013 21:38 |
DY halverer BGO-TRF fra neste vinterprogram, eller kanskje ikke | MD90 | Småprat | 11 | 24-02-2013 22:35 |
Widerøe med juleruter TRF-BOO og TRF-TOS | TCAS | Flyforum | 2 | 22-09-2009 21:23 |