![]() |
|
![]() |
#1 | |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 498
|
![]()
SK308 gikk i dag morges til SVG pga en indikasjon i cocpit om at nesehjulet ikke var i rett posisjon. Gikk noen runder i HAU for visuell sjekk fra tårnet men valgte å gå til SVG.
http://www.h-avis.no/nyheter/matte-l...sola-1.5545831 Quote:
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history " Last edited by ClassOne; 18-08-2010 at 11:58. Reason: skriveleif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og i følge data.flight24.com fløy LN-RPM SK308 i dag
En 800-maskin med 79 totalt om bord - meget lav kabinfaktor det
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 2,029
|
![]()
Kurt: Hvorfor setter de inn en -800 om det er såpass lav KF? Er det fordi de er nødt til å operere samme maskin som de er scheduled med?
__________________
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Hvis jeg ikke tar helt feil så er LN-RPM en av det 150 seters -800ene (er vekke fra fasit nå så derfor forbeholdet) så kabinfaktoren blir ikke så lav da. Men jeg tror KF er lav samme hvilken SAS-maskin som flyr på HAU og de som teller rapporterer ekstremt lave KF-tall i sommer. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg til at en -800-maskin flyr strekning - man skal ta godt vare på slike eksklusive kunder
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
Med fulle fly til blant annet SVG så kunne SAS kanskje kutte HAU og overføre kapasitet til andre steder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]() Quote:
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,910
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Akkurat i dag var det kanskje bare behov for en 736, siden LN-RCU ble satt inn som SK311 på returen HAU-OSL.
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
LN-RPM hadde to turer til LHR og en tur til ARN i går, så den startet helt fresh på SK308 i dag morges (med avgang 08:15). Den som tok over for LN-RPM på SVG var 736 LN-RCU og den fløy også returen til OSL (1:15 forsinket ankomst) så var definitivt ikke behov for en -800 på den slyngen.
Nei, jeg aldri blitt helt klok på planleggingen til SAS.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
Men at de kunne byttet til en CRJ ett par ganger om dagen tror jeg hadde vært lurt, om en tenker på kabinfaktor.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
SK308: dep 08:15 2010-08-18 Wed LN-RPM (B738)/LN-RCU (B736) 2010-08-17 Tue LN-TUJ (B737) 2010-08-16 Mon SE-DOR (B736) 2010-08-12 Thu LN-RPU (B736) 2010-08-11 Wed LN-BRE (B734) 2010-08-10 Tue LN-TUK (B737) 2010-08-09 Mon LN-RNO (B737) 2010-08-02 Mon LN-RCU (B736) SK312: dep 14:20 2010-08-18 Wed LN-RRE (B738) 2010-08-17 Tue LN-TUK (B737) 2010-08-16 Mon LN-RRU (B738) 2010-08-15 Sun LN-RPK (B737) 2010-08-12 Thu LN-TUD (B737) 2010-08-11 Wed LN-RRA (B737) 2010-08-10 Tue LN-TUA (B737) 2010-08-09 Mon LN-RRF (B738) 2010-08-08 Sun LN-TUI (B737) 2010-08-06 Fri LN-RNN (B737) 2010-08-05 Thu LN-RPF (B736) 2010-08-04 Wed LN-RRA (B737) 2010-08-03 Tue LN-TUI (B737) 2010-08-02 Mon LN-TUD (B737) 2010-08-01 Sun LN-TUM (B737) SK316: dep 16:55 2010-08-17 Tue LN-RRU (B738) 2010-08-16 Mon LN-RRZ (B736) 2010-08-15 Sun LN-RPK (B737) 2010-08-14 Sat LN-RPK (B737) 2010-08-11 Wed LN-TUK (B737) 2010-08-10 Tue LN-RRT (B738) 2010-08-09 Mon LN-TUK (B737) 2010-08-08 Sun LN-RCU (B736) 2010-08-07 Sat LN-RPF (B736) 2010-08-06 Fri LN-RPU (B736) 2010-08-05 Thu LN-TUJ (B737) 2010-08-04 Wed LN-RRG (B738) 2010-08-03 Tue LN-RRU (B738) 2010-08-02 Mon LN-RPU (B736) 2010-08-01 Sun LN-TUL (B737) SK320: dep 19:15 2010-08-17 Tue LN-RRL (B738) 2010-08-15 Sun LN-RNN (B737) 2010-08-13 Fri LN-BRJ (B735) 2010-08-12 Thu LN-RPL (B738) 2010-08-11 Wed LN-RPH (B736) 2010-08-09 Mon LN-RCN (B738) 2010-08-05 Thu LN-RRE (B738) 2010-08-04 Wed LN-RRL (B738) 2010-08-03 Tue LN-RRT (B738) 2010-08-02 Mon LN-RPL (B738) 2010-08-01 Sun LN-RCX (B738) De gangene jeg har sjekket inn på SAS-flighter 22 timer før, har i nesten halvparten av tilfellene type/konfigurasjon blitt endret når jeg entrer flyet. Det er ikke få ganger jeg har blitt avspist med noe annet enn det lovede nødutgangssete.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
For en diskusjon .... onsdag morgen er sjelden den store dagen innenlands og skal man følge logikken til enkelte her, så trenger man en separat flåte av CRJ'er som man setter inn på dager hvor det er stille ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Er ikke agurktiden over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Haugesund
Posts: 175
|
![]() Quote:
pr i dag har SK kuttet 1 stk natt-stopp , og i dag fredag har de også ingen ankomst eller avgang i 9 tiden som de har hatt i alle år. ikke at dette hadde noe med denne posten å gjøre men enn bør vel ha fakta på bordet før en uttaler seg om hvem som kutter på HAU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]()
SK har IKKE kuttet en nattstopp på HAU. SAS går fremdeles på midtsommerprogram, som kun tilsier en 737 over natta. I neste uke er det tilbake til to nattstopper
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]()
Nå er jo jeg en idiot som jobber i ATC, hvor en B734 er en B736 er en B735 som er en B738 for (nesten) alle praktiske formål, men er ikke fordelingen av fly en dynamisk operasjon? Hvor man har muligheten til å bytte fly i forhold til forventet og aktuelt belegg, samt bytte fly i henhold til maintenance og fremtidige rotasjoner (som andre her har nevnt)?
Det er jo mange arrangement rundt omkring som skaper et ekstra marked, type Oljemessen i Stavanger, Moldejazz, festivaler, skolestart(!) osv. Hvis man har en rotasjon hvor det er booket 140 pax til et fly som tar 150 (B734), så kan man oppgradere til en som tar 180 (B738), sånn for å ha muligheten til å ta "last day booking/flexibilletter" osv? På samme vis som hvis det er booket 60 pax til en flyvning som tar 180, kan man nedgradere (såfremt det er fly tilgjengelig) til en som tar 120 (B735), og sette inn den tildelte B738 til førstnevnte eksempel? Og hvis andre flyginger gjør at det ikke passer å bytte flymaskin.. vel da gjør man ikke det.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
![]() ![]() SAS har 5 ganger daglig og har 2 stående over natta ennå, utenom fredag, da de har 4 avganger... Da er vel fakta på plass !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK4609 OSL-MAN diverted to SVG? | Star Flyer | Småprat | 2 | 16-01-2015 22:44 |
SAS med direkterute Fra ARN til Birmingham og SVG | Dash | Flyforum | 18 | 25-06-2014 09:16 |
Tåke i HAU? Ryanair diverter til SVG. | Twin Otter | Register- og ATC-Forum | 31 | 28-03-2012 10:04 |
Norport søker folk til SVG og HAU | Vede | Småprat | 0 | 01-02-2011 00:51 |
Passasjergrunnlaget fra Bergen og SVG til CPH med SAS | barca | Reiseforum | 0 | 18-01-2010 01:50 |