![]() |
|
![]() |
#141 |
Superflyer
|
![]()
Fikk du ref.nr fra LH og US.... Hva med OZ ?
|
![]() |
![]() |
#142 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det var derfor jeg satte poengen mine på US kortet da jeg returnerte fra MNL i forrige uke. Da kjøpte jeg 2000 miles til etter hjemkomst (60USD), og vips har jeg over 110 000 miles. |
|
![]() |
![]() |
#143 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Smart !
Gjelder samme uttakssum hvis en IKKE har stopover i BKK; kan man fly Thai til Beijing i F for 100.000 ? |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk kun ref-nr som er i US sitt system (hva nå det er?). Med to så mente jeg ett til meg og ett til min far.
Måtte ringe idag og purre på bekreftelse på email, og da kom de. Så nå føler jeg meg trygg på at reservasjonen er OK ![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
#146 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
Jeg tror nemlig at den gode PSC TOS klarer å spore opp LH-ref uten å ringe US jeg da...... ![]() Eller hur Tor...? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet om det kun er på LH first class en slipper unna fuelavgifter, eller gjelder det hos alle selskap så lenge en flyr first?
Prøver LH nå i høst, men kunne tenkt meg et annet selskap på neste tur |
![]() |
![]() |
#150 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvis du betaler med miles så slipper du fueltillegget uavhengig av klasse.
#151 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har jeg brent av 110 000 miles på juletur, følgende legs:
OSL-FRA: LH-C FRA-ICN: LH-F ICN-MNL: OZ-C MNL-BKK: TG-C BKK-HKG: TG-F HKG-ZRH: LX-F ZRH-OSL: LX-C Skatter 583 kr. Hadde egentlig planlagt et par andre legs: FRA-SHA SHA-ICN ICN-CRK Dessverre gikk ikke dette, da det ikke var ledige bonusseter på retur ut fra CRK. Synd, da jeg hadde fått en tur på OZ-F på leg SHA-ICN. Kunne vært ok å ha testet det. Men, det kan jo hende at US Airways gjentar tilbudet. Det jeg gleder meg til er F-terminalen i FRA, legs FRA-ICN og HKG-ZRH. Ser at LH også har sperret for bonus bruk av F på A-380 som SQ, men har også lyst til å prøve biz med den en gang. Jeg skal prøve å huske på å ha kameraet klart underveis. Og å huske på å bruke det, hvis ikke champisføringen blir for høy! Trenger vel en hviledag etter hjemkomst. Med to påfølgende legs i F med henholdsvis TG og LX tror jeg ikke jeg orker å jobbe samme dag jeg kommer hjem. |
![]() |
![]() |
#152 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og da var vi i gang igjen
![]() Denne gangen må man kjøpe 40 000-50 000 miles for å få 100% bonus, men hva er poenget med å kjøpe noe mindre enn 50 000 når man først er i gang? ![]() 1478 USD inkludert diverse taxes og fees for 50 000 + 50 000 miles. Quote:
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 16-08-2010 at 22:44. |
|
![]() |
![]() |
#153 |
Superflyer
|
![]()
Man må jo spørre seg....
Det er påfallende ofte de har disse kampanjene. Er de short på cash ? Hvor lenge vil de andre Star-selskapene godta at US selger deres F-produkt for slikk og ingenting( for det er jo i realiteten det de gjør) ? Hva skjer med US for tiden...? |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er definitivt ikke poeng man sitter og ruger på, nei. Inn på konto og ut igjen så fort som mulig. På Miles & More-forumet på Flyertalk ble det nevnt noe om at LH vurderte å begrense award seat tilgangen for Dividend Miles-kunder, men jeg vet ingenting om dette er gjort.
Jeg kan heller ikke forstå at dette er god butikk for US Airways på lengre sikt. Det må jo koste de mer å betale for alle bonusmedlemmenes flyturer med Star-partnere (LH F f. eks.) enn det de får inn i cash for poengene? |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noen som kan gi en grunnleggende forklaring i hva dette handler om? Kjøp av poeing for så å kjøpe billige billetter? Dere som driver med dette, hvordan går dere frem?
|
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Du kjøper US Dividend Miles (maks 50.000 + 100%bonus som gir 50.000 ekstra). Dette koster knappe $1500. Disse miles'ene bruker du på å kjøpe helt standard award flights, eller bonusturer om du vil, til ymse plasser. Ikke mer hokus pokus enn det.
|
![]() |
![]() |
#157 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
..og for 100.000 Miles, kan man. f.eks. fly i F til enkelte destinasjoner i Asia, eller i C til USA - alt for rett under 10.000 norske kroner ![]() |
|
![]() |
![]() |
#158 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#159 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#160 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var jo supert! Synd at jeg ikke hadde sett dette tidligere...
Tenkte meg til Bangkok neste år, og en business-billett til 1500 USD er det ikke noe å si på. Registrerte meg på ANA's sider og fikk tilgang til å sjekke bonussetene. Var imidlertid vanskelig å oppdrive businessbilletter på returen: BKK-OSL. Ved å ringe US Airways, - finner de flere muligheter enn ANAs webside viser til OSL? Ser at det er ledig business via BKK-FRA... og FRA-OSL er ikke noe problem med SAS. Takker for eventuell bistand på forhånd! w |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus vs Dividend Miles etc | CCS87 | Reiseforum | 2 | 16-05-2014 10:09 |
Inntil 50% ekstra ved kjøp av FB-miles | Bergern | Reiseforum | 2 | 18-04-2012 22:52 |
75% bonus ved kjøp av Miles hos US Airways! | skullis85 | Reiseforum | 1 | 25-02-2011 02:31 |
100 % bonus ved kjøp av Avianca miles | ex_trd | Reiseforum | 0 | 13-12-2010 12:13 |
Tjen M&M-miles ved kjøp av BMW | jcnorway | Reiseforum | 1 | 07-12-2010 12:22 |