![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Å kjøpe 100 000 miles kostet ca 10 000 kr med dagens dollarkurs. 850 kr i skatter og avgifter kom på i tillegg. Så herligheten her koster vel i underkant av 11 000 kr pr pers.
#122 |
Superflyer
|
![]()
Så bra at du fikk tilsendt e-tickets. Det fikk ikke jeg, selv om jeg spurte både på telefon( ringte 800-nr.) og sendte mail.
Anbefaler rad 83 på LH747(nødutgang) og A346 har 1-2-1 så du har ikke mange valgmuligheter ( se min TR for noen bilder...) |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Rad 83 på LH747 er i boks. På A346 så har man valgt de to setene i midten på rad 1.
Fikk plukket seter hos Asiana i går også. Så da er det bare hos ANA man ikke har fått til setevalg. Får forske litt ![]()
#124 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et dumt spørsmål fra en nybegynner her, men får man benyttet disse poengene til feks. billett Oslo-Cape Town? Vært inne på sidene til US Air og tittet, men der kommer ikke engang CPT opp som alternativ flyplass. Skal i bryllup der nede i januar, og det låter jo fantasktisk å kunne fly bra dit for ca 10.000,-.
|
![]() |
![]() |
#125 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
#126 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#128 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
ANA har nå stengt muligheten for å søke "Partner Awards" på sine nettsider hvis man ikke har poeng hos dem. Så nå blir det nok en del mer knotete å finne fram til ledige *A-seter via ANA Tool.
Quote:
![]() |
#129 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
|
![]()
De har vel da sett seg lei på (mis)bruket av tjenesten fra folk som ikke bruker ANA Milage Club til noe annet enn award søk.
Noen som har tips om andre gode verktøy for *A awards?
#130 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#131 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er fortsatt et hull i systemet til ANA som gjør at det er mulig å søke "Partner Awards"
![]() Etter å ha logget deg inn på ANA, så velg "Award Reservation". 1. Klikk på "ANA International Flight Awards" (de andre valgene er i grått og ikke mulig å velge). 2. Så legger man inn en gyldig rute (f.eks. NRT-HKG) og trykker "Next". 3. Bla deg ned på resultatsiden og der finner du knappen "Use Star Alliance Member Airlines" ![]() 4. Og vips så er du "back in business" (evnt First) ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 17-06-2010 at 22:35. |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis man skulle snuble over amadeus, noen som vet hvilke bookingklasser som brukes på F/C? Først og fremst på LH.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mener at bookingklasse 'O' er award-F og 'I' er award-C hos LH.
#134 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
#135 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og da har jeg også bestillt tur, til meg og min far:
TOS-SK-OSL-LH-FRA-LH-ICN i M, C og F og 738, 735 og 346 ICN-OZ-PVG i F og 74E PVG-LH-FRA-LH-OSL-SK-TOS i F, C og M og 744, 319 og 738. Agenten hos US beklaget at det ikke var mulig med annet en "coach" mellom TOS og OSL ![]() Fikk to referansenummer og opplyst en pris på kr 693 (som måtte "prutes" ned fra 2745), men ingen email med bekreftelser. Ser også at 100 000 miles er borte fra hver sin konto. Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har jeg også blitt ”lurt” til å kjøpe 100 000 miles, etter å ha sittet og lest trip-reports.
Jeg var i Østen når kjøpte, og satte retur-poengen på US kortet. Etter hjemkosten kjøpte jeg et par tusen miles til, og er nå innehaver av drøyt 110 000 miles. Ser ut til at SIN er håpløst, og det blir vel enten via BKK, PEK eller ICN, og derfra videre til MNL. Det jeg egentlig lurte på: Hvorfor må man ”prute” med US på skattene? Ser jo at flere har fått redusert disse etter å ha protestert på US sine første forslag på skatter. Regner de feil med overlegg på første forsøk? |
![]() |
![]() |
#137 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det er fueltillegget som automatisk kommer med. US ikke har dette med på awardflights, mens LH har det og da blir det surr i automatikken. Når jeg ringte så var de klar over problemet, det så det var ikke akkurat "pruting". Billetten måtte sendes til "billettavdelingen" for manuell kalkulasjon av taxes, er ikke enkelt...
#138 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Drar kanskje til Nord-Korea i september, kan man fly til Beijing med Thai i F, og ha stopover i BKK på returen for 100.000 miles ?
Last edited by Eirik; 06-07-2010 at 06:41. |
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Nei, ikke i følge reglene. Du er da innom en dyrere sone om du flyr i F..
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() Logget inn på US Dividend Miles-kontoen og klikket på navnet mitt(antall miles i parantes).Når du scroller ned står din reise der. Når du ser reisen printet jeg ut denne ![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus vs Dividend Miles etc | CCS87 | Reiseforum | 2 | 16-05-2014 10:09 |
Inntil 50% ekstra ved kjøp av FB-miles | Bergern | Reiseforum | 2 | 18-04-2012 22:52 |
75% bonus ved kjøp av Miles hos US Airways! | skullis85 | Reiseforum | 1 | 25-02-2011 02:31 |
100 % bonus ved kjøp av Avianca miles | ex_trd | Reiseforum | 0 | 13-12-2010 12:13 |
Tjen M&M-miles ved kjøp av BMW | jcnorway | Reiseforum | 1 | 07-12-2010 12:22 |