• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Avtalen betyr at Vildanden vil kunne sette inn større maskiner på ruten til Stavanger, som i dag opereres av Helitrans’ 19 seters Jetstream-maskin, men også at det er svært gode muligheter for en rute til Trondheim. Anthonisen håper å åpne denne til høsten.

Samtidig tar Helitrans over ruten til Bergen, idet avtalen med DATs litauiske datterselskap løper ut ved nyttår. Denne ruten opereres i dag med ATR-42-maskiner.

Ergo må de vel også bestille større fly enn de tre Jetstream 32 som de har i dag?
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Ergo må de vel også bestille større fly enn de tre Jetstream 32 som de har i dag?

Helitrans har reservert LN-HTC og LN-HTE for 2 stk ATR-42 (sn 122 - Nå D-BCRO, og sn 158 - Nå D-BRCP)

Så større fly er på vei.

T.
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Så bra, skikkelig gamle travere dette - bygget i 1989. Veldig bra for Vildanden med en permanent, og mer helhetlig, løsning som dette.
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Ikke minst viktig for Helitrans som har slitt litt etter de fikk nye eier. Mange som satser på ATR for tiden.
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

En av ATR'ene står på Værnes utenfor Helitrans hangaren og piloter skal visst være på kurs i Frankrike.

Morro for Helitrans dette:D
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Spennende, men hvordan vil dette slå ut for North Express? De skal lansere sin satsning i løpet av denne uke.
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Spennende, men hvordan vil dette slå ut for North Express? De skal lansere sin satsning i løpet av denne uke.

Dette har vært kjent en god stund så vil tro det har minimal betydning. De opererer jo i to forskjellige landsdeler. SVG/BGO-TRD flys vel i hovedsak av DY og SK, resten har Vildanden for seg selv.
 
Back
Top